Rome

Moderators: xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Frankaas

Re: Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 15:31

Ik ben eind juni dit jaar in Rome geweest met school. Wij zaten toen op een camping een stukje van Rome en reisden steeds met bus/trein naar het centrum. Zal ik alleen niet aanraden als je het daar niet kent of geen begeleiding hebt :P. Voor de rest zijn trein/metro/bus kaartjes echt ontzettend goedkoop. Wij konden erg veel reizen met een kaartje van 2 euro net zolang todat we ergens uitcheckte, dus dan moet je wel weer een nieuwe kopen. Vervoer is dus geen probleem. Soms zitten de metro's ontzettend vol, maar je hoeft niet echt bang te zijn dat locatie kan ik je niet echt helpen, ik zal als ik jou was dichtbij een station gaan zitten, want dan kan je echt overal komen.
Bezienswaardigheden... Ja, heel Rome is prachtig, maar vergeet de iets minder bekendere attracties niet. Wat ik echt ontzettend mooi vond, waren de sinasappeltuinen (Parco Savello). Je hebt dan uitzicht op de Sint Pieter! Het is wel een redelijke klim naar boven, maar absoluut waard.
Ik weet niet hoe warm het daar is in Mei, maar in bijna alle kerken in Rome moeten je schouders en knieƫn bedekt zijn. Als hele belangrijke tip geef ik je dan: neem een hele grote sjaal mee!! Ik was het de eerste dag vergeten namelijk en liep bij 30+ graden in een korte broek met daarover een zwarte lange broek, een hempje en een tshirt daarover :+. Dus gewoon een hele lange sjaal meenemen waarmee je alles kan bedekken, scheelt heel veel moeite.

Iets paardgerelateerd.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie