Napels! Wat moeten we zien?

Moderators: NadjaNadja, Firelight, Essie73, xingridx, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:53

Pompei en Herculaneum zijn inderdaad goed te bereiken met het ov (ik meen de tram) en dat was goed te doen qua prijs. Verder is er al genoeg over gezegd hier, maar zeker de moeite waard! Al vond ik zelf Herculaneum nog gaver dan Pompei (en wat minder bekend dus minder toeristisch), maar Pompei is wel weer groter.

Ga in Napels zelf ook vooral met de metro, dat zit erg goed in elkaar en ze hebben allerlei hippe metrostations met andere thema's. Best vet om te zien!

Wat ik je kan aanraden in Napels is vooral om veel pizza te eten! De pizza napoletana komt er immers vandaan. In de via dei tribunali zat een hele goede met enorme pizza's voor 3,50 per stuk. Zag er vanbinnen verschrikkelijk smakeloos uit, maar ik wil altijd nog eens terug voor de pizza's! <3 Ben de naam ervan helaas vergeten, maar dat komt vast wel goed want er zijn genoeg goede plekken.

Verder kun je naar het archeologisch museum, erg gaaf met veel Romeinse beelden etc. Daarnaast heeft de medische faculteit daar een anatomisch museum met veel gave dingen, maar daar moet je van houden... Was helaas gesloten toen ik er was. Voor meer info kun je kijken op http://www.cvltnation.com/petrified-at-the-museum-of-human-anatomy-in-naples/.

Veel plezier!

"No one appreciates the very special genius of your conversation as the dog does."
_______ - Christopher Morley

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie