Hoe zijn Oostenrijkers?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
96Laura

Berichten: 534
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Naast de buren :D

Hoe zijn Oostenrijkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-16 11:26

Hallo bokt,

Ik ben bezig met een schoolproject en daarin moet ik de Oostenrijkse cultuur beschrijven aan de hand van Trompenaars cultuurmodel. Nu wil het zo dat ik nog nooit in Oostenrijk ben geweest en geen goede omschrijving kan vinden van de cultuur daar. Hoe zijn mensen daar nou echt? Een paar vragen die ik nog heb na mijn internetresearch:

Zijn Oostenrijkers emotioneel of neutraal? Dus laten ze gemakkelijk emoties zien in het openbaar of doen ze dit niet?

Zijn de Oostenrijkers net zo stipt met de tijd als Nederlands?

Weten mensen die ooit in Oostenrijk zijn geweest, of met Oostenrijkers in contact zijn geweest hier misschien het antwoord op? :) Alvast bedankt!

groetjes,
Laura

ǝſ uɐv uǝvoqǝtsrǝpuo uǝq
[JITP] We are the perfect two
rust zacht lieve puck (26-08-'11)


96Laura

Berichten: 534
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Naast de buren :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-16 11:34

Celiien schreef:
Zijn dit vragen die je zelf hebt bedacht? of zijn dit vragen opgelegd door school?
Het is imo nogal stereotypering ipv cultuur :+ _O-
We moeten een bedrijf laten uitbreiden naar het buitenland, en wij hebben voor Oostenrijk gekozen. Aan de hand van analyses moet je kijken wat de grootste cultuurverschillen zijn en waar het bedrijf dan op moet letten. De originele vragen zijn wel in ander taalgebruik, en sommige vragen heb ik al gedeeltelijk kunnen beantwoorden. Maar vandaar dus de stereotypering :+

ǝſ uɐv uǝvoqǝtsrǝpuo uǝq
[JITP] We are the perfect two
rust zacht lieve puck (26-08-'11)

96Laura

Berichten: 534
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Naast de buren :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-16 11:40

[***] schreef:
Lijkt me dat je voor je onderzoek bronnen nodig hebt i.p.v. uitspraken van bokkers.


Helaas valt er niks te vinden, zowel engelstalig als nederlandstalig niet. Gezien ik de Nederlandse cultuur ook vanuit mijn eigen ervaring aanvul vind ik dat ik dat bij de oostenrijkse cultuur ook wel kan doen :'). Het is geen serieuze aanbeveling richting een bedrijf dus denk dat wanneer ik de informatie juist analyseer ik de opdracht voldoende gemaakt heb. :D

ǝſ uɐv uǝvoqǝtsrǝpuo uǝq
[JITP] We are the perfect two
rust zacht lieve puck (26-08-'11)

96Laura

Berichten: 534
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Naast de buren :D

Re: Hoe zijn Oostenrijkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-16 12:59

Heel erg bedankt voor de websites, sommige had ik nog niet gevonden en helpen me weer een stuk verder! :) Ik denk dat het nu wel moet lukken :)

ǝſ uɐv uǝvoqǝtsrǝpuo uǝq
[JITP] We are the perfect two
rust zacht lieve puck (26-08-'11)


96Laura

Berichten: 534
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Naast de buren :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-16 13:14

xXLiekeXx schreef:
De cultuurtheorie van Trompenaars is, bij mijn weten, afgeleid van de theorie van Hofstede. Als ik het goed heb was Trompenaars een leerling van Hofstede.

https://geert-hofstede.com/netherlands.html
Dit is de theorie van Hofstede en hier worden jouw vragen ook vrij duidelijk beantwoord :)

Succes!
(opleiding International Business?)


We moeten én Hofstede én Trompenaar gebruiken -O- . Hofstede ging me prima af, maar Trompenaar heeft zijn dimensies wat specifieker gemaakt. :Y) Ik studeer Bedrijfskunde MER, maar zitten nu in een internationaal opgezet cluster ;)

ǝſ uɐv uǝvoqǝtsrǝpuo uǝq
[JITP] We are the perfect two
rust zacht lieve puck (26-08-'11)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 34 bezoekers