Wijzigen terugvlucht British Airways

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 03:19

Ik zit momenteel in Phoenix en zal 10-01-2014 pas weer met het vliegtuig terugkeren naar NL. Door omstandigheden zit ik te twijfelen om de vlucht terug te vervroegen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik ga ervan uit dat er kosten aan zitten maar dat maakt me niet uit.

Ik heb geboekt via Vliegwinkel.nl en vlieg met British Airways. Ik vlieg op Londen Heathrow en vandaar naar Schiphol. De klanten service van Vliegwinkel.nl bellen zal een kostbare zaak worden vanuit de U.S.A. dus misschien heeft hier iemand nog tips. Ik heb het internet al afgezocht maar kom er niet helemaal uit.

Ik hoop dat er hier iemand is die mij verder kan helpen.

Dieren beschermen is mensen beschaven......


Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 03:36

Dank je Lisanne! Ik zit er echt een beetje mee in mijn maag.
Heb jij toevallig een e-mail adres van Vliegwinkel.nl? Ik kan nl. niets vinden.
Alleen noreply. Heb je overigens enig idee op hoeveel extra kosten ik kan rekenen?

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 04:03

Goed idee Lisanne. Ik zal morgen een vriendin een berichtje sturen of ze voor mij wil informeren. Skype snap ik geen moer van. Ik heb het op mijn telefoon en weet dat ik gratis kan videochatten maar zodra ik "beltegoed" moet kopen raak ik het spoor bijster. Iemand in Nederland vragen om voor mij te bellen is het handigste in mijn geval denk ik.

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 14:10

Ach Lisanne, wat lief dat je dit aanbiedt. Ik raak er gewoon geëmotioneerd van. Ben een beetje boel emo sinds ik hier zit. Hartstikke bedankt voor je aanbod en ik zal er zeker gebruik van maken mocht ik niemand kunnen vinden. Nogmaals bedankt!

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 02:27

Een vriendin van mij in Nederland heeft geïnformeerd bij vliegwinkel.nl en ik kan terug op 22 december of 26 december. Ik moet dan wel even zelf bellen. Bijkomende kosten zijn € 230,00 om te wijzigen, € 180,00 wijzigingskosten en € 50,00 administratiekosten voor vliegwinkel.nl. Bij elkaar dus zo'n € 460,00. Ik heb € 680,00 voor mijn vliegticket (retour) betaald. Ik dacht toen ik het hoorde wat een hoop geld maar f*ck it ik doe het hoe eerder weg hoe beter. Die vriendin zette mij echter tot nadenken.

Amerika en de regio waar ik nu zit heeft zoveel mooie bezienswaardigheden. Zo zonde om bijna € 1.200,00 te betalen om na ruim een week vakantie weer terug te gaan naar ons koude kikkerlandje terwijl het probleem zit in het gezelschap waar ik in vertoef. Ze adviseerde me om eens te kijken of ik kon aansluiten bij een groepsreis. Betaal je ook wel voor maar dan heb je in ieder geval nog wat aan de vakantie waar je je zo op verheugd had. Ik heb eens rondgekeken op het internet maar weet eigenlijk niet waar ik moet zoeken. Is het raadzaam om gewoon eens een reisbureau te mailen? En zo ja welke reisbureaus die rondreizen aanbieden in West Amerika hebben jullie goede ervaringen mee of van gehoord?

Mocht het niet mogelijk zijn dan ga ik alsnog zo snel mogelijk terug maar dit idee maakt me in ieder geval al wat vrolijker.

Ik wil zo graag meer zien maar ik zit vooralsnog grotendeels binnen of in een shopping mall. Ik ben toevallig vandaag naar Cave Creek geweest maar na een kwartier wandelen onder een soort van dwang weer terug moeten gaan. Ik zit hier morgenavond een week en heb praktisch nog niets gezien. Naast Cave Creek en de shopping malls ben ik eergisteren een half uurtje bij Dobbins Point South Mountain geweest. Was ook mooi maar erg kort. Ik hoop dat aansluiting bij een leuk reisgezelschap mogelijk is. Anders gooi ik die € 460,00 er tegenaan en kom ik terug naar huis.

Wie oh wie heeft nog tips om evt. de reis te vervolgen met een groep?

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 03:18

Molfre schreef:
Ja ze weten wel van prijzen, heb ik vorige week ook weer uitgevonden, maar dat was een europese vlucht. Je zou kunnen informeren bij reisbureau's of er op dat moment tours in de buurt zijn?


Gewoon een willekeurig reisbureau? Nog tips?

@ shilady, als je in dezelfde situatie zat als ik dan had je waarschijnlijk een ander antwoord gegeven. Het kan hier mooi weer zijn (vandaag 24 graden) maar als je in een k*t situatie zit dan zit je nog liever in de regen in Holland dan met een steen in je maag in de warmte, een mooie omgeving en ver weg van dierbaren. Ik vergeet telkens dat het in Nederland 8 uur later is. Het is hier nu 18.15 uur maar in NL liggen de meesten nu al te ronken natuurlijk.

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 03:30

Ik zit bij een bekende maar wordt behandeld -op z'n Amerikaans gezegd- als a piece of oliebol. Beloftes worden niet nageleefd en ik zit meer binnen dan dat ik op pad ben zoals me is beloofd. Er wordt agressief en geïrriteerd gereageerd op alles wat ik zeg. Zelfs op de meest simpele vragen. Ik ben nu eenmaal geen Amerikaan en ken de gewoontes niet. Ik wil me uiteraard wel zoveel mogelijk aanpassen.

Ik ben geen persoon om in mijn uppie rond te trekken. Ik hou van gezelschap en iemand zomaar aanspreken ben ik ook niet de persoon naar. Bij mensen die ik niet ken kijk ik eerst een tijd de kat uit de boom. Een groepsreis zou daarom wel een optie zijn omdat je met die mensen reist. Het is geen vluchtig eenmalig contact. Daar ben ik gewoon niet goed in. Een reis in mijn uppie naar de States was al een hele stap in mijn geval. ;-)

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 03:43

_lies_ schreef:
Ah wat ontzettend naar :n
en die groepsreis zou je dan voor zsm willen toch?
En vanuit waarvandaan?


Ik zit nu in Phoenix dus het liefst vanuit die omgeving. Ik zit niet op de schopstoel maar de situatie is buitengewoon onplezierig. Ik voel me geïntimideerd en hou mijn mond maar om geen snauw te krijgen.

Ik zou graag de Grand Canyon nog willen zien, San Diego, Las Vegas etc.etc. en nog meer parken. Het is me allemaal beloofd maar er gebeurt niets en ik krijg alleen een grauw en een snauw als ik er naar vraag. Ik heb alle shopping malls die Phoenix rijk is gezien en toen ik zei dat ik graag wat anders wilde kreeg ik naar mijn kop geslingerd dat ze het wel voor mij deden. Ik winkel in Nederland bijna nooit en ik heb nu een overdosis gehad dus het komende jaar zie je mij niet meer in winkelcentra. ;-)

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 04:15

Ik heb ze net gemaild. Ik ben benieuwd! Ik heb wel gericht op de groeps- of singlereizen. In mijn uppie reizen vind ik echt niets. Ik voel me nu al zo "verdomd alleen". ;-)

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 04:34

Ik ben Nederlandse en niet bekend hiermee in de VS. Ik vind iets dergelijks regelen in mijn eigen taal prettiger. Ik weet niet of reisbureaus hier ook een soort van keurmerk hebben? Wat als ik word geflest? Bij wie kan ik dan aankloppen? Ik ben er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor. Maar ja, dat is ook het onbekende.

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 14:08

Ik heb net een zeer nette reactie gehad van Fox. Helaas geen mogelijkheid tot aansluiten maar wel contactgegevens van hun lokale partner in de VS. Ik ga nog wat reisbureaus mailen en lukt het niet ben ik uiterlijk de 26 e vertrokken naar Nederland.

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 04:48

Ik ben niet de persoon om in mijn uppie te reizen dus ondanks alle leuke tips gaat dat em niet worden. Ik denk ook dat ik wat te oud ben voor een hostel. Dan slaap je toch met meerderen op een kamer? Is ook niets voor mij. Ik ben erg op mijn privacy gesteld. Ik vind gezelschap geweldig maar vind het ook prettig om me te kunnen terug trekken als ik het even zat ben. Een groepsreis is dus voor mij de beste optie. Ik ben in gezelschap en heb een eigen kamer evt. gedeeld met 1 persoon. Ik heb al wat reisbureaus gemaild. Afwachten dus. :) Ik baal er echt van dat ik zo voortvarend ben geweest om deze reis in mijn uppie te boeken. Ik had het beter met iemand kunnen doen dan hadden we samen verder gekund. Een goede leerschool weer zullen we maar denken.

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 12:48

Allemaal goedbedoelde reacties, dat begrijp ik, maar ik wil echt niet reizen in mijn uppie. Ik kan me nu wel in allerlei bochten gaan wringen en mezelf dwingen maar wat schiet ik ermee op? Ik ken mezelf veel te goed. Hoe hard ik ook mijn best doe ik spreek nu eenmaal niet jan en alleman aan. Als ik het doe komt er alleen onzin uit. Misschien vanuit een stuk onzekerheid. In Nederland is dat overigens een stuk minder. De meesten van jullie zijn waarschijnlijk jong en avontuurlijk maar dat heb ik niet meer op mijn leeftijd. Ik heb het liefst zekerheid.

Wat een k*opmerking over het zitten in de slachtofferrol. Het is zo makkelijk oordelen vanachter de computer. Probeer dingen eens van twee kanten te zien en niet alleen vanuit eigen perspectief.

Wat betreft die kosten voor het omboeken, zo kreeg ik het door vanuit Nederland. Ik zag ook dat er twee keer wijzigingskosten stond. Ik ging er vanuit wijziging vliegtuig en administratie kosten british airways. Ik zal nog eens informeren of het klopt. Is het minder ben ik de 26 e vertrokken.

Ik heb de persoon al aangesproken op het gedrag. Helaas verandert er niets. Ik heb ook geen zin om ruzie uit te lokken wat geheit gaat gebeuren als ik mijn gal ga spuwen. Maakt niet uit of dit op een rustige manier gebeurt of niet. Het zal hoe dan ook negatief benaderd worden.

Ik heb overigens wel een leuke dag gehad gisteren. Ik ben naar een ranch geweest van een vriendin van het gezelschap en dat was een zeer vrolijk, grappig en positief persoon. Ik heb het met die persoon kort over de situatie gehad. Ze vroeg ernaar want ze kent degene bij wie ik verblijf. Laten we zeggen, ze had aan een half woord genoeg en snapte precies wat ik bedoelde. Ik probeerde het toch bij mezelf te zoeken. Deed ik wat verkeerd, was ik misschien de trigger van het gedrag? Dat is dus niet zo. Het gedrag is heel herkenbaar. Ik kan altijd bij haar terecht. Eindelijk een dag gelachen en met een goed gevoel terug naar mijn verblijfplaats. Ik heb niet paardgereden. Daar ben ik niet voor naar de VS gekomen. Ik kan thuis elke dag rijden dus een paar weken zonder overleef ik wel.

Voor de mensen die mij maar een zeikerd vinden als het kon had ik de reis direct aan jullie gegeven. Dan hadden jullie de reis alleen kunnen vervolgen. Jullie durven dit en hebben in bepaalde gevallen al eens voor de keuze gestaan. Ik heb hier respect voor maar realiseer je dat iedereen anders is. Er zullen vast dingen zijn waar ik mijn hand niet voor omdraai terwijl jullie dit niet zullen doen. Ieder persoon is anders en alleen jij kan bepalen voor jezelf of iets goed voelt of niet. Indien dit niet het geval is dan moet je het gewoonweg niet doen. Dat heb ik inmiddels wel geleerd.

Vandaag hopelijk weer een vrolijke dag. We zijn weer uitgenodigd door die mensen waar we gisteren waren. Nu voor een boottocht over de lake. Helaas regent het nu al de hele nacht en zijn de voorspellingen voor vandaag ook niet best maar wie weet klaart het nog op.

Ik ben nog in afwachting van reacties van een aantal reisbureaus. Misschien dat er een leuke oplossing komt zodat ik mijn reis niet hoef af te breken.

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 13:29

Het kan helaas niet via british airways omdat ik het ticket niet rechtstreeks via hun heb geboekt. Ik heb iemand in Nederland laten bellen omdat het een 0900 nummer was. Die persoon heeft het met liefde gedaan dus waarom zou ik het zelf doen en een megarekening van mijn provider krijgen? Als iemand nog tips heeft behalve de reis alleen vervolgen hoor ik dat graag. Hier kan ik mee verder. Ik zit al hele avonden achter het net om een oplossing te vinden maar elke bruikbare tip is welkom.

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 13:43

Katja schreef:
Was ik nog maar jong :+

Ik weet niet of je hiermee op mij doelt maar ik ben zelfs ouder dan jij en gewoonweg niet avontuurlijk. Nooit geweest en zal het ook nooit worden. Fijn dat het jou allemaal goed afgaat in Buenos Aires en je zo stoer bent maar niet iedereen is nu eenmaal hetzelfde. Ik heb respect voor jou maar zou een piepklein beetje begrip en een goede tip i.p.v. hoe jij het zou doen ook wel weten te waarderen.

Yinnar schreef:
Yasmine schreef:
Als je een vluchtnummer en reservatienummer van je BA vluchten naar huis hebt, dan kunnen ze het wel degelijk voor je regelen, zoals Katja zegt.


Is al gebeurd maar ik werd doorverwezen naar vliegwinkel.nl.

Yinnar schreef:
Iris82 schreef:
Je verlies pakken en naar huis gaan. Echt je bent nooit te oud om het avontuur aan te gaan maar als jij je kennelijk wel zo ziet dan houdt het gauw op denk ik.


Dat was toch ook de bedoeling? Lees de openingspost. Ik zie het echter niet als verlies. Eerder als een bevrijding. Nogmaals niet iedereen is hetzelfde. Probeer het eens van twee kanten te zien.
Laatst bijgewerkt door Nadia op 02-01-14 20:40, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 13:59

Warboel schreef:
TS, kan je niet vragen of je die laatste weken bij die vriendin op de ranch door kan brengen? Desnoods voor een kleine bijdrage, of misschien wat meehelpen ofzo? Of misschien wil zij met je naar de Grand Canyon of andere leuke dingen doen?
Sterkte in ieder geval! Vind het heel naar voor je. :(:) Kijk je er zo lang naar uit (denk ik) en dan valt het zo tegen.


Grappig dat je dit aanhaalt. Ik zat er zelf ook al aan te denken. Ze stelde zelf al voor om samen leuke dingen te doen. Degene waar ik verblijf reageerde hier wat schamper op. Leek wel wat jaloers. Ik zie haar straks en overwoog al om een geschikt moment zoeken om dit eens aan te kaarten. Het klikte erg goed tussen ons. Ze is ook Nederlandse die al vanaf 1985 in Phoenix woont. Ik twijfelde even of ik het haar wel moest vragen maar naar aanleiding van jouw post ga ik toch de stoute schoenen aantrekken. :)

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 14:09

Liezel1 schreef:
TS, Je kunt wel blijven roepen dat mensen zich ook in jou moeten kunnen verplaatsen, maar de mensen in dit topic kénnen jou helemaal niet.
Ze doen wat hen goed dunkt: je proberen op te vrolijken en opties bieden.
De manier waarop jij daarop reageert vind ik persoonlijk vervelender dan de goedbedoelde adviezen en pogingen die door de mensen in dit topic geopperd worden.


De enige opties die ik hoor met uiteraard enkele uitzonderingen is dat ik alleen verder moet reizen. Ik heb diverse malen aangegeven dat dit niet aan mij is besteed. Wat wil je nog meer weten over mij? Is dat niet duidelijk genoeg? Daar hoef je me toch niet verder voor te kennen? Ik word niet vrolijk van opmerkingen als kom uit je slachtofferrol en uit je comfortzone. Daar zit ik niet in en die comfortzone ben ik al zo vaak uitgekomen. Als jij mijn reacties vervelend vind reageer dan niet en blijf uit het topic. Je begrijpt er dan helemaal niets van. Eén de reacties zijn niet vervelend bedoeld, twee ik hoop dat er een reactie komt waar ik wel mee verder kan.

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 14:11

Yasmine schreef:
Als je wil reizen maar niet alleen, dan is couchsurfing misschien een optie? Dan verblijf je bij inwoners thuis en velen leiden je ook maar al te graag rond in hun stad. http://www.couchsurfing.com


Wat een leuke tip Yasmine. Nooit van gehoord maar het klinkt goed. Ik ga eens informeren. Bedankt!

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 14:38

@ Agossie; ik denk dat jij precies begrijpt wat ik probeer uit te leggen hier. Ik zit hier echter niet nog twee weken maar zelfs drie. Mijn vertrekdatum staat vooralsnog op 10 januari. Bedankt voor het e-mail adres van vliegwinkel.nl. Ben ik nu zo scheel dat ik het niet heb kunnen vinden? Ik er ga sowieso nog eens een mailtje eraan wagen dat ik voorbereid ben.

Ik ga straks zeker vragen wat de mogelijkheden zijn om op die ranch te verblijven. Ik ben echter ook wel huiverig voor escalatie want dat gaat mijn gastvrouw natuurlijk niet leuk vinden. Ik hoop dat het allemaal losloopt. Het zijn namelijk wel vriendinnen en ik wil geen wig tussen ze drijven. Bedankt voor je post. Ik laat uiteraard weten wat het vervolg is.

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 14:49

zap schreef:
Maar bij wie zit je dan precies? Hoe ken je die persoon?

Inderdaad die vriendin opbellen en vragen of je daar mag verblijven. Zo niet, misschien weet zij wel leuke adresjes.

Coachsurfing is ook een goede. Een hostel is ook een goede optie. Juist in Amerika zijn de mensen zo gastvrij. Loop eens een plaatselijke vvv in (heb je daar ook) en vraag waar je heen kan. Via via ontmoet je echt veel mensen en mensen willen maar wat graag hun geboorteland/thuisland laten zien. Echt hoor.



Ook ik ben het wel een beetje eens met dat je je in een slachtofferrol verplaatst. Ja, je zit in een rotsituatie, maar nu al zeggen dat alleen reizen niks voor je is? Je hebt het nog niet eens geprobeerd! Doen, doen doen en erop trekken. Dán pas weet je of het iets voor je is. Dus geef jezelf een schop onder je kont en ga eerst eens proberen of het niets voor je is. Ja, het is spannend. Doodeng zelfs, maar die drempel kom je alleen over door echt iets te ondernemen.

En zeg nou zelf? Je kan toch beter ergens in een hostel/hotel zitten waar je zelf je plan kan trekken dan waar je nu zit? Slechter kan niet toch? Of je nu alleen in een kamer zit of in een hotel waar je tenminste zonder gezeur alle kanten op kan?

Ja, het is een vervelende situatie waar je in zit, maar je moet er ook zelf wat van maken. Ik ben ooit eens in Istanbul belandt bij 'bekenden' (via via via) en dat was ook niet waar ik op zat te wachten. Veel beloven, maar uiteindelijk was het schoonmaken en doen wat hij wilde zien. Ik was samen met een vriendin (anders had ik gedag gezegd en een hostel/hotel opgezocht) en hebben gewoon ons eigen plan getrokken. In de ochtend de deur uit en in de avond weer terug. Dan deden we even gezellig en hielpen we mee en gingen we naar bed. Maar we lieten ons echt niet leiden door de grillen van degene waar wij zaten. De terugreis verliep dan ook uiterst gezellig (geen woord gewisseld in een autorit van een uur). Vriendin en ik lachen er nu nog om en ja, we hebben een fantastische tijd gehad samen. Je moet er ook wel wat zelf van maken :j.


Je schrijft het al. Je was met een vriendin. Je had dus iemand om het mee te delen. Als ik met iemand was gegaan had ik hier geen topic aangemaakt voor tips. Ik heb hier verder niemand. De situatie is dus niet te vergelijken met die van jou.

Ik zit niet in de slachtofferrol anders had ik wel in een hoekje zitten huilen. Ik ben momenteel juist actief op zoek naar oplossingen die bij mij passen en hoop hier ook nog wat tips te krijgen waar ik wat mee kan. Alle bij mij passende tips zoek ik uit op internet om zo de mogelijkheden uit te vogelen. Een andere optie is een vlucht eerder terug. Ik ben er nog niet helemaal uit want ik heb al een paar opties gekregen die ik zeker verder wil onderzoeken.

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wijzigen terugvlucht British Airways

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 15:08

@ risje, klopt volgens mij had ze al een idee dat het wel eens anders zou kunnen zijn dat ik me had voorgesteld. Ze vroeg me speciaal mee voor een wandeling. Eerder die dag al of ik met haar mee terug wilde rijden. (Ze heeft twee woningen, de ranch is van haar vriend en zelf heeft ze nog twee andere woningen in Phoenix) Mijn gastvrouw vond het echter maar niets dat ik met haar mee zou rijden en kapte het dan ook resoluut af. Terwijl we naar haar huis gingen om pizza te eten. Ik wilde niet moeilijk doen en zei dat ik graag een andere keer eens met haar mee wilde rijden wat ze uiteraard prima vond.

Bedankt voor je post Lieset23. Je begrip doet me goed. Je kan het denk ik ook alleen maar begrijpen als je zelf ook zo bent. We schelen niet zoveel in leeftijd. Ik zit alleen nog aan de "goede" kant van de 50. ;-)

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-13 17:44

@ Katja, het kwam niét aardig over eerder denigrerend dus dan is mijn reactie niet heel vreemd.

@ Lieset23, ik zit nu op de ranch. Gisteren zijn mijn koffers afgegooid en ik kan mijn vakantie hier verder vervolgen. Ik heb niets hoeven vragen. Het moment dat we aankwamen werd ik met een smoes alleen meegenomen naar de paarden en werd weer gevraagd of alles wel goed ging. Het bleek dat die mensen van de ranch zich al zorgen maakten om mij. Ze kennen degene waar ik verbleef van haver tot gort. Toen bleek dat de situatie echt onhoudbaar was werd ik gelijk uitgenodigd om de rest van de vakantie op de ranch te verblijven. Het had wel wat voeten in de aarde want hoe breng je het zonder ruzie te veroorzaken maar ook dat loste zich op. Mijn eerdere gastvrouw was wederom niet te genieten en die mensen zeiden daar wat van. We zouden een leuke dag gaan hebben met de boot op Saguaro Lake. Als dan iemand zit te sjacherijnen verpest dat behoorlijk de sfeer. Toen hier wat van werd gezegd begon ze te schreeuwen, stapte in de auto en reed weg mij daar achterlatend.

Ze is ziek heb ik begrepen van die mensen. Een mentale stoornis. Nu kan ik het gedrag plaatsen. Er is me veel duidelijk geworden. Als ik dit van te voren had geweten had ik deze reis niet in mijn uppie geboekt en met íemand gegaan.

Hoe dan ook ik zit hier nu bij zeer gastvrije en vriendelijke mensen en mijn wekker vanochtend was het gehinnik van paarden. Heerlijk toch? Eind goed al goed. *D

Mijn dank aan de mensen die met goede tips kwamen en de situatie begrepen.
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 21-12-13 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-13 18:01

Ik verbleef bij iemand die op de middelbare school mijn hartsvriendin was. Ze woont al 20 jaar in Phoenix en we hebben al jaren contact via mail, Skype en sinds kort ook viber. Al jaren vraagt ze me om langs te komen maar het kwam er niet van. Of mijn vriend wilde niet of had veel optredens met zijn band of het kwam niet uit. In oktober dacht ik, ik ga wel alleen anders komt het er nooit van.

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-13 18:16

Ik heb echt niets gemerkt. Het was altijd lachen gieren brullen aan de telefoon en grappige herinneringen ophalen. Maar ja, ik had haar natuurlijk niet dagelijks aan de telefoon en de berichtjes via mail, Facebook of viber waren ook altijd leuk. Nu we 24 uur op elkaars lip zaten kon ze niet langer de schijn ophouden. Haar houding is inherent aan de mentale stoornis. Ik heb het dan ook wel met haar te doen. Haar omgeving is al geruime tijd bezig om haar hulp te laten zoeken met ondersteuning van medicatie. Tot nu toe wil ze dit niet. We laten haar ook niet links liggen. Misschien gaat het wel beter zo als ik op de ranch zit en af en toe wat met haar afspreek.

Dieren beschermen is mensen beschaven......

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-13 19:28

En genieten is het sinds ik op de ranch zit. Zelden zulke gastvrije mensen meegemaakt. Van de eerdere gastvrouw hebben we niets meer vernomen sinds ze stampvoetend is vertrokken en mij heeft achtergelaten. We hebben nog gebeld gisteren maar ze neemt de telefoon niet op. Dan houdt het op. We hebben haar dochter nog wel even gebeld om te vragen een oogje in het zeil te houden want ze schijnt al eerder suicidale uitspraken te hebben gedaan. Haar kinderen kunnen het echter ook totaal niet met haar vinden. Dat vind ik toch wel heel triest. Ze jaagt iedereen weg met haar gedrag, zelfs haar eigen kinderen.

We hebben inmiddels al veel leuke dingen gedaan. Volgende week gaan we naar de Grand Canyon en reizen verder en overnachten ergens. San Diego staat ook nog in de planning. Verder showt de huidige gastvrouw en -inmiddels goeie vriendin- mij de rest van Phoenix en omgeving.

Ik heb ondanks dat ik het niet van plan was toch een buitenrit gemaakt. Het was geen succes want wat zitten die westernzadels knudde. Ik dacht dat mijn knieen uit de kom waren. ;-) Ik kon niet meer lopen toen ik weer op de grond stond. Utah, het paardje van de gastvrouw waar ik op reed, was echter een enorme lieverd.

Het is ondanks alle stress een eind goed al goed geworden. Ik had hier echt niet op durven hopen. Wat een geweldige mensen. Elke dag krijg ik wel te horen "mi casa es su casa". Meer welkom kan je je toch niet voelen dan?

Een vrolijke groet vanuit Phoenix!

Dieren beschermen is mensen beschaven......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 92Michelle, ontherun, xSuuzerd en 77 bezoekers