Rondreis met kids 4, 7 & 9

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
willemieke

Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Rondreis met kids 4, 7 & 9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 10:47

Wij willen komend jaar is iets anders doen met de vakantie en wat meer zien.

Normaal gaan we altijd 2-3 weken kamperen met een mix van cultuur en natuur en ondernemen we graag iets sportiefs. Maar nu de kids wat ouder worden willen we toch graag weer iets meer zien.

Zelf zaten we te denken aan een rondreis door engeland/ wales of scandinavie die ook leuk is voor kinderen.

Pharosreizen bied leuke rondreizen hebben we gezien.
Het budget is niet oneindig dus ik denk aan europa.

Zijn er bokkers die ook rondreizen met kids? We willen ze graag wat meer van onze mooie wereld laten zien.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Rondreis met kids 4, 7 & 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:50

Scandinavie is fantastisch met kinderen. Veel afwisselende natuur en leuke stadjes :)

Wij hebben net 2 weken met onze dreumes door Florida gereisd en dat was fantastisch :) wordt alleen wat duur met 5 personen :)

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:53

Toen ik rond die leeftijd zat, gingen we rondreizen naar zuiden van engeland, noorwegen, het zwarte woud in Duitsland en Tsjechie. We gingen gewoon met de tent en dan ergens maximaal twee nachten blijven. Wat me is bijgebleven van Engeland (ik was toen 4 denk ik), is dat de boten droog kwamen te liggen door het enorme verschil tussen eb en vloed. Ook de sneeuw in de zomer in Noorwegen maakte indruk (sneeuwballengevecht!). Ik denk dat je niet te moeilijk moet denken en gewoon niet te lang achter elkaar in de auto moet zitten.

willemieke

Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 10:54

Idd keet, vijf is duur :o wel gezellig!
Ben je in scandinavie met iets georganiseerds geweest of heb je zelf iets op poten gezet?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:57

willemieke schreef:
Idd keet, vijf is duur :o wel gezellig!
Ben je in scandinavie met iets georganiseerds geweest of heb je zelf iets op poten gezet?



Voor ons staat Scandinavie voor volgend jaar op de planning. Wel zullen wij in hotels/huisjes verblijven aangezien kamperen niets voor ons is :+

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:57

Wij zijn vorig jaar via een reis van de Anwb door Noorwegen gereisd. Kwamen een gezin tegen met jonge kinderen, die vermaakte zich prima! Onze reis was 2 weken en dan had je 3 overnachtingsplekken.
Amyyy @ [BEU] En nog een prachtig Noorwegen!
Hier een fototopic wat ik toen heb aangemaakt.

willemieke

Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 11:00

Gracezellaa schreef:
Toen ik rond die leeftijd zat, gingen we rondreizen naar zuiden van engeland, noorwegen, het zwarte woud in Duitsland en Tsjechie. We gingen gewoon met de tent en dan ergens maximaal twee nachten blijven. Wat me is bijgebleven van Engeland (ik was toen 4 denk ik), is dat de boten droog kwamen te liggen door het enorme verschil tussen eb en vloed. Ook de sneeuw in de zomer in Noorwegen maakte indruk (sneeuwballengevecht!). Ik denk dat je niet te moeilijk moet denken en gewoon niet te lang achter elkaar in de auto moet zitten.


Leuk! Tsjechie en zwarte woud hebben we al gedaan.
Maar ik denk niet dat we gaan kamperen. Dat doen we nl ieder jaar en de spullen voor 5 personen en de personen zelf passen niet in 1 auto.
Ik dacht meer aan huisje, airbb, stacaravan ed. Bovendien lijkt scandinavie me koud met de tent.

willemieke

Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 11:01

Gracezellaa schreef:
Toen ik rond die leeftijd zat, gingen we rondreizen naar zuiden van engeland, noorwegen, het zwarte woud in Duitsland en Tsjechie. We gingen gewoon met de tent en dan ergens maximaal twee nachten blijven. Wat me is bijgebleven van Engeland (ik was toen 4 denk ik), is dat de boten droog kwamen te liggen door het enorme verschil tussen eb en vloed. Ook de sneeuw in de zomer in Noorwegen maakte indruk (sneeuwballengevecht!). Ik denk dat je niet te moeilijk moet denken en gewoon niet te lang achter elkaar in de auto moet zitten.


Leuk! Tsjechie en zwarte woud hebben we al gedaan.
Maar ik denk niet dat we gaan kamperen. Dat doen we nl ieder jaar en de spullen voor 5 personen en de personen zelf passen niet in 1 auto.
Ik dacht meer aan huisje, airbb, stacaravan ed. Bovendien lijkt scandinavie me koud met de tent.

willemieke

Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 11:02

Amyyy schreef:
Wij zijn vorig jaar via een reis van de Anwb door Noorwegen gereisd. Kwamen een gezin tegen met jonge kinderen, die vermaakte zich prima! Onze reis was 2 weken en dan had je 3 overnachtingsplekken.
Amyyy @ [BEU] En nog een prachtig Noorwegen!
Hier een fototopic wat ik toen heb aangemaakt.


Leuk, ik ga je topic doorlezen!

willemieke

Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Rondreis met kids 4, 7 & 9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 21:57

Andere nog?

_Ezra

Berichten: 188
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 09:25

Wij zijn naar noorwegen geweest toen ik een jaar of zeven was. Erg goede herinneringen aan, zelfs aan het rondrijden, waar ik normaal gesproken een gloedhekel aan heb. Het land leent zich dan ook echt voor een rondreis. Deze zomer zijn we opnieuw geweest, en je zou werkelijk moeite moeten doen om een stuk te vinden dat niet mooi is.

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: Rondreis met kids 4, 7 & 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:01

Leuk, en op die leeftijd prima te doen, als ze zich tenminste kunnen vermaken op de achterbank want het zijn natuurlijk wel flink wat autokilometers. Tip: kijk eens bij Buro Scanbrit,die bieden mooie rondreizen aan die ook nog goed betaalbaar zijn. Wij zijn dit jaar met onze kids (5 en 7) naar Noorwegen geweest via hen en 2 jaar geleden naar Zweden.

willemieke

Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-16 13:19

Roadracer schreef:
Leuk, en op die leeftijd prima te doen, als ze zich tenminste kunnen vermaken op de achterbank want het zijn natuurlijk wel flink wat autokilometers. Tip: kijk eens bij Buro Scanbrit,die bieden mooie rondreizen aan die ook nog goed betaalbaar zijn. Wij zijn dit jaar met onze kids (5 en 7) naar Noorwegen geweest via hen en 2 jaar geleden naar Zweden.


Oke leuk!
Wat vond je van buro scanbrit? Want de recensies zijn nl echt heel erg slecht over al hun reizen.

willemieke

Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Rondreis met kids 4, 7 & 9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-16 13:20

We willen niet alle dagen gaan rijden, maar een paar dagen en dan weer door enz.

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 13:42

willemieke schreef:
Oke leuk!
Wat vond je van buro scanbrit? Want de recensies zijn nl echt heel erg slecht over al hun reizen.

Tja, op basis van onze ervaringen kan ik ze alleen maar aanbevelen. Ligt er denk ik maar net aan wat je verwacht. Wij hadden beide rondreizen prima huisjes, vinden het niet erg om ter plaatse soms wat verder te moeten rijden om iets te ondernemen (stel je je sowieso op in als je naar Scandinavië gaat lijkt me) en als de rondreis van je keuze er niet bij zit kunnen ze ook op maat dingen aanbieden.

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 13:45

willemieke schreef:
We willen niet alle dagen gaan rijden, maar een paar dagen en dan weer door enz.

Dat wilden wij ook en er zijn maar weinig reisbureaus die dat aanbieden viel ons op. Je kunt natuurlijk ook zelf alles regelen, maar daar waren wij te gemakzuchtig voor...

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Rondreis met kids 4, 7 & 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:54


MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Rondreis met kids 4, 7 & 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:01


Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Rondreis met kids 4, 7 & 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:38

@Monique, weet je zeker dat je dat gaat redden qua tijd? In Noorwegen kun je echt níet hard rijden. Wij reden met een gewone auto gemiddeld 60-80 kilometer per uur. Je hebt er niet echt snelwegen dus het gaat allemaal niet zo snel

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Rondreis met kids 4, 7 & 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:42

Ik heb veel in Engeland en Schotland op farm B&Bs overnacht. Kunt je op internet voorbereiden of gewoon op de bonnefooi gaan met een gids van de Engelse VVV. Ook heel leuk voor de kinderen want iedere keer weer een andere boerderij waar je rond mag kijken of mee mag helpen.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:49

Amyyy schreef:
@Monique, weet je zeker dat je dat gaat redden qua tijd? In Noorwegen kun je echt níet hard rijden. Wij reden met een gewone auto gemiddeld 60-80 kilometer per uur. Je hebt er niet echt snelwegen dus het gaat allemaal niet zo snel


Heb je ons schema aangeklikt? We praten over rijtijden van 1 tot 3 uur per dag ongeveer, waarbij heel veel dagen helemaal niet gereden wordt (meerdere dagen op één plek dus). De rijtijden zijn gegeven door Google Maps, die altijd aardig kloppen.

Ik denk dat dit in vier weken een heel rustig schema is. Bovendien gaan we niks vastleggen, dus lukt het niet, dan wordt de route gewoon veel rustiger en korter. We zien wel hoever we komen. We kunnen alles ter plekke nog aanpassen. We hebben vier weken, da´s best lang.

Ter vergelijking: het zijn ongeveer ongeveer 2500 km´s in Noorwegen/Zweden en 2000 voor de heen- en terugreis (dus 3 dagen voor heel veel kilometers, de rest in 3,5 week). Ter vergelijking: in de USA reden we altijd zo´n 5000 km in dezelfde periode, dus twee keer zoveel.

willemieke

Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 20:19

MoniqueT schreef:
Wij plannen altijd alles zelf, veel reisverslagen lezen en reisbureauroutes als uitgangspunt nemen. Volgend jaar Noorwegen/Zweden. Onze voorlopige planning staat online: https://reis2017tijmes.files.wordpress. ... inavie.pdf

Wij gaan met de camper, maar hebben 4 weken.


Ziet er goed uit Monique. Wij denken er ook aan om nu iets zelf ik elkaar te zetten. Dan kan hetchelemaal zoals we zelf willen.
Best spannend want dat hebben we nog nooit gedaan en zweden is ons compleet onbekend.

willemieke

Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 20:21

Iris82 schreef:
Ik heb veel in Engeland en Schotland op farm B&Bs overnacht. Kunt je op internet voorbereiden of gewoon op de bonnefooi gaan met een gids van de Engelse VVV. Ook heel leuk voor de kinderen want iedere keer weer een andere boerderij waar je rond mag kijken of mee mag helpen.


De voorkeur ligt nu bij Zweden. Zelf ken ik Engeland aardig goed dus nu liever iets nieuws. Hoewel oude liefde nief roest!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Rondreis met kids 4, 7 & 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:53

Zuid Zweden en Denemarken zijn heel leuk om met de kids te doen. Wat we ook gedaan hebben is Rügen (Duitsland), met de boot naar Bornholm (Deens eiland) en via de Zweedse kust terug. Alles op de bonnefooi en overal in B&B's, onwijs leuk!

willemieke

Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Rondreis met kids 4, 7 & 9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 19:43

Dat klinkt leuk!