Canarische Eilanden - Fuerteventura - Lanzarote?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Canarische Eilanden - Fuerteventura - Lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 14:50

Hallo Bokkers,


Er zitten hier vast ervaringsdeskundigen :)

Korte intro, mijn vriend volgend jaar 29 en ik dan inmiddels 26. Zijn op zoek naar een vakantie in juni of september... 10 dagen - all inclusief. Genoeg zwembaden en restaurants.
Nu zijn wij in 2014 naar Blue Lagoon Resort geweest op Kos. http://www.tui.nl/zonvakantie/griekenland/kos/kos-stad/blue-lagoon-resort/
Hier hebben wij een heerlijke vakantie gehad, 10 dagen, all-in. lekker gewandeld, paar dagen gefietst en 2 excursies gedaan. Heerlijk Adults Only gezeten.

Nu willen wij volgend jaar dus een leuke vakantie weer all-in. En het liefst naar de Canarische Eilanden. Maar ik kom er niet veel wijzer uit via excursies via google etc. Budget tja in onze ogen een goed ruim budget. http://www.tui.nl/zonvakantie/spanje/canarische-eilanden/fuerteventura/jandia/jandia-princess/ Nu trekt dit hotel wel onze aandacht. Maar iemand nog Tips en Trics?

In Januari willen wij nog eventueel naar de vakantiebeurs.
Kleine note, Turkije, Marokko en Egypte zijn geen optie.

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: Canarische Eilanden - Fuerteventura - Lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 08:46


miranda_x

Berichten: 881
Geregistreerd: 30-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 09:18

Wij zijn afgelopen zomer naar het eiland la Palma geweest. Echt super mooi daar! Zaten in dit resort http://www.princess-hotels.com/es/hotel ... ellas.html
Veel zwembaden daar.
Aan de westkust van dit eiland, waar wij dan ook zaten, is het sowieso beter weer dan aan de oostkant. (Daar is meer kans op regen) wij hebben super goed weer gehad.

Wij hebben het eiland daar rond gereden en dingen bekeken, boottocht gedaan en een stad bezocht. Konden daar helaas niet wandelen, omdat ik voor een week voor vertrek m'n voet had verbrand.. Maar je kan daar fantastisch wandelen.

Tieneke

Berichten: 21676
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 09:25

Ik ben fan van de Sensimar hotels. Ook adults only, topservice, prachtige hotels en altijd all in. Je kan ze vinden via Tui. Ze zitten ook over heel zuidelijk toeristisch Europa, denk ook op de Canarische eilanden.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 09:53

ik ben vorig jaar op Lanzarote geweest, en vond ik een erg leuk eiland omdat er veel te doen was. Vulkanentocht vond ik erg bijzonder! Het lijkt wel alsof je dan op een andere planeet bent! Verder is het ook leuk om een boottocht te doen, wij gingen toen met een luxe catamaran naar een privé eilandje waar je heerlijk kon zwemmen.
Mijn hotel was niet heel luxe maar je hebt er van alles zitten (Puerto del Carmen vond ik de leukste plaats).

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Canarische Eilanden - Fuerteventura - Lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:18

Ik ben 2 jaar terug op gran canaria geweest in een riu hotel. Heette ook riu gran canaria. Voor 1200 euro had je een hele luxe vakantie met mogelijkheden op veel excursies

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:24

Jandia is GROOT! Verschillende hotels, bungalows, apparthotels in een groot park. Het was er goed te doen in 2005. Ik was toen 11 en voor de eerste keer vliegen, vond het geweldig. Wat ik me wel kan herinneren is dat het wel wat oud. Was. Stukjes tegels miste, liepen kakerlakken rond, liften die het niet deden, vaak stroomstoring en sommige van de 9 zwembaden waren leeg en vervallen. Volgens mij waren ze toen wel bezig het een en ander op te knappen. Weet natuurlijk niet hoe het nu is.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 23-10-16 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:24

Wij gaan in januari naar Gran Canaria, boeken alleen een vlucht en dan via mp of een andere site een prive huis.
We gaan ons orienteren om hier definitief naar toe te vertrekken.
Zijn ook naar Fuerte geweest, prachtig eiland!! Veel wind, maar de lopende duinen zijn adembenemend. Leuk is ook dat je er heel veel offroad kan rijden..
Gran Canaria is t eiland van de eeuwige lente...

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Canarische Eilanden - Fuerteventura - Lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:27

Ik ben zowel gek op Lanzarote als op hotels van de RIU keten.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Canarische Eilanden - Fuerteventura - Lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:30

Fuerteventura is niet veel bijzonders tenzij je er alleen naartoe gaat voor watersport, dus dat zou ik overslaan als ik jullie was.

Mnon1994

Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:32

Ik ben op lanzarote geweest in juni. Mooi eiland, als je in het vulkaan gebied komt, dan waan je je op een andere planeet, echt prachtig!

Over Fuerteventura zei onze reisleidster; Daar heb je meer geiten als mensen, en daar moet je alleen heen als je echt een strand vakantie wilt. Dit hebben wij deze vakantie vaker gehoord.

Ik had geboekt via Corendon, hotel was prima, wel wat verouderd interieur, maar dat heb je vaker in een hotel. Ik zat in een hotel in Puerto del Carmen.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Canarische Eilanden - Fuerteventura - Lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 11:04

Dank je wel allemaal!

Watersporten ben ik wel van. Mijn vriend iets minder maar wil het altijd wel proberen.

Hij wil voornamelijk kunnen chillen aan het strand/zwembad maar dan moeten er wel genoeg parasols zijn

Elba (nog iets hebben wij al wel op het lijstje staan)

Princess keten staat ook op het lijstje.

Jandia Princess op de foto's geen parasols en dat houd mn vriend tegen.

RIU keten ga ik mij vanavond eens in verdiepen :)

miranda_x

Berichten: 881
Geregistreerd: 30-01-07

Re: Canarische Eilanden - Fuerteventura - Lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:08

Bij dat princess hotel/resort waar wij zaten, hadden ze zeg maar van die afdakjes waar je in de schaduw kon liggen met meerdere bedjes. :)

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Canarische Eilanden - Fuerteventura - Lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:14

Ik zou gezien jullie interesses Fuerteventura snel overslaan. Imo staat dat gelijk aan het grote 'niks' Er is echt niks te zien en ik vond er ook niks aan :))
Lanzarote en Tenerife zijn mooiere eilanden waar veel meer te zien en beleven is.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Canarische Eilanden - Fuerteventura - Lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:16

Ik vond Fuerteventura juist super leuk. Zaten in het dorpje Corralejo, redelijk dicht bij het strand. Ik heb daar echt een hele leuke vakantie gehad.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:19

Wij zaten ook in Corralejo, aardig stadje maar dat was het dan ook. Qua excursies valt er weinig te zien.
Maar kan best zijn dat wij al teveel gezien hebben en andere interesses hebben.

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:34

mvdende schreef:
Jandia is GROOT! Verschillende hotels, bungalows, apparthotels in een groot park. Het was er goed te doen in 2005. Ik was toen 11 en voor de eerste keer vliegen, vond het geweldig. Wat ik me wel kan herinneren is dat het wel wat oud. Was. Stukjes tegels miste, liepen kakerlakken rond, liften die het niet deden, vaak stroomstoring en sommige van de 9 zwembaden waren leeg en vervallen. Volgens mij waren ze toen wel bezig het een en ander op te knappen. Weet natuurlijk niet hoe het nu is.



Jandia zou ik echt werkelijk nooooooiiiiitttt doen!!!!!!
Als ik lees dat dat park nog steeds zo ontzettend smerig is zal dat nu nog steeds niet veranderd zijn.
In 2001 ben ik er ook geweest ( na 3 nachten zijn we, nadat we een andere accommodatie geëist hadden, naar de andere kant van het eiland gegaan ) zo ontzettend misleidend die vakantie brochure!!
Wij kwamen 's avonds aan en toen we met onze koffers naar de appartementen liepen dachten we dat we over kiezelsteentjes liepen maar overdag kwamen we erachter dat we in een rampen park terecht gekomen waren!! Die steentjes bleken kakkerlakken te zijn %) er wandelden pauwen rond die de kakkerlakken op moesten ruimen/eten, ze zaten overal...
De kakkerlakken zaten zelfs in de vriesvakken!!
Dode kakkerlakken in de zwembaden, ze vielen wel eens uit bomen. En als jij er dan toevallig onderdoor liep :((
Ik kan nog wel even doorgaan maar ik denk dat de boodschap wel duidelijk is, niet hierheen gaan!!!!
Probeer aan de andere kant van het eiland wat te boeken, mocht je keuze op fuerteventura vallen. Want daar is alles prima en schoon. ( tenminste, 15jaar terug was dat wel het geval. Misschien dat de kakkerlakken ondertussen het gehele eiland hebben overgenomen _O- )

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Canarische Eilanden - Fuerteventura - Lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:45

Hier ook een fijne vakantie gehad op Fuerteventura afgelopen januari. In Corralejo, Bahia Azul, geweldig leuk!

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Canarische Eilanden - Fuerteventura - Lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:51

Jullie vergeten een eiland nl La Gomera.
Is een buitenbeentje, maar is groen en je kan er uren en dagen wandelen.

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Canarische Eilanden - Fuerteventura - Lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:16

Lees veel negatieve dingen over Fuerte, ik denk dat dat persoonlijk is.
Wij zijn niet van de massavakanties, all inclusive en georganiseerde excursies, en we hebben het daar geweldig gehad. Lekker opeigen gelegenheid het eiland over, van noord naar zuid en van oost naar west..
En geloof me, we hebben veel gezien en genoten, je moet uiteindelijk zelf je vakantie maken.
Maar nogmaals, voor een all inclusive, alles georganiseerde vakntie dan moet je niet hier naar toe.
Ben ook erg benieuwd naar Gran Canaria, zeker omdat we ons daar willen vestigen..
Ook hier geen all inclusive, georganiseerde vakantie voor ons..

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Canarische Eilanden - Fuerteventura - Lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:24

Zelf vind ik Tenerife een prachtig eiland, mooier dan Gran Canaria :j In Tenerife kun je ook wat meer naar het noorden gaan zitten waar het minder massaal is. Er is erg veel te doen in Tenerife :)

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:33

@morganlefay jep good old La Gomera. Fantastisch eiland maar totaal niet wat de ts zoekt. Er is nl geen al inclusive op gomera. Hotels hebben vaak wel een zwembadje maar naar Gomera ga je puur voor de natuur. De reis er naartoe is ook best pittig. Je bent zomaar 36 uur onderweg. Heb je een vroege ochtend vlucht, ben je z'n 12 uur later wel in je hotel. Heb je echter een middag vlucht, dan heb je met een overnachting op Tenerife te maken. Wil je naar La Gomera, boek dan een hotel in Valle Gran Ray. Het zonnigste stukje eiland.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Canarische Eilanden - Fuerteventura - Lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 16:36

@Yavana, ook wij zijn niet van de AI en hadden een huisje met huurauto, bij Corralejo. Zijn dus ook ongeorganiseerd het eiland over geweest. Het blijft persoonlijk maar van de 3 Canarische weilanden waar ik geweest ben, vond ik deze toch echt het minst.
Nu vind ik sowieso de Canarische weilanden vrij sfeerloos in verhouding tot bv Griekenland maar puur beoordeeld natuurschoon en wat er te zien is, vond ik Fuerteventura echt niets.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Canarische Eilanden - Fuerteventura - Lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 16:43

van Fuerteventura hoor ik ook vaak dat het tegenvalt. Lanzarote schijnt dan wel mooi te zijn.

xEmilieLx

Berichten: 183
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Canarische Eilanden - Fuerteventura - Lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:19

Mijn vriend en ik zijn 2015 en 2016 zomervakantie naar Fuerteventura geweest. 2015 zaten we in caleta de fuste in het barcelo castillo beach resort. Erg mooi resort, maar wel druk met kinderen en families. Gelegen aan een prachtige baai en stadje en strand allemaal op loopafstand. We zijn 10 dagen geweest. We hadden geen huurauto dus hebben veel lopend gedaan, maar hadden ook niet de behoefte om op pad te gaan. Daarom zijn we nog een keer terug gegaan om eens te kijken hoe een zelf georganiseerde vakantie zal zijn.

Afgelopen zomervakantie, hadden we via airbnb een huis gehuurd in giniginamar. Dit is een klein vissersdorpje zonder toeristen. Hier hadden we dus wel een huurauto nodig, en zijn we dus ook het hele eiland over en door gereden. Dit was zeker prachtig. Veel gesnorkeld en heerlijk weer ( redelijke wind maar veel zon ). Toch gaan we volgend jaar niet terug. Het is een echt Zon Zee Strand vakantie waar watersporten toch de leiding nemen. De omgeving is erg dor en kaal ( heeft zo zijn dramatische uitstraling) Jandia zijn we ook geweest, maar daar op het strand is het extreem niet normaal winderig. ( je moet echt schuilen in de bosjes om niet gezandstraald te worden zeg maar). Corralejo is met prachtige duinen en stranden ( minder wind dan Jandia) Noordelijk is naar mijn idee wel veel meer toeristisch dan het zuiden.

Beetje een lang verhaal allemaal, en ondanks dat ik geen ervaring heb met de andere Canarische eilanden, zal ik Fuerteventura toch afraden denk ik.

Wij gaan denk ik volgend jaar naar de Azoren van portugal ( kan je eventueel ook nog naar kijken?

Hopelijk heb je hier wat aan! Voor vragen mag je altijd pben natuurlijk. Ik heb nog wel wat foto's als je die eventueel wilt zien van omgeving ofzo.