Menorca, wie is hier ooit geweest ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Menorca, wie is hier ooit geweest ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 17:06

Hallo allemaal,

Deze zomer ga ik voor de tweede keer met mijn ouder op vakantie naar Menorca (sommige noemen het Minorca zo werd het vroeger genoemd heb ik begrepen).

Zijn er toevallig bokkers die hier weleens op vakantie zijn geweest of op vakantie gaan?
En zijn er toevallig dingen die je echt gezien moet hebben of aanraden om ergens heen te gaan ?

Tip's zijn zeker welkom! :D
Laatst bijgewerkt door Chantaliiejj op 05-07-15 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:12

Ik ben er jaaaaaaren geleden wel eens geweest. Helaas de hele week regen gehad, dus dan valt het erg tegen. Enige dat ik mij kan herinneren wat indruk maakte was een paardenshow met het paardenras dat van Menorca afkomstig was. Dat was erg mooi. Laat op de avond, in het donker. Paarden waren ook versierd met lichtjes en op een gegeven moment gingen alle lichten uit, waardoor je alleen die "lampjes" zag bewegen. In al die jaren is dat eigenlijk de beste paardenshow geweest die ik ooit heb gezien. Veel afwisseling (vrijheidsdressuur, dressuur, dans erbij, voltige etc.), mooi programma en mooie paarden.
Als er weer zoiets soortgelijks is, zou ik zeker aanraden om daar heen te gaan. Ik weet alleen niet meer waar het was.

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: Menorca, wie is hier ooit geweest ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 17:14

Bedankt voor de leuke tip! vorig jaar was ik helaas 2 dagen te laat voor de paarden show haha
Heb het even na gekeken en dit jaar valt de show precies in periode dat ik er ben, moet inderdaad heel mooi zijn om te zien :)

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Menorca, wie is hier ooit geweest ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:15

Het is trouwens niet de Jaleo.

Het was op een stoeterij, gewoon in een piste zegmaar. Niet op de straat.

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: Menorca, wie is hier ooit geweest ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 17:17

dacht dat je Jaleo bedoelde, ieder geval bedankt voor de tip zal kijken of er wat over te vinden is.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Menorca, wie is hier ooit geweest ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:19

Even opgezocht. Het moet de Fira cavall Raça Menorquina zijn :)

Flits__

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:20

Ik ben er echt jaaaaaren geleden er eens geweest. Volgens mij was ik toen een jaar of 6 / 7, dus inmiddels iets van 17 jaar geleden. Was echt een van mijn favoriete vakanties. Vooral de paardenshow vond ik helemaal geweldig waar we toen waren geweest. Weet eerlijk gezegd niet meer precies welke plek we zaten. Zaten in ieder geval bij een heel klein strandje in de buurt, veel rotsen maar het water was echt strak blauw en ontzettend helder. Volgens mij heb ik nog wel oude foto's van toen haha. :D

Flits__

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 19:28

Heb het even opgezocht waar we zaten. Wij zaten bij Sa Caleta.

Kan je overigens niet echt iets aanraden, aangezien het al zolang geleden is en ik nog jong was. :P

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: Menorca, wie is hier ooit geweest ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 13:04

Flits_ bedankt voorde tip's die paarden show moet inderdaad helemaal geweldig zijn!
Wij hebben vorig jaar bij sa caleta gezeten, erg leuk daar!

Ingrid_92 schreef:
Even opgezocht. Het moet de Fira cavall Raça Menorquina zijn :)


Dankje! Zal even kijken :)