Kamperen in Italië (met hond)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Kamperen in Italië (met hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 15:52

Hallo!

Mijn vriend en ik willen aankomende zomer gaan kamperen in Italië. Het is de bedoeling dat de hond ook mee gaat. We zijn beide nog nooit in Italië geweest en willen hier graag een keer naar toe. Het feit dat we er nog nooit geweest zijn betekent alleen ook dat we echt totaal geen idee hebben waar het een beetje leuk is om naar toe te gaan. We zijn beide wel van een beetje actievere vakanties, dus niet de hele dag aan het strand bakken, maar houden daarnaast wel van de zon en warmte. Mountainbiken vinden zowel mijn vriend, als ik en de hond erg leuk, maar ik heb geen idee of dat leuk is in Italië, of naar welke plaats je dan het beste zou kunnen gaan. Daarnaast staan we ook zeker open voor andere dingen. Het liefst zouden we ook meerdere plekken/campings bezoeken.

Mijn vraag dan ook of er hier bokkers zijn die ervaring hebben met kamperen met hond in Italië, en of mensen nog tips hebben!


Groetjes Jill

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Kamperen in Italië (met hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:56


xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:35

Leuk dat je je hond mee wilt nemen!
Zelf zou ik alleen niet kiezen voor Italië om in de zomer heen te gaan met hond. Ookal kan de ene hond beter tegen warmte dan de ander, het is eigenlijk geen doen.
Kies dan voor een land waar het niet zo warm is. Maar dan nog, als je een actieve vakantie wilt met de hond moet je alsnog de temperatuur in de gaten houden wanneer je iets wilt gaan doen.

Zelf ben ik in 2015 eind september naar Corsica geweest met de hond en toen was het iedere dag rond de 24 graden. Tussen 12 en 3 bleven we nog steeds binnen en wandelen ging niet echt want het was alsnog te warm. Wij hebben veel op het strand gelegen en gezwommen en met wat mindere dagen gingen we er met de auto op uit.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 16:55

xGoldenHero schreef:
Kies dan voor een land waar het niet zo warm is. Maar dan nog, als je een actieve vakantie wilt met de hond moet je alsnog de temperatuur in de gaten houden wanneer je iets wilt gaan doen.


Hier heb je zeker een punt! Het betreft een Australian Kelpie, dus het is wel een ras dat kan werken onder warme temperaturen!

StonedRomy schreef:
http://www.dogsincluded.nl/vakantie-inv ... italie.php

Hier staat ook informatie in over het muilkorven in Italië.


Ohh jemig! Wist helemaal niet dat dit verplicht was in Italië! Dan wordt het hem dat sowieso niet, dat ga ik haar niet aandoen!

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kamperen in Italië (met hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:58


NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:00

Ik heb vorig jaar gekampeerd met mijn labrador in Italie! Aan het meer van Iseo! het was wel een groot voordeel dat we aan het meer zaten zodat als het erg warm was overdag de honden lekker konden afkoelen in het meer.
Verder zijn ze in Italie best streng voor honden inderdaad.

In de openbare gelegenheden kunnen ze inderdaad eisen dat je je hond muilkorft. Zo zijn we elke dag uit eten gegaan maar hoefde de honden in het restaurant of op het terras nooit een muilkorf om. Wel zijn we een dagje naar een eiland gegaan met een boot. Op de boot moesten de honden wel gemuilkorfd. Maar dit was een overtochtje van een half uur.. dus opzich te doen.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 17:03

Echwel schreef:
http://www.leuke-hondencampings.nl/

Waar je ook naartoe wilt, zelfs campings waar de hond los mag, heb er zelf al veel gebruik van gemaakt


Dankjewel!

NZ92 schreef:
Ik heb vorig jaar gekampeerd met mijn labrador in Italie! Aan het meer van Iseo! het was wel een groot voordeel dat we aan het meer zaten zodat als het erg warm was overdag de honden lekker konden afkoelen in het meer.
Verder zijn ze in Italie best streng voor honden inderdaad.

In de openbare gelegenheden kunnen ze inderdaad eisen dat je je hond muilkorft. Zo zijn we elke dag uit eten gegaan maar hoefde de honden in het restaurant of op het terras nooit een muilkorf om. Wel zijn we een dagje naar een eiland gegaan met een boot. Op de boot moesten de honden wel gemuilkorfd. Maar dit was een overtochtje van een half uur.. dus opzich te doen.


Mochten de honden wel legaal in het meer zwemmen? Ik las zojuist ergens dat dat bij veel meren en stranden ook niet mocht. Heb je wel veel dingen kunnen doen met de hond?

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Kamperen in Italië (met hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:12

Kun je beter naar (zuid) Duitsland gaan, bijv het zwarte woud. Duitsers zijn heel vriendelijk wbt honden.

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:13

Je kan ook naar camping piantelle is een hele leuke camping ze hebben een hele leuke ligging en je loopt zo naar het gardameer ze liggen dicht bij plaatsen die je kan bezoeken en er mogen honden mee

NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Kamperen in Italië (met hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:15

Jahoor, onze camping zat aan het meer! Dus de honden mochten gewoon het meer in! Verder hebben we eigenlijk alles kunnen ondernemen. Zijn dus een dag naar een eiland geweest per boot, gegeten in restaurants, markten bezocht en het stadje bekeken. Verder hebben we veel gewandeld in de natuur.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 01:10

Wij hebben hele goede ervaringen met de hond in Italie. Wij zijn wel in een huisje geweest ipv op een camping.
De zomer is wel echt warm voor de honden in Italie. We hebben ze afgelopen zomer alleen meegenomen naar het water en vroeg in de ochtend goed uitgelaten. De herfst is ons vorige keer eigenlijk beter bevallen.

Italianen waren helemaal fan van onze rottweiler. We werden overal aangesproken in de stad, omdat ze hem zo mooi vonden. Muilkorf is hier de verpakking ook niet uit geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Als je een actieve vakantie met je hond wil is Slovenie ook een aanrader. Mooi land, hond was bij ons ook nergens een probleem en minder warm (behalve toen wij er waren, toen was het heel de week 35 graden :+ )

Afbeelding

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 11:48

loulou schreef:
Wij hebben hele goede ervaringen met de hond in Italie. Wij zijn wel in een huisje geweest ipv op een camping.
De zomer is wel echt warm voor de honden in Italie. We hebben ze afgelopen zomer alleen meegenomen naar het water en vroeg in de ochtend goed uitgelaten. De herfst is ons vorige keer eigenlijk beter bevallen.

Italianen waren helemaal fan van onze rottweiler. We werden overal aangesproken in de stad, omdat ze hem zo mooi vonden. Muilkorf is hier de verpakking ook niet uit geweest.

Als je een actieve vakantie met je hond wil is Slovenie ook een aanrader. Mooi land, hond was bij ons ook nergens een probleem en minder warm (behalve toen wij er waren, toen was het heel de week 35 graden :+ )

[ Afbeelding ]


De ervaringen zijn dus in de praktijk wel dat de muilkorfplicht in Italië niet echt van toepassing is.. Ik vind het lastig! Ik weet namelijk dat ze helemaal gek zou worden als ze die muilkorf wél om zou moeten :')

Slovenië is misschien ook wel een optie. Zit zelf ook een beetje te oriënteren op scandinavië nu.. Alleen ben ik bang dat het weer tegen gaat vallen? Een vriendin van me is afgelopen zomer naar Noorwegen geweest, als ik haar fotos terug zie staat ze met coltrui en muts :x Ze zat ergens ter hoogte van Stavanger.. Ik weet niet of het weer veel verschilt met bijv. zweden?

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Kamperen in Italië (met hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:54

Muilkorf kun je thuis oefenen.en er zijn hele fijne te koop.een muilkorf moet ook geen straf zijn ,maar juist iets leuks. Als je muilkorf pakt neem geen snuitje want dit is enkel voor bij de dieren arts

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 12:30

keona schreef:
Muilkorf kun je thuis oefenen.en er zijn hele fijne te koop.een muilkorf moet ook geen straf zijn ,maar juist iets leuks. Als je muilkorf pakt neem geen snuitje want dit is enkel voor bij de dieren arts


Met snuitje bedoel je dat de voorkant open is en er alleen iets rondom het bekje zit zodat deze niet open kan?

Afbeelding

Zoals dit? :o

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:42

JLLN_ schreef:
keona schreef:
Muilkorf kun je thuis oefenen.en er zijn hele fijne te koop.een muilkorf moet ook geen straf zijn ,maar juist iets leuks. Als je muilkorf pakt neem geen snuitje want dit is enkel voor bij de dieren arts


Met snuitje bedoel je dat de voorkant open is en er alleen iets rondom het bekje zit zodat deze niet open kan?

[ Afbeelding ]

Zoals dit? :o
precies de hond kan de mond niet goed openen en hijgen .waardoor hij de warmte niet kwijt kan. Honden kunnen enkel warmte kwijt via het hijgen en hun voetzooltjes.je moet een korf nemen waar de mond volledig open kan en hij ook kan drinken. Bv de nieuwe baskervill muilkorven (nieuwe zijn zwart,oud model is bruin en niet fijn)als je geen leren wilt

diesel83

Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:16

Wij hebben echt zitten twijfelen om onze honden mee te nemen. Ben niet zo'n fan van muilkorven :( . We hebben contact opgenomen met een aantal campings over honden in italie. Italianen zijn geen fan van honden en zeker geen buitenlandse honden, daarom is er zo'n streng beleid. Wij hebben uiteindelijk een super gave camping gevonden waar de honden welkom zijn en geen verplichte muilkorf is :D. We gaan naar toscane en stoppen 2x onderweg met overnachting in een hotel (heen en terug reis beide keren) waar de honden ook mogen hebben er al helemaal zin in. Het gaat wel onze verste autoreis tot nu toe worden 1500 km %)

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Kamperen in Italië (met hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:39

succes en veel plezier

Bo_Y

Berichten: 4560
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Kamperen in Italië (met hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:48

Wij gaan dit jaar ook naar Italie met de hond.
Naar iseo.
Ik en mijn ouders komen daar al 35 jaar met honden.
Nog nooit een nare ervaring gehad. Honden nog nooit verplicht hoeven muilkorven en in de omgeving en de camping alleen maar leuke reacties.
In iseo mogen de honden in het meer.
Wij gaan op in juni, dus meestal niet te warm...