Ervaring vloeistoffen in handbagage

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Ervaring vloeistoffen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 10:25

Binnenkort ga ik een paar dagen naar Barcelona met het vliegtuig. Omdat het maar kort is, en een koffer bij de 'goedkope' airlines best duur is, besloten om alleen met handbagage te vliegen.
Dat moet op zich allemaal wel lukken maar dat gedoe wat er aan vloeistoffen in de handbagage mag, word ik helemaal simpel van -O-

Je mag 10x 100ml meenemen, dus 1000ml.
Alle flesjes die ik mee wil nemen, zijn max 50ml (mini's enzo) en ik neem er maar 7 of 8 mee. Een uitzondering is een flesje lenzenvloeistof van 75ml geloof ik. Maar alles mag volgens de norm..

Alleen.. het moet ook allemaal in 1 hersluitbare doorzichtige plasic zak of iets passen van max 1 liter. Nu heb ik een doorzichtige toilettas gekocht met rits (volgens mij mag dat) maar die flesjes passen er echt niet allemaal in... Dus voor de max hoeveelheid die je mee mag nemen, bestaan (volgens mij) geen hersluitbare plastic zakjes die groot genoeg zijn (want je mag ook maar 1 zakje meenemen. Niet 2 zakjes met ieder 5 flesjes). Volgens mij kan het dus gewoon niet en krijg je nooit die 10 flesjes van 100ml per stuk mee :')

Behalve de helft niet meenemen (en dat kan ook nog natuurlijk, je gaat niet dood zonder je mascara of je shampoo) was ik benieuwd hoe anderen dit opgelost hebben? :D


Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 10:37

Brainless schreef:
Het moet een vloeistofdicht tasje/zakje zijn.
Dus 1 die met een "klik/duw" sluiting.
Een rits mag niet, want daar zou (theoretisch) de vloeistof uit kunnen lekken als er een flesje open/stuk gaat.

Oh echt?
Ahhh bummer -O-
goed dat je het even zegt! Dat wordt dan weer opnieuw inrichten :')

En ja, de verpakking idd, nu weet ik igg waar het aan ligt (rekenkundige vraagstukken ivm volumes en inhoud waren nooit mn sterkste kant) :D

@Ladidan: dat wordt het dan ook :j
Geen onoverkomelijk probleem inderdaad!
Ik heb van de Hema ook zo'n reiszakje, die voldoet aan de klikwaterdicht-eis

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ervaring vloeistoffen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 10:48

Oh goeie Roodvos! Thanks +:)+


Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ervaring vloeistoffen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 10:53

Ik dacht eerst dat ik een hele domme vraag stelde :') maar ik krijg nu superhandige tips, echt bedankt! :j

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ervaring vloeistoffen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 18:42

Afbeelding

Het mag maar 1 zak zijn van max 1 liter (dus 10x 100ml, wat niet gaat passen vanwege de flesjesverpakking). Maar ik heb wel een hoop handige tips al :j

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ervaring vloeistoffen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 18:53

En shoppen is altijd een goed idee :j :D we komen op zondag aan en dan zijn de winkels dicht dus als ik idd de eerste dag maar doorkom met een beetje spul :)

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 03:11

Een 4 literzak :oo was dat een andere maatschappij ofzo?

En spullen voor de baby zijn idd uitzonderingen, daar mag je van alles voor meenemen :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19, maaikemuis, MyWishMax, shoeffie en 77 bezoekers