Maleisië en Singapore, tips, do's en budget overnachtingen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Maleisië en Singapore, tips, do's en budget overnachtingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 13:49

In september ga ik met mijn vriend naar een bruiloft in Australië. Op de heenweg verblijven we geloof ik 1,5-2 week in Maleisië en op de terugreis enkele dagen in Singapore.

Gister was ik toevallig wat op Hostelworld aan het kijken en kwam er achter dat verblijven in Singapore relatief duur is. We hoeven niet het meest luxe verblijf in de stad, maar bij voorkeur wel een kamer voor ons twee. Iemand ervaringen en tips voor verblijf daar?

Gezien we nog wel even de tijd hebben maar ik ook graag de voorpret lang wil doormaken ben ik heel erg benieuwd naar tips en ervaringen voor deze twee landen. Wat moet je gezien hebben? Wat is niet de moeite waard? Waar moet je eten of welk gerecht moet er gegeten worden? Waar kunnen we even bijkomen in een prachtige omgeving? Hoe kunnen we het beste reizen? Roep maar, want ik wil van alles weten :D We houden niet van de standaard toeristische trekpleisters, maar bijzondere plekjes die misschien iets verder reizen zijn, maar wel de moeite waard. Op stap hoef ik niet zo nodig :P

De LP gaat uiteraard mee op vakantie, maar zeker de eerste overnachtingen wil ik wel van te voren geboekt hebben :)

Wat zijn jullie ervaringen?

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:00

Weet dat het kwa hotels in Singapore erg duur is in verhouding, mijn moeder had een kamer waar net een 2 persoons bed in paste met douche en wc en raam....dat is daar ook niet vanzelfsprekend...het Marrison hotel, best bij het centrum....ong 90 e per nacht.
En dit hotel was in verhouding goedkoop.

De Singapore Zoo was heel mooi, Singapore Flyer, Fountain of Wealth, kabelbaan..Singapore Cable Car,
Marina Bay met exclusief uitzicht naar bizar hotel, aparte brug en gewoon een leuk uitzicht naar het financial district, torens van de tuinen ook te zien vanaf de baai.
En de vele winkelcentra.
Van Maleisie is Malakka leuk om te bezoeken of Penang.
Oja vind Tripadviser ook altijd wel handig met ideeen.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:29

Wat zoek je? Natuur, cultuur, relaxen?
Penang is een goeie mix van cultuur en heerlijk eten.
KL heeft natuurlijk veel bekende toeristische attracties.
Voor natuur kan je naar Taman Negara of naar Borneo.
De bounty eilanden aan de oostkust.
Er is echt zo veel te doen en te zien, het is vooral afhankelijk van wat je interesses zijn.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Maleisië en Singapore, tips, do's en budget overnachtingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 14:02

Eigenlijk alle drie. Ik houd van cultuur, maar vind het zeker de moeite waard om ook de natuur mee te pakken en we gaan in totaal 4 weken reizen dus is het ontspannen ook van belang. Als ik dingen kan combineren is dat helemaal niet vervelend natuurlijk :P
Ik zou heel graag enkele dagen op/aan een mooi strand verblijven. Maar wil ook cultuur meepikken, hoewel de echt extreem toeristische attracties niet onze interesse hebben.

Tripadvisor zal ik doorspitten van de week! Singapore viel me inderdaad ook op aan kosten. We hoeven niet perse in een hotel, maar wil wel een schoon bed hebben om in te slapen.

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:41

Tripadviser kun je ook hotels etc bekijken...wie weet heeft het ook een idee voor heel goedkoop..
Maar een dag of drie Singapore is wel genoeg, Malakka ong twee dagen en Kuala Lumpur ook.
Als je via de cameron Highlands, Taman Negara naar Penang reist kun je daar een oversteekt naar Langkawi maken.

Vanaf Singapore kun je met de bus naar Malakka en zo verder reizen.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Maleisië en Singapore, tips, do's en budget overnachtingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:49

Tip voor het reizen in azië (meegekregen van vrienden :') )
Zij gingen ook daarheen op wereldreis, maar omdat ze vriend en vriendin waren en niet getrouwd, hebben ze 'nepringen' gekocht voor elkaar. Dit zodat ze toch met elkaar op 1 kamer konden !

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:51

Ben 2mnd in Singapore geweest, is wel al 12jr geleden en ik verbleef bij mijn oom, dus over hotels etc kan ik je niets vertellen :)
Sentosa Island was wel grappig :)
De Jurong Gardens
De Botanical Gardens
En de Zoo :)

Oh en je moet echt saté (satay) van zo'n straatventer proeven, lekkerste die ik ook gehad heb :j

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:55

Celiien schreef:
Tip voor het reizen in azië (meegekregen van vrienden :') )
Zij gingen ook daarheen op wereldreis, maar omdat ze vriend en vriendin waren en niet getrouwd, hebben ze 'nepringen' gekocht voor elkaar. Dit zodat ze toch met elkaar op 1 kamer konden !


Grappig....welke landen waren dat?
Mijn moeder en vriend zeg maar zijn ook niet getrouwd en en hebben toch al wat plekken in Azie bezocht en er niets van gemerkt....of geld dit alleen voor jongeren?

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:55

Celiien schreef:
Tip voor het reizen in azië (meegekregen van vrienden :') )
Zij gingen ook daarheen op wereldreis, maar omdat ze vriend en vriendin waren en niet getrouwd, hebben ze 'nepringen' gekocht voor elkaar. Dit zodat ze toch met elkaar op 1 kamer konden !


Totaal geen last van gehad. Wij zijn niet getrouwd, geen ringen en konden overal een hotel/hostel krijgen op zowel Java en Bali als Maleisie en Thailand.

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:10

Wat leuk! Ik ben met mijn vriend in november in Singapore en maleisie geweest. Singapore is idd duur!!!
In Singapore heb je (volgens steve irwin) de mooiste dierentuin van de wereld. Zijn we geweest, is zeker mooi. Maar de mooiste van de wereld had ik wel iets bijzonderder verwacht. We hebben op sentosa island met roze dolfijnen gezwommen! Was echt heel leuk. En had ook wel het gevoel dat de dieren hier heel goed behandeld worden. En we zijn even in her marina bay hotel geweest om te kijken alleen.... Was erg leuk! Enorm
Luxe, ze hebben daar in het hotel een soort Venetië nagebouwd met gondols door her hotel, langs winkeltjes van tommy hilfiger, Prada etc. Leuk om even te zien. Vind Singapore verder niet heel veel te doen. Er wonen daar veel expats. Het is wel leuk om s avonds een drankje te doen. Je zal heel veel westerse mensen dan zien. En maleisie: als je naar de jungle wil, raad ik je 1 ding aan: belum! Daar zit ook het belum eco resort, niet goedkoop maar super bijzonder! Heel kleinschalig. Wij waren op dat moment de enige gasten. Je krijgt een piepklein hutje op een eiland in de jungle. Daar is oom het hoofdgebouw. Je eet met de eigenaren zelf en de keuken is echt verbluffend goed!!! Je gaat met een Prive gids de jungle in, op een bootje, en op sommige plekken legt hij aan en ga je wandelen, naar bijzondere plekken. We hebben in de jungle in een meertje gezwommen bij de waterval. Echt super gaaf!!! Je hebt ook de taman negara.
Ook een jungle, maar dat is heel toeristisch, dus ook geen kans om wilde dieren te zien. Want je loopt daar in groepen achter elkaar aan. Daar zie je alleen insecten. We hebben paardgereden op langkawi, was ook erg leuk. De stal
Heeft een Nederlandse eigenaar. En vanaf langkawi hebben we de Ferry gepakt naar koh lipe. Een eilandje van thailand. 3 km lang en 500 m breed.
Echt super mega chill! Dat was echt het hoogtepunt van onze vakantie. Daar hebben we alleen maar genoten. De hele dag in zee, met een snorkel en een duikbril.... Het koraal ligt letterlijk voor je deur. En een snorkeltrip is zeker aan te raden. Dan word je naar verschillende nog mooiere plekken gebracht. Ik heb toen een reisverslag gemaakt marivo.waarbenjij.nu daar staat alles op van onze reis. Maar wat ik hier heb verteld
Waren wel echt de hoogte punten