Napels! Wat moeten we zien?

Moderators: xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

idinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:51

Napels ken ik qua verkeer enkel als voetganger. En ja dat is chaotisch! Steek maar gewoon in 1 tempo de straat over, alle auto's en scooters rijden wel pal voor en achter je langs dan. Maar anders kom je nergens. Je moet wel beetje overzicht hebben denk om daar te rijden.

Pompei en vesuvius ben je heel snel met de trein. Daar zou ik geen auto voor huren. Willen jullie echt perse de kust langs? Eventueel is een bezoekje aan Capri namelijk ook echt de moeite waard. Oude centrum van Napels is ook erg leuk! Evt het gangenstelsel.. en buiten het centrum heb je vanaf sant elmo mooi uitzicht (en evt castel dell ovo bekijken).

idinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:12

Oh nee zoveel waren wij niet kwijt! Ik weet niet meer hoeveel het was, maar we deden die vakantie aardig low budget. Wij zijn met de trein naar pompei scavi gegaan. Vanaf daar met 4x4 terreinbus dingen ri vesuvius. En toen erna nog pompei zelf bezocht.

Ze raden daar een gids aan, maar wij hebben er gewoon heerlijk rond gedwaald. Is net wat je fijn vindt.

Tip vesuvius: het is er koud bovenop! Wij gingen zomers dus in korte broek en t-shirt en bovenop dachten we nog haha een italiaan in winterjas en muts op. En toen begon het te waaien en mistig te worden :+

Nu zal het verschil minder groot zijn, maar dat was wel even een dingetje toen :')

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie