Ervaring vloeistoffen in handbagage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Ervaring vloeistoffen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 11:25

Binnenkort ga ik een paar dagen naar Barcelona met het vliegtuig. Omdat het maar kort is, en een koffer bij de 'goedkope' airlines best duur is, besloten om alleen met handbagage te vliegen.
Dat moet op zich allemaal wel lukken maar dat gedoe wat er aan vloeistoffen in de handbagage mag, word ik helemaal simpel van -O-

Je mag 10x 100ml meenemen, dus 1000ml.
Alle flesjes die ik mee wil nemen, zijn max 50ml (mini's enzo) en ik neem er maar 7 of 8 mee. Een uitzondering is een flesje lenzenvloeistof van 75ml geloof ik. Maar alles mag volgens de norm..

Alleen.. het moet ook allemaal in 1 hersluitbare doorzichtige plasic zak of iets passen van max 1 liter. Nu heb ik een doorzichtige toilettas gekocht met rits (volgens mij mag dat) maar die flesjes passen er echt niet allemaal in... Dus voor de max hoeveelheid die je mee mag nemen, bestaan (volgens mij) geen hersluitbare plastic zakjes die groot genoeg zijn (want je mag ook maar 1 zakje meenemen. Niet 2 zakjes met ieder 5 flesjes). Volgens mij kan het dus gewoon niet en krijg je nooit die 10 flesjes van 100ml per stuk mee :')

Behalve de helft niet meenemen (en dat kan ook nog natuurlijk, je gaat niet dood zonder je mascara of je shampoo) was ik benieuwd hoe anderen dit opgelost hebben? :D

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Ervaring vloeistoffen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:32

Het moet een vloeistofdicht tasje/zakje zijn.
Dus 1 die met een "klik/duw" sluiting.
Een rits mag niet, want daar zou (theoretisch) de vloeistof uit kunnen lekken als er een flesje open/stuk gaat.

Je mag zoveel flesjes (van max 100 ml) meenemen die in een 1 liter zakje past.
Dat houdt in dat je nooit 1 liter aan vloeistof mee kunt nemen, omdat de verpakking (het flesje) ook volume in beslag neemt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Ervaring vloeistoffen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:36

Wat Brainless zegt.
In jouw geval zou ik gewoon gewoon daar m'n shampoo en dergelijke kopen, en alleen de belangrijkste vloeistoffen (lenzenvloeistof bijvoorbeeld) meenemen. Scheelt een hoop gedoe.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 11:37

Brainless schreef:
Het moet een vloeistofdicht tasje/zakje zijn.
Dus 1 die met een "klik/duw" sluiting.
Een rits mag niet, want daar zou (theoretisch) de vloeistof uit kunnen lekken als er een flesje open/stuk gaat.

Oh echt?
Ahhh bummer -O-
goed dat je het even zegt! Dat wordt dan weer opnieuw inrichten :')

En ja, de verpakking idd, nu weet ik igg waar het aan ligt (rekenkundige vraagstukken ivm volumes en inhoud waren nooit mn sterkste kant) :D

@Ladidan: dat wordt het dan ook :j
Geen onoverkomelijk probleem inderdaad!
Ik heb van de Hema ook zo'n reiszakje, die voldoet aan de klikwaterdicht-eis

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:47

Ken je deze al van de Action?
http://static.voordeelmuis.nl/img/jpg/1436/1436585.jpg

Tip: koop een deo-creme en doe wat creme in zo'n potje. Dat scheelt enorm in ruimte. Idem voor je gezichtscreme. Voor een paar dagen heb je genoeg aan 1 soort creme. Niet gaan slepen met dag- en nachtcreme.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ervaring vloeistoffen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 11:48

Oh goeie Roodvos! Thanks +:)+

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:49

Bij de jumbo hebben ze 25 stuks 1 liter zakjes van een euro nog wat. Zijn heel flexibel, past echt veel in en mag zo mee!

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:50

Koop er gelijk wat extra, voor als het zakje onverwijld kapot gaat in je vakantie.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ervaring vloeistoffen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 11:53

Ik dacht eerst dat ik een hele domme vraag stelde :') maar ik krijg nu superhandige tips, echt bedankt! :j

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Ervaring vloeistoffen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:07

Cer, ik heb nog 80 van die dingen thuis liggen.. neem er straks wel 2 voor je mee?

Soez

Berichten: 494
Geregistreerd: 07-03-14
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Ervaring vloeistoffen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:39

Veel in kleinere potjes doen scheelt een boel! Verder zijn verzorgingsproducten in Barcelona niet duur en in de meeste hotels is wel shampoo en douchezooi te vinden ;)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Ervaring vloeistoffen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:39

Wij hadden afgelopen reis onze vloeistoffen in 4.5 liter ziplocks van de ikea zitten en daar is zowel bij de NL douane als bij de USA douane niets over gezegd.
per persoon een ziplock en nog 2 met baby voeding. Geen woord over gehoord.

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Ervaring vloeistoffen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:43

Het hangt er net vanaf hoe streng ze zijn op het vliegveld, op Schiphol wordt het zakje altijd goed gecheckt, terwijl ik op Rome Airport met een flesje water door de handbagage check kwam :=

Mocht je het allemaal niet in 1 ziplockbag krijgen dan zou ik het over 2 ziplockbags verdelen. Vaak delen ze desnoods ook nog zakjes uit op de luchthaven zelf :)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Ervaring vloeistoffen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:55

Lege broodzak met een knoop erin is ook doorzichtig.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:58

Ik ben onlangs met het vliegtuig mee geweest, maar een flesje met water mocht echt niet mee als handbagage het vliegtuig in. De douane was heel streng. Het water zou wel eens gevaarlijk kunnen zijn, dat mocht alleen mee in de "gewone"koffer. Wat mij toen is uitgelegd, alleen vloeistoffen in de "gewone" koffer en absoluut niet in de handbagage.

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:02

Cer schreef:
Je mag 10x 100ml meenemen, dus 1000ml.

Dit is (ben er 99% zeker van) niet waar. Je mag onbeperkt flesjes mee nemen, zolang het maar in het doorzichtige plastic zakje past en een flesje niet meer dan 100ml aan inhoud kan hebben. Ik had echt veel meer dan 10st vloeibare flesjes en dat mag prima.
Waar vlieg je mee? Dan zoek ik het voor je op.

luuntje

Berichten: 13971
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ervaring vloeistoffen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:16

Mijn man vloog een aantal geleden van Schiphol naar Munchen.
Met alleen handbagage.
Zijn kleine deo moest hij op Schiphol inleveren/weggooien.

Zakje van de Action ziet er handig uit.
Deo en shampoo kan je ook op plaats van bestemming kopen.

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Ervaring vloeistoffen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:48

Spuitbussen (deo) mogen vaak helemaal niet mee in handbagage.

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:44

Jezzi schreef:
Spuitbussen (deo) mogen vaak helemaal niet mee in handbagage.

Wel hoor, haarlak, deo, geen probleem, zolang de inhoud maar maximaal 100ml is.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Ervaring vloeistoffen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:59

Maar als het echt alleen om vloeistoffen gaat, mag een waterflesje (>100mL) met bevroren water dan wel mee aan boord?

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:03

Nog een tip: Neem niet alles dubbel mee. Weet niet of je met iemand gaat? Je kunt samen doen met bijv een tube tandpasta.

Ik las dat iemand zonder problemen in Schiphol door de douane was gekomen. Ik weet niet wanneer dat was, maar ik was er drie weken geleden en toen was de controle heel streng! Er werden ook diverse vloeistoffen van anderen weggegooid.

Ts, ook goed om te weten: Je mag ook niet een grote verpakking (bijv 200ml) meenemen waar nog maar de helft in zit. Dan gaan ze toch ui van die 200ml, ook al zit er minder in.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaring vloeistoffen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:09

Ik had van die hersluitbare zakjes van Ikea van 1.2liter om alles in te doen voor mij en mijn man vorige week, dat ging prima. Die van mijn man wilde niet eens meer dicht, maar daar deden ze niet moeilijk over :)

youaremystar

Berichten: 489
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Potjewold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:12

Ik zou (zoals eerder gezegd) met sommige dingen gewoon samen doen. Zo zou je eventueel een grote fles shampoo, bodywash en conditioner daar kunnen kopen en na de vakantie daar kunnen laten. Zelfde geldt voor deo.
Deed ik wel altijd, maar ik bleef ook wel wat langer.
Ik weet niet vanaf waar je vliegt? Ik vlieg vaak met ryan air vanaf Eindhoven, daar zyn ze niet zo streng qua wat je mee hebt. Als het door die rolband heen komt zonder gepiep en gedoe is het vaak al goed.

Waar myn oma wel achter is gekomen is dat je geen schroevendraaier of nagelschaar mee mag nemen. 8)7 -O-

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:12

Neem ipv vloeibare zeep een (stuk van) blok mee. Bij Lush hebben ze ontzettend fijne (vind ik) shampoo blokken, voor elk haartype een blok te vinden. Scheelt je ook weer in vloeistof. :)

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Ervaring vloeistoffen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:19

Ik heb ze ook altijd in een grotere sluitbare zak gedaan, en daar is nog nooit moeilijk om gedaan. Als je maar niet over die 100 ml inhoud per ding gaat. Heb nog nooit gezien dat ze de inhoud van de doorzichtige gesloten zak zijn gaan controleren.