Amsterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imke1

Berichten: 130
Geregistreerd: 10-07-16
Woonplaats: Tussen mijn buren

Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 20:56

Hey!
Begin juli ga ik naar Amsterdam op citytrip :D ( ik woon in Belgiƫ )
Nu vraag ik me af of er daar leuke paarden dingen of winkels zijn om te doen of te bezoeken
Alvast bedankt :p

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:04

De Hollandsche manege? Verder tja voor Amsterdam hoef je volgens mij niet naar de paarden spullen. Zweepjes zijn er wel te koop ~~}>

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:13

Je kan een ritje maken met paard en wagen. Maar echt veel paardendingen zijn er niet te doen en voor paardenwinkels hoef je ook niet te gaan...

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:08

Dit topic past beter op het subforum [BEU] Bokt Erop Uit, vandaar dat ik hem even verplaats.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:10

In Amsterdam kan je veel doen, en natuurlijk ook veel zien. Maar echt paarden dingen zijn er niet te doen.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:05

Het is niet echt een paardenstad nee. Maar de Hollandsche Manege is wel een aanrader. Die is prachtig om te zien.
Een ritje met paard en wagen kan ook, maar daar ben ik zelf niet zo van.

Hotel al geboekt? Laatst hebben wij in een heel leuk hotel gelogeerd. Dus als je een tip nodig hebt ....

imke1

Berichten: 130
Geregistreerd: 10-07-16
Woonplaats: Tussen mijn buren

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 15:13

Super bedankt voor de reacties :) hotel is al geboekt :)
De Hollandse manege staat ook op ons lijstje leuk om te horen dat dit een aanrader is

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:22

De dichtsbijzijnde Epplejeck zit in Heemskerk, maar dat is nog best een stukje.. Mocht je met de auto zijn dan is dat wel leuk als je toch echt paardenspullen wilt shoppen?

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:31

De Hollandsche Manege is inderdaad wel een bezoekje waard.
Verder zou ik gewoon lekker de stad gaan ontdekken en je niet teveel richten op paardendingen.
Amsterdam heeft zoveel leuks te bieden, maar is nou eenmaal niet echt een stad die bekend staat om zijn rijke hippische cultuur :)

Je kunt inderdaad een ritje door de binnenstad maken met paard en wagen. En hoewel de paarden die je in de stad tegenkomt er over het algemeen niet unhappy uitzien kan ik me niet voorstellen dat je als echt paardenliefhebber graag in zo'n koetsje stapt.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:38

Amsterdam is het leukste vanaf het water. Dus gewoon als een echte toerist in de rondvaart boot stappen.
Verder zijn er niet echte paardenattracties
https://www.expedia.nl/Heineken-Experie ... aardigheid

Welk leuk om de Heinekenstallen te bezoeken met Shires tijdens de Heineken experience

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:41

Vlak bij Amsterdam heb je natuurgebied Spaarnwoude, daar kun je (treinstation Halfweg) best leuk een stuk wandelen en kun je de halfwilde Konikpaarden tegenkomen.
De Hollandsche manege is dan toch wel iets dat je gezien "moet" hebben, maar zo bijzonder mehhh.... Bij de Heineken Experience heb je ook de stallen met de Heineken Shires, dat is wel grappig, maar heel veel tijd heb/krijg je daar ook niet speciaal voor.

Een rondvaartboot of een waterfiets vind ik veel leukere dingen in "mijn" stadje!
Lekker dwalen over de grachten, de wallen, de negen straatjes, shoppen.
Body worlds, Ripleys believe it or not, the Amsterdam Dungeon, Mdm Tusseauds.... zoiets?