Singlereis voor iemand onder de 30???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Singlereis voor iemand onder de 30???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 11:09

Na 2 jaar niet op echt op vakantie geweest te zijn geweest wil ik volgend jaar toch graag wel op vakantie, maar dan wel graag wat verder.
Nu is in mijn omgeving en met mensen waarmee ik wel op vakantie zou willen iedereen echter met een partner waardoor ik niet zo 1 2 3 een reismaatje heb en ben ik eens gaan nadenken over wat ik dan wel wil. Nu is mijn oog gevallen op een "singlereis" maar ik twijfel hier nog heel erg over. Is dit wel wat voor mij of niet?? Zo'n reis is nogal prijzig, duurder dan als je het zelf zou boeken wat logisch is. Nu ben ik zelf volgend jaar 27 als ik die reis zou gaan maken, en zit ik er niet echt op te wachten met allemaal 50plussers te zitten _O-

Is er hier iemand die er ervaring mee heeft? Een organisatie kan aanbevelen en kan vertellen over zijn/haar ervaring? :)

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:20

Wil je per sé met een groepsreis? Je kunt natuurlijk ook gewoon in je eentje op vakantie gaan. Mijn ervaring is dat je dan heel snel contact maakt met andere mensen. Toen ik 2 weken alleen op vakantie was heb ik één dag in m'n eentje gegeten, de rest van de tijd was ik met anderen op stap.

Winged

Berichten: 33033
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:25

Wat voor reis wil je? Rondreis, verre reis, zonvakantie...

Ik heb zelf (nu 28) inmiddels 4 groepsreizen gemaakt. Via Cirkel, Labyrinth, (camping) Crusj (hotel) en Shoestring (rondreis). Bij al deze organisaties kon ik kijken welke leeftijden er zoal meegingen. Handige site is ook http://www.singlereizen.nl. Daar kun je heel wat wensen aanvinken en zo kijken wat past :) Als je dingen wil weten: stel ze gerust :)

Op de Crusjreis na spreek ik een paar reisgenoten nog steeds :)

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:28

Een vriendinnetje (toen 25, vaste baan) van mij is twee jaar terug met een groepsreis op vakantie gaan naar Italië. Het was geen echte 'singelreis' voor vrijgezellen, maar voor mensen die alleen op reis gaan. Zij heeft dit toen gedaan via een organisatie met christelijke achtergrond. Dit zijn reisjes gericht op jong volwassenen, dus geen Salaou-zuipers of 50-plussers :)

Heeft echt een hele leuke week gehad en leuke meiden leren kennen. Met een paar van die meiden heeft zij nog steeds contact en is zij afgelopen zomer weer op vakantie geweest. (Nu gewoon zelf geregeld).

Ik vind er niks geks aan! Juist leuk toch dat dit bestaat? Je kan lekker op vakantie, ziet nieuwe dingen en je kan nieuwe mensen leren kennen. Let alleen wel goed op of het een singelreis is voor singels die opzoek zijn naar een date, of voor mensen die niemand hebben om mee op vakantie te gaan.

CecileDV

Berichten: 305
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Hollands Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:31

Mamboreizen heeft blijkbaar ook leuke groepsreizen voor jongeren. Dat noemen ze geloof ik ook singlereizen, maar toen mijn neef (van 24) afgelopen zomer met een reis mee was, waren er ook jongeren die wel een relatie hadden, maar waar de partner door studie oid niet mee kon. Hij is naar Zuid-Afrika geweest en heeft een hele toffe vakantie gehad!

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 11:43

Dani schreef:
Wil je per sé met een groepsreis? Je kunt natuurlijk ook gewoon in je eentje op vakantie gaan. Mijn ervaring is dat je dan heel snel contact maakt met andere mensen. Toen ik 2 weken alleen op vakantie was heb ik één dag in m'n eentje gegeten, de rest van de tijd was ik met anderen op stap.


Ja, want ik zie het niet zitten om helemaal alleen te gaan. Ik ben niet iemand die zomaar random vreemde aanspreekt om een praat je te maken. Ik ben echt wel sociaal maar vind dat in een vreemd land toch wel anders := Vind het knap voor dat je dat deed :j


Winged schreef:
Wat voor reis wil je? Rondreis, verre reis, zonvakantie...

Ik heb zelf (nu 28) inmiddels 4 groepsreizen gemaakt. Via Cirkel, Labyrinth, (camping) Crusj (hotel) en Shoestring (rondreis). Bij al deze organisaties kon ik kijken welke leeftijden er zoal meegingen. Handige site is ook http://www.singlereizen.nl. Daar kun je heel wat wensen aanvinken en zo kijken wat past :) Als je dingen wil weten: stel ze gerust :)

Op de Crusjreis na spreek ik een paar reisgenoten nog steeds :)


Ik denk een rondreis, of een verre reis. Maar niet een wandelvakantie ofzo. Ik ben er nog niet uit. Is het jou goed bevallen?? Heb jij een kamer gedeeld of had je een kamer voor jezelf?? Waren er allemaal mensen die alleen gingen of ook mensen die samen gingen?
Ik lees ook verschillende verhalen over mensen die alleen mt een groepsreis gingen dat is dan weer anders he.


Tatjanaa schreef:
Een vriendinnetje (toen 25, vaste baan) van mij is twee jaar terug met een groepsreis op vakantie gaan naar Italië. Het was geen echte 'singelreis' voor vrijgezellen, maar voor mensen die alleen op reis gaan. Zij heeft dit toen gedaan via een organisatie met christelijke achtergrond. Dit zijn reisjes gericht op jong volwassenen, dus geen Salaou-zuipers of 50-plussers :)

Heeft echt een hele leuke week gehad en leuke meiden leren kennen. Met een paar van die meiden heeft zij nog steeds contact en is zij afgelopen zomer weer op vakantie geweest. (Nu gewoon zelf geregeld).

Ik vind er niks geks aan! Juist leuk toch dat dit bestaat? Je kan lekker op vakantie, ziet nieuwe dingen en je kan nieuwe mensen leren kennen. Let alleen wel goed op of het een singelreis is voor singels die opzoek zijn naar een date, of voor mensen die niemand hebben om mee op vakantie te gaan.


Opzich zou ik daar ook geen problemen mee hebben van mensen die niet single zijn, het gaat me er meer om adt je alleen op reis bent en met een groep reist om gewoon niet alleen te zijn. :)
Christelijk achtergrond hoeft van mij dan weer niet zo nodig :D

butengeweun

Berichten: 3654
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Singlereis voor iemand onder de 30???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:53

Hier met Sawadee ( 3,5 week Cuba) en Mambo (2 weken Marokko) geweest en kan het aanbevelen. Kijk even op de sites welke leeftijden er mee gaan.

Ik sliep altijd met iemand op de kamer, geen problemen mee wil je wat meer privacy dan kan je alleen maar ik vond het, het geld niet waard.

Ik koos wel bewust voor een singel (of alleen reizende) reis. ook ivm als je met een echte groepsreis gaat er vaak stellen of gezelschappen al mee gingen. En met single, niemand kent elkaar en er is altijd wel iemand om aansluiting mee te vinden.

Kijk wel wat je wil want het weekje oostenrijk of een week all in naar Turkije trekt een ander type mens dan 3,5 week Cuba. Het is maar wat voor vakantie je zoekt.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Singlereis voor iemand onder de 30???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 11:56

Nou denk dat ik dan wel een rondreis wil maken :j
Onder het mom "Als je het doet, moet je het goed doen"

Je kan dus vaak wel zien welke leeftijd ermee gaan, dat is wel fijn. Niet dat ik moeite heb met iemand van 50 hoor maar als je al enige "jongere" er zit is het ook niet echt wat :')

Als je een kamer ingedeeld krijgt wordt je dan wel samen met hetzelfde geslacht ingedeeld, of is dat niet altijd zo?

butengeweun

Berichten: 3654
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Singlereis voor iemand onder de 30???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:58

Sawadee en Mambo is altijd zelfde geslacht op de kamer, dus niet mengen.

Ga eens lekker neuzen op de sites van Sawadee, Mambo, shoestring of de verzamel singelreizen.nl daar staat ook veel informatie op.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:00

Cirkel en Labyrinth trekken inderdaad vaak wat jongeren aan (andere twee ken ik niet) en je hebt ook reizen die echt gericht zijn op 'tot 34' bv. Bedaagde hotelwandelreizen trekken wat ander publiek aan dan kamperen, of als er andere activiteiten zijn (dingen als abseilen, raften, parapenten), als uitgaan op het programma staat. (Maar ik zie al dat je bedaagde hotelwandelreizen niet zoekt.)

Bij verre reizen is het publiek vaak vrij divers. Maar ik denk dat je met een specifieke single-reis wel wat meer aansluiting vindt.

Ik vond het leuk, ik koos wel voor mijn bedaagde hotelwandelreizen waar het publiek dus meestal wel ouder is, maar heb het toch steeds leuk gehad, voldoende aanspraak enzo. Dat waren geen singlereizen, maar bijna iedereen die meeging was wel alleengaand (en/of single) en de aanspraak was makkelijk.

Het delen van een kamer is op zich een leuke manier om iemand te leren kennen als je dat ziet zitten. Edit: ja, altijd met eigen geslacht en anders alleen. Ik ben wel een keer vrijwillig met een man op een kamer gegaan omdat ik me niet echt fijn voelde in een kamertje dat helemaal achteraf op zolder lag.

Winged

Berichten: 33033
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:15

Yonker schreef:
Ik denk een rondreis, of een verre reis. Maar niet een wandelvakantie ofzo. Ik ben er nog niet uit. Is het jou goed bevallen?? Heb jij een kamer gedeeld of had je een kamer voor jezelf?? Waren er allemaal mensen die alleen gingen of ook mensen die samen gingen?
Ik lees ook verschillende verhalen over mensen die alleen mt een groepsreis gingen dat is dan weer anders he.

Ik deel altijd mijn kamer, en wil ik wat tijd voor mijzelf dan zoek ik wel een plekje. Dan pak ik mijn oordopjes, een boek en ik ben lekker in mijn eigen bubbel :D Bij mijn reis waren het allemaal mensen die alleen gingen. Bij de meeste (in dit geval shoestring) kun je vooraf ook het reisgezelschap bekijken. Dus de leeftijden, m/v etc. Je slaapt idd met iemand van je eigen geslacht op de kamer.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Singlereis voor iemand onder de 30???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 12:19

Thanks voor alle tips!! :D
Heb op shoestring zitten kijken net en dat spreekt me wel aan :j Rest ga ik op mn gemakje eens bekijken vanavond.
Moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel spannend vind en ook beetje bang ben dat ik met niemand aansluiting vindt :+

CecileDV

Berichten: 305
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Hollands Midden

Re: Singlereis voor iemand onder de 30???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:22

Gelukkig ben je, naar wat ik begrepen heb, meestal met een groep van een man of 20 dus dan zou het wel heel uitzonderlijk zijn als je echt met níémand een klik hebt.

Winged

Berichten: 33033
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:23

Yonker schreef:
Moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel spannend vind en ook beetje bang ben dat ik met niemand aansluiting vindt :+

Dat vind iedereen de eerste keer :)) Het valt echt mee, iedereen zit in hetzelfde schuitje namelijk :)

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Re: Singlereis voor iemand onder de 30???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:33

Ik ben dit jaar met mambo mee gegaan naar Costa Rica boog 23 dagen. Geweldige tijd gehad. We waren met ze 10e ( 5 meiden 5 jongens) dus een mooie groep.

Anoniem

Re: Singlereis voor iemand onder de 30???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:00

Ik ga in mei met Fox naar de USA met mijn 1e singlereis, het grootste deel is tussen de 25 en 35, maar ook ouder en jonger. Ben heel benieuwd!

Bij ons gaan er max 30 mee, hebben nu 26 geboekt, dus bijna vol :)

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Singlereis voor iemand onder de 30???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:17

ik volg. Wel een stukje jonger dan jou (19) maar zou graag een keer echt een verre rondreis maken. In mijn eentje vind ik toch wat spannend. Ben ook totaal niet het type die zomaar even alleen op stap gaat of iemand aan spreekt als het niet hoeft.
Had ook al gekeken naar single reizen. Nu vind ik het nadeel dat je volgendsmij de hele reis echt aan die groep en tijden gebonden zit. Heb zelf graag wat meer vrijheid als in dingen die je wil bezoeken en hoelang je ergens wil verblijven. Als je met zo'n groep gaat kan je toch moeilijk achter blijven, ben bang dat alles dan zo snel gaat en je eigenlijk niet hebt kunnen doen/zien wat je graag wou. Zou dan toch zonde zijn van die klap geld die ik er aan uit geef

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 09:47

Relaxed schreef:
Ik ga in mei met Fox naar de USA met mijn 1e singlereis, het grootste deel is tussen de 25 en 35, maar ook ouder en jonger. Ben heel benieuwd!

Bij ons gaan er max 30 mee, hebben nu 26 geboekt, dus bijna vol :)


USA klinkt ook leuk!! Ik schrik alleen echt altijd van die prijzen... :+
En voor de eerste singlereis ben ik dan bang dat het tegenvalt en dan heb je zoveel geld betaald!

Dani: er zijn geloof ik wel reizen met best wel wat vrije tijd als je dat wil :) Maar je zit inderdaad wel vast aan de "groepsactiviteiten" wat ik begrijp. Wat mij dan juist wel weer leuk lijkt.

Winged

Berichten: 33033
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Singlereis voor iemand onder de 30???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:56

Je hoeft niet persee mee met alle groepsactiviteiten hoor. Als je geen zin hebt in een bepaalde excursie is dat ook prima. Het is jouw vakantie :)

En eventueel kun je bij sommige reizen dagen bijboeken.

Taucha

Berichten: 1169
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Singlereis voor iemand onder de 30???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:26

Estivant heeft leuke interessante groepsreizen. Deze zijn (net als de site) opgesplitst in 1-ouder reizen en reizen voor singles. De single reizen zijn daarbij ook nog onderverdeeld in leeftijdscategorieën.
https://singlevakanties.estivant.nl/zoeken

Ik ben er 1 keer mee naar Sardinie geweest en dat is heel goed bevallen. Ook veel goede dingen gehoord van anderen die meerdere reizen via Estivant gedaan hebben. Helaas nu een vriendje dus geen single-reizen meer voor mij :D

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 10:29

Taucha schreef:
Estivant heeft leuke interessante groepsreizen. Deze zijn (net als de site) opgesplitst in 1-ouder reizen en reizen voor singles. De single reizen zijn daarbij ook nog onderverdeeld in leeftijdscategorieën.
https://singlevakanties.estivant.nl/zoeken

Ik ben er 1 keer mee naar Sardinie geweest en dat is heel goed bevallen. Ook veel goede dingen gehoord van anderen die meerdere reizen via Estivant gedaan hebben. Helaas nu een vriendje dus geen single-reizen meer voor mij :D


Helaas ja ??? _O-

Maar bedankt voor de site zal er eens op snuffelen!!

Yank

Berichten: 696
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:40

Ik heb via De Jong Intra een 12-daagse rondreis USA gedaan en dat is goed bevallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:46

Yonker schreef:
Relaxed schreef:
Ik ga in mei met Fox naar de USA met mijn 1e singlereis, het grootste deel is tussen de 25 en 35, maar ook ouder en jonger. Ben heel benieuwd!

Bij ons gaan er max 30 mee, hebben nu 26 geboekt, dus bijna vol :)


USA klinkt ook leuk!! Ik schrik alleen echt altijd van die prijzen... :+
En voor de eerste singlereis ben ik dan bang dat het tegenvalt en dan heb je zoveel geld betaald!



Ja klopt, maar ik heb met mijn ex ook eens gekeken om het zelf te regelen met auto huren, maar op 1000 euro PP/PW moet je gemiddeld rekenen. Ik ben nu met deze singlereis minder kwijt :j

germie

Berichten: 25935
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Singlereis voor iemand onder de 30???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 15:24

Ik ben toen ik 25 was met Singlemaarnietalleen.nl meegeweest, dat is van Fox. Toen kreeg je een kamer voor alleengebruik, nu moet je de kamer delen lees ik. Ik ben 2 keer met zo'n reis meegeweest. Goed bevallen

Andere reizen die ik alleen gemaakt heb waren gewone groepsreizen met Djoser. Je kunt daar ook gewoon alleen boeken en betaalt niets extras als je bereid bent om een kamer te delen. Minder luxe, maar meer gezien tijdens deze rondreizen (2 stuks).

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 10:17

Oké ik wou even dit topic omhoog schoppen om te vertellen dat ik t gewoon gedaan heb en geboekt hebt voor een reis in oktober :D

Ik vraag me wel iets af, hoe gaat t met elkaar ontmoeten. Gebeurd dat op t vliegveld of hoe moet ik dat voor me zien :')