privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 03:26

Vorig jaar plaatste ik ergens in december een oproepje.. Ik zocht nog een bestemming voor onze huwelijksreis in januari :D In december ging ik zelf voor het werk nog naar München en Monaco dus ik was druk en had niet veel tijd om nog wat te regelen. En toch ging dit onze grootste reis ooit samen worden :D

We kozen voor Mexico met de organisatie Fox en deze reis doet me nog steeds duizelen, zo leuk en mooi en goed en divers was het!

2016 was voor mij sowieso een echt reisjaar. Ik ben nooit zoveel weggeweest: verschillende keren München, Europapark in Rust, Horse Event met slapen in Harderwijk(en goddelijk eten bij 't Nonnetje), 2 keer een weekendje in de streek van Bouillon, een zeer zat weekendje ergens in Duitsland :+, een weekje Barcelona-Andorra-Bordeau , oja en eind vorig jaar nog 2 weken China :D En dan vergeet ik zeker weten nog dingen...

Maw: de reismicrobe zit er goed in! Dit jaar wil ik absoluut weer een weekje lekker roadtrippen in Frankrijk (2 jaar geleden hadden we echt een SUPER reis in de Auvergne met als thema 'oude spa-steden': aanrader). Maar daarnaast ben ik ook rustig op zoek naar een GROTE reis. En daarvoor zoek ik weer tips :D

Ten eerste: wat zoeken wij ABSOLUUT NIET:
* Braad en bakvakanties (ok na Mexico is dit puntje iets aangepast: als we +2000km rijden op 14 dagen op pittige wegen, willen we wel graag de reis afronden met 2-3 dagen relaxen)
* Mocht bovenstaande niet duidelijk zijn: geen ALL-IN resorts
* Westers (dus geen VS, Canada, Europa)
* toeristisch

Wat zoeken wij WEL?
* rondreizen: max 3-4 dagen op 1 plek (en dat is al lang)
* liefst met huurauto op eigen tijden rijden
* mix tussen cultuur en natuur
* mag absoluut avontuurlijk zijn
* lekker eten (ik eet inmiddels vega(n), maar ik ben makkelijk)
* warm
* cultuurshock

Ik wil zo'n 14-20 dagen weg, budget rekbaar maar bvb Australië of Nieuw Zeeland vallen wel af.

Liefst hebben wij een half georganiseerde reis: hotels al geboekt en reisweg idem, met een plan van route en mogelijke bezoeken.

Mijn reizen naar Mexico en China waren met Fox en deze zijn super bevallen. Mijn voorkeur gaat dus uit naar boeken met een organisatie, maar wel met voldoende vrijheid.

Ik heb zelf al wat zitten googlen en heb nu enkele bestemmingen gevonden die leuk lijken:

* Argentinië
* Equador met verblijf in de jungle vooraf
* Cambodja
* Nepal
* Cuba (al schijnt het nu wel 'druk' te zijn)
* Mexico, maar dan eens ander gebied

Nu ben ik zoek naar ervaringen, suggesties, zowel qua bestemmingen als organisaties, rekening houdende met onze voorkeuren. De vorige keer kwamen er erg veel suggesties dus ik weet dat bokt zeker kan helpen.

Dus: SHOOT :D

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 03:39

Vietnam? Van de week kwam ik toevallig een website tegen van een organisatie die de reis voor je uitstippelt, maar alleen op papier. De hotels zijn geboekt, bepaalde excursies betaald, vervoer grotendeels geregeld, maar de reis uitvoeren doe je helemaal zelf. Ze hebben kant en klare reizen, maar hebben ook de mogelijkheid om een reis voor je samen te stellen naar wens. De reizen vermijden toeristische plekjes.
https://www.vietnamonline.nl
Ik heb heel veel goeds gehoord over Vietnam. Prachtig land, mooie gebieden en het toerisme is in opkomst dus relatief weinig. Het is dat ik helaas het budget er niet voor heb, anders had het me echt heel tof geleken!

max_m

Berichten: 119
Geregistreerd: 03-03-10
Woonplaats: Sydney

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 03:53

Bij je bericht moet ik ook gelijk aan Cuba denken! Wij zijn daar afgelopen Mei geweest. Super mooie land en je hebt er zowel mooie natuur als leuke steden en dorpjes. Wij vonden toen wel dat Havana als best wel toeristisch werd, maar zodra je gaat rijden naar de kleine plekken viel het reuze mee! Hadden voor twee weken een auto gehuurd en zijn lekker gaan rondreizen.

Hoe het nu zit met de drukte daar weet ik niet, maar lees inderdaad wel heeeeel veel mensen die daar heen gaan nu. Als je meer over onze reis wil weten stuur dan maar een berichtje! Heb ons reisschema nog wel liggen.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 04:57

Noord Afrika? Egypte, Marokko, Israël, Jordanië? Evt zuid Afrika?

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 06:32

Ja Zuid Afrika!! Wij hebben daar meerdere reizen gemaakt en alles zelf geregeld, zonder reisbureau.
Zo hebben we een aantal jaar geleden vier weken gereisd in Zuid Afrika, Lesotho, Mozambique en Swaziland. Mooiste reis tot nu toe.
- in Lesotho de sani pass gereden en overnacht in de hoogste kroeg van Afrika.
- in Zuid Afrika een walvistocht op zee gedaan vanuit Durban.
- in Mozambique gesnorkeld met een walvishaai.
- In Swaziland overnacht in Hlane game reserve.
- Het Hluwehluwe game reserve bezocht.
- In Zuid Afrika een aantal dagen in St. Lucia geweest waar 's avonds de nijlpaarden op straat liepen.
- natuurlijk door het Krugerpark gereisd.
- in Tsukudu game reserve een wandeling gemaakt met cheetahs.
En zo kan ik nog wel tien dingen opnoemen die heel leuk zijn om te doen daar.

Zuid Afrika heeft echt een speciaal plekje in mijn hart gekregen.
Het enige nadeel is dat het vaak onveilig is in het donker en op sommige plekken altijd.

Wij zijn ons nu aan het oriënteren op een rondreis door Canada en dat ziet er ook schitterend uit. We hebben een leuke reis gezien bij fox, ben blij om te horen dat reizen bij fox je goed bevallen zijn.

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 06:59

Wij hebben een rondreis gedaan on Costa Rica voor onze huwelijksreis: de lodges en de huurauto (dikke 4x4) waren wel geregeld, route en sightseeing hebben we zelf gedaan. Was SUpEr!! Veel tripjes, wandelen, birdwatching, paardrijden met duik in waterval, surfles op prachtig gouden strand. Je kunt er ook duiken bij nationaal onderwaterpark. Lodges waren netjes en zeker geennresorts. Ging via holland international/tui en 0 spijt van.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:24

Namibie!

Veel minder toerisrisch dan ZA. Je rijdt gerust 300 km zonder iemand tegen te komen en komt op kleine campings terecht. Ik dacht ships voldoet niet, want je moet zelf braaien (maar dat ging natuurlijk over de zon :+ )

Ook Botswana zou een goede optie zijn. Vliegreizen meestal rechtstreeks en geen tijdsverschil!

Beide landen erg veilig, alleen oppassen voor de wilde dieren, maar dat is vooral genieten! 4x4 en een tent op het dak; onvergetelijke ervaring!

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:30

Argentinië is ons heel goed bevallen :j Wij hebben toen een trip gedaan door het noordelijke deel, was erg leuk :j
NRV travel is de organisatie waarmee wij het geregeld hebben, beviel heel erg goed.

Iets heel anders misschien (en ik weet ook niet precies of het realistisch is) maar heb je wel eens nagedacht over Mongolie? Cultuurshock gegarandeerd :j

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:34

Of Iran als je echt out of the box wilt. Super mooi land, hele aardige mensen (gegarandeerd gratis overnachtingen) en een goed wegennet. Ook erg veilig om te rijden, maar het land moet je wel liggen :D

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:51

Mijn favoriete rondreis: IJsland rond midzomernacht. Goede wegen en imposante natuur

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:13

Ondanks dat je geen Europa wilt, wij hebben afgelopen jaar een heel gave rondreis gedaan door Bosnië&Herzegovina. Prachtige natuur, hele vriendelijke mensen en natuurlijk ontzettend veel historie. Nu hadden wij alles los geboekt, wat ook heel goed te doen was. Als auto kregen we een nieuwe Nissan, maar navigatie bijboeken is wel een aanrader ;)

Andere optie is misschien Maleisië? Nu hebben wij maar 1x een auto gehuurd daar en verder alles met trein, bus en vliegtuig gedaan, maar het is een prachtig land en heel divers. Grote drukke steden, heerlijk en divers eten, prachtige bossen en schitterende tropische eilanden.

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:17

Ik zou ook zeggen Maleisië en Cambodja! Ik ben een half jaar in Maleisië geweest (voor stage, maar soit..) en kan je echt vertellen dat je geen grotere cultuurverschillen meemaakt als daar. Grote steden, maar ook hele kleine dorpjes bij de natives waar men nooit een blanke heeft gezien. Alle uitstersten vind je daar.

Cambodja ook aangedaan, de tempels zijn echt een must-see. Ookal zijn die misschien wel (behoorlijk) toeristisch, het is wel prachtig om te zien. Verblijven en eten doe je daar voor een poep en een scheet en wij verbleven toen in een resort waar je in Europa de hoofdprijs voor zou betalen zo chique. In Cambodja verbleven wij voor een tientje per nacht :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 13:36

Cambodja trekt me wel enorm.

Maar Namibië had ik gisteren ook best veel aangeklikt. Ik zie verder echt heel erg veel leuke suggesties zeg! Reizen is leuk :)

Ik ga eens gied nadenken of ik zelf wil autorijden ( doe ik erg graag maar het is soms best wel een gedoe buiten de Westerse landen).

Mongolië vind ik een toptip. Mijn man valt vast flauw als ik daarmee aankom.

Iran vind ik erg intrigerend maar niet zeker of dat wat voor ons is. Vrienden van mij waren daar ook zo lyrisch over.

Wat leuk dit. Ik denk nog even verder :)

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:52

Wat leuk! Jullie zoeken dezelfde vakantie als wij! :D

Ik overweeg een reis samen te stellen bij deze organisatie: http://www.myanmaronline.nl
Ik vind vrijheid tijdens m'n vakantie erg belangrijk, maar al het geregel ben ik niet zo van. Vorig jaar wel een rondreis door Montenegro gedaan, dat was erg gaaf!

Edit: Ik zit even rond te kijken (dag studiemotivatie :o :D ), maar Riksja Travel is een organisatie die dus dat soort reizen aan biedt. Daar kan je zelf je individuele reis samenstellen naar tal van bestemmingen. :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 14:34

Myanmar wil ik ooit ook nog doen maar voorlopig precies geen voorkeur voor. Mexico vonden we zo leuk dat ik er best opnieuw zou gaan. Ik vind de voorpret heel leuk maar inderdaad veel regelen doe ik niet.

Vroeger gingen we in Frankrijk altijd zonder plan maar toen ik een keertje wel de route en bezienswaardigheden had voorbereid hebben we eigenlijk een veel betere reis gehad. Dus nu willen we wel wat dingen vooraf geregeld.

Vandaag heb ik zin in Namibië of Argentinië Haha :D

xLoki

Berichten: 3489
Geregistreerd: 16-01-08

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:49

Wij gaan in maart 2,5 week naar Zuid-Afrika!
We beginnen in Kaapstad (cultuur, wijn) en gaan via de tuinroute (wijnvelden, strand, natuur) naar Port Elizabeth, waar wij op het vliegtuig stappen naar Johannesburg en daar via de panoramaroute (natuur/uitzicht) rijden naar het Krugerpark (natuur, safari).
Klinkt opzich als jouw wensen! :)

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:50

Voor reizen in midden- amerika wil ik Selva http://www.selvatravel.nl

Goed advies en het reisprogramma wordt voor jullie op maat samengesteld met veel ruimte voor eigen inbreng.

Ik heb mijn reis door Guatemala en Belize samen met hun geregeld en samengesteld.
Guatemala is een aanrader!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:38

poes schreef:
Ik ga eens gied nadenken of ik zelf wil autorijden ( doe ik erg graag maar het is soms best wel een gedoe buiten de Westerse landen


Heb je geen last van in Namibie. Het is links rijden, het enige wat ik steeds vergat is dat de ruiterwisser en knipperlicht aan de andere kant zaten :') Beide in 90% van het land totaal overbodig, maar gewoonte hè. Het was heel bijzonder en ik zou graag nog eens terug gaan. Veel rustiger dan ZA en prachtige plekken om wild te spotten in Etosha. Vooral heel relaxed!

Argentinië vond ik qua rijden wat uitdagender. Daar gebeuren ook veel vaker nare dingen. Daar heb je wel met meer weggebruikers te maken, maar kunnen ook hele rustige plekken tussen zitten.

Maar goed dit topic brengt mijn reisdrang ook op gang :D

Kijk je het programma de gevaarlijkste wegen? Bnn geloof ik, straks in Namibie. Nou moet ik wel zeggen dat je daar zelf kan kiezen voor 'normaal' en wat spannender!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:40

Jordanie zo een keer op die manier gedaan :-) Echt prima :-)

En Syrie, maar dat is tegenwoordig geen optie meer :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 16:41

Nee Syrië slaan we voorlopig over.

Ik denk Namibië. Plots heb ik daar enorm zin in en het klinkt alsof het super past bij wat wij leuk vinden. Vanavond eens voorleggen aan mijn man.

Ik woon in België dus zal es zien of ik dat programma kan bekijken.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:44

Israël en Egypte en marocco vallen dus niet in de smaak? Israël is ontzettend makkelijk zelf te rijden, hebben wij in november gedaab.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 17:48

Nee trekt me niet momenteel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:51

janouk schreef:
Mijn favoriete rondreis: IJsland rond midzomernacht. Goede wegen en imposante natuur


Mijn gedachte. Het is waanzinnig mooi daar, je zou een rit rond het hele eiland kunnen maken. Voelt helemaal niks als Europa, de natuur is belachelijk mooi, de mensen zijn leuk en het verveelt geen moment. <3

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:59

Indonesië trekt je niet? Wij hebben een rondreis door de kleine Sunda-eilanden gedaan incl. een bootreis via de Komodo-eilanden naar Lombok. Waanzinnige plaatsen geweest en fantastische dingen gezien en gedaan.Op de meeste plaatsen en hotels geen stromend water en dus douchen met een ton water en een pannetje waar je het water mee over je hoofd schept. Een fantastische laatste 3 dagen op Gili Meno een tropisch eiland waar we bij de receptie van het hotel een fles mineraal water kregen om te douchen toen de zoet-waterbevoorradingsboot door de wind niet op tijd kon zijn. Wij zijn georganiseerd geweest met Sawadee maar je kan er vast ook privé (met of zonder chauffeur) reizen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 18:03

Voor ooit wel maar nu niet. Maar staat zeker op de lijst.

IJsland vind ik prachtig :j al eens gedaan dus :D