Frankrijk eiffeltoren met trein of bus *help*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Frankrijk eiffeltoren met trein of bus *help*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 12:16

Hi

26 tot 30 september komen mijn vrienden uit Amerika langs en komen bij mij slapen en hier een beetje rotterdam bekijken
maar ze willen ook graag naar frankrijk en tuurlijk wil ik ze meenemen alleen ik ben er zelf 1 keer geweest toen ik 8 jaar was om naar Disney te gaan en thats it dus ik weet eigenlijk helemaal niks van Parijs en hoe je er precies moet komen ;(

Ik zit te denken om met de thalys trein vanaf Rotterdam te gaan en dan mogelijk ook een overnachting in parijs te doen
We stappen dan uit op station Paris Nord?
Is dat dichtbij de eiffeltoren of kan je daar op het station een bus pakken naar de toren ?

Zijn er mensen die met de bus zijn geweest vanaf station Rotterdam en daar een dag zijn verbleven in parijs en toen weer terug gereden zijn? En zo ja met welk bedrijf was dat en hoeveel koste dat?

Dus ja ik zoek dus mensen met ervaringen :')

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Frankrijk eiffeltoren met trein of bus *help*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:19

Met de metro kun je, je heel makkelijk verplaatsen in Parijs. Het station waar je aankomt ligt niet vlakbij de eiffeltoren en andere toeristische trekpleisters, maar met de metro is het niet ver.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:24

Metro werkt inderdaad heel makkelijk en snel in parijs.
Thalys vond ik best duur nog. Ik ben vorig jaar met Van Nood reizen (www.vannood.nl) mee geweest naar Parijs.
Dan ga je met de bus en prijs is incl hotel. Daarnaast organiseren zij allerlei dingen, waar je (tegen bijbetaling) mee heen kan, maar ze laten je ook geheel vrij als je alles zelf wilt regelen verder.

Winged

Berichten: 33020
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Frankrijk eiffeltoren met trein of bus *help*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:43

We stappen dan uit op station Paris Nord?
Ja.

Is dat dichtbij de eiffeltoren of kan je daar op het station een bus pakken naar de toren ?
Nee, maar Nord heeft een metrostation en vanaf daar kun je vrij gemakkelijk doorreizen richting de eiffeltoren. Is ongeveer 25 minuten met de metro.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Frankrijk eiffeltoren met trein of bus *help*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 12:54

Ik overweeg deze busreis https://www.slangenreizen.nl/stedentrip ... en-parijs/
Het is tegelijk een reis waarbij de chauffeur je naar verschillende plekken brengt en dat vind ik wel erg handig omdat ik ik het idee van zelf uitvogelen met de metro toch wel erg spannend vind :p
En zie gewoon dat ze ons naar veel plekken brengen die er toe doen

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Frankrijk eiffeltoren met trein of bus *help*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 12:56

Hoe zijn trouwens de prijzen van het eten en drinken?
Is het een beetje te doen om in een restaurant te eten of Is het allemaal peperduur?

Anoniem

Re: Frankrijk eiffeltoren met trein of bus *help*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:58

Als je in een straat naast het park van de Eiffeltoren gaat eten ben je wel wat centen kwijt ja. Als je buiten het drukke centrum gaat eten of een zijstraatje in duikt kan je prima voor een prikkie eten. Net zoals in Amsterdam, en alle andere grote steden ter wereld :P

Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

Re: Frankrijk eiffeltoren met trein of bus *help*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:02

De metro is inderdaad wel heel handig,maar die slangenreizen klinkt ook wel handig. Zelf geen ervaring mee :)
Je kan best voor €11 een driegangenmenu eten in Parijs, maar dan moet je wel de toeristische plekken vermijden. De zijstraatjes zijn inderdaad stukken goedkoper!

Anoniem

Re: Frankrijk eiffeltoren met trein of bus *help*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:04

Wij hebben overigens in december zo'n slangenreizen tour naar Dusseldorf gedaan, naar de kerstmarkt. Was heel goed geregeld :j Vind het zeker wel een aanrader.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Frankrijk eiffeltoren met trein of bus *help*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 13:09

Emma is er op de bus ook een gelegenheid om onderweg wat te eten en te drinken of Is het wijs om zelf gewoon wat eten en drinken te kopen voor in de bus ?

Anoniem

Re: Frankrijk eiffeltoren met trein of bus *help*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:19

Nee, die bussen rijden in mijn ervaring in 1 keer door. Als er file staat richting Parijs heb je kans dat ze 1 keer stoppen bij een tankstation omdat een buschauffeur niet al te lang in 1 keer door mag rijden, maar als ze door kunnen gassen dan stoppen ze niet.