Napels! Wat moeten we zien?

Moderators: Firelight, xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:44

Superleuk! M'n vriend en ik hebben dit vorig jaar gedaan. (Wij zaten een week in Sorrento en van daaruit naar Vesuvius, Hercolaneum, Amalfi-route gedaan.) Vesuvius hebben we een aparte dag gedaan met de auto. (Als je dat doet, echt helemaal naar boven rijden daar is de officiƫle parkeerplaats. De andere parkeerplaats is nep, duur en je moet nog een takkeneind de helling oplopen voordat je bij de ingang bent.. :+ ) Met de Tom-Tom moet je navigeren naar Osservatorio Vesuvio. (Anders rijd je compleet verkeerd :P )

Pompeii en Herculaneum hebben we met de trein gedaan. We hadden kaartjes gekocht voor combi van alle sites die drie dagen geldig waren (Pompeii, Herculaneum, Stabia en nog twee die ik niet meer weet) Dit was goedkoper dan losse kaartjes per site. Herculaneum is klein en ben je met ochtendje doorheen. Pompeii is immens en kun je beter hele dag voor uittrekken. (Maar m'n vriend en ik zijn voormalig archeologen dus kan ook zijn dat wij gewoon langer blijven hangen :p )

Wat betreft de Amalfi route: na Amalfi zou ik nog omhoog rijden naar Ravello en dan kun je terug. Salerno is geen bal aan en het eind rijden vanaf Amalfi/Ravello niet waard. Er zit in Amalfi een onwijs lekker pizzatentje in een van de (overdekte) zijstraatjes maar de naam weet ik niet meer. Wel dat opa achter de kassa zit, oma/familie de tent runt en dat ze allemaal plastic tafels en stoelen hebben.
Positano zijn we doorheen gereden want er was geen parkeerplek te vinden.. Maar echt tijd om veel te doen buiten het rijden heb je toch niet anders red je het niet, zeker niet als jullie nog terug moeten naar Napels. (Wij hebben Napels overgeslagen. Vandaar dat we in Sorrento hotel hadden, dat was leuker om te zitten dan in Napels)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie