Wat mee in vliegtuig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Wat mee in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 22:20

Wat mag je nou precies mee in het vliegtuig? Ik vertrek morgen/vannacht voor 2 weken naar Sint Maarten *\o/*
Maar wat kan ik nou precies meenemen? Een grote koffer van max 23 kilo, handbagage van 12 kilo en dan nog een stuk bagage ofzo. Iemand die zo'n reis heeft gemaakt en die weet wat ze bedoelen? Mag dit een kussen zijn (ik slaap niet op andermans kussens :Y) ) of telt een mobiel in je broekzak ook al? Bedankt alvast!

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Wat mee in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:21

volgens mij mag je hand bagage maar 5 kilo zijn?
Inidergeval toen ik naar Sint Maarten ging wel.
Maar mobiel telt niet als handbagage :)

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:26

Handbagage: Altijd even wat kleding, in ieder geval ondergoed meenemen voor de eerste twee dagen, mocht je gewone bagage niet meevliegen/achterblijven etc.
Verder alles wat je wilt, maar geen grote flessen deo of vloeistof (alleen van die mini's) of scherpe materialen (pincet, scheermes etc.)
Wel even een leeg flesje meenemen, want als je de douane voorbij bent mag je gewoon water mee het vliegtuig in. Dus leeg flesje vullen bij het toilet.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:26

sannedeedee1 schreef:
volgens mij mag je hand bagage maar 5 kilo zijn?
Inidergeval toen ik naar Sint Maarten ging wel.
Maar mobiel telt niet als handbagage :)


verschilt per vliegmaatschappij.

Ik ben vorig jaar naar Londen geweest. Mocht 23kilo handbagage en 23kilo in de koffer mee. Vloog met British Airways.

Lynn_FDA

Berichten: 2015
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:27

Zoiezo iets om te lezen/ doen enzo!

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Wat mee in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:32

Met welke maatschappij vlieg je? Per maatschappij verschil het namelijk hoeveel handbagage je mee mag nemen.

Ryanair doet bijvoorbeeld heel moeilijk (al zal je daar niet mee vliegen) en daar mag je maar echt 1 stuk handbagage hebben waar alles in moet passen.
Ik zie zo nog vorig jaar een oud vrouwtje (80+), haar kleine koffertje helemaal uit moeten pakken in de rij bij de gate. Alles viel er uit, no way dat het er weer in ging passen, en dat alleen omdat ze een cameratasje extra bij zich had. Uiteindelijk heeft ze extra moeten betalen en stond ze daar heel ongelukkig. Word er nog boos van als ik er aan denk. (Sorry, off topic, even mijn frustraties :D )

Ik zou dus vooral goed kijken wat je maatschappij zegt.

Verder mag je vloeistoffen in je handbagage alleen vervoeren in flesjes van max 100 ml en mag je maar maximaal 1 liter aan vloeistoffen in totaal.

Veel plezier!

Lynn_FDA

Berichten: 2015
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:33

Simbaa schreef:
Met welke maatschappij vlieg je? Per maatschappij verschil het namelijk hoeveel handbagage je mee mag nemen.

Ryanair doet bijvoorbeeld heel moeilijk (al zal je daar niet mee vliegen) en daar mag je maar echt 1 stuk handbagage hebben waar alles in moet passen.
Ik zie zo nog vorig jaar een oud vrouwtje (80+), haar kleine koffertje helemaal uit moeten pakken in de rij bij de gate. Alles viel er uit, no way dat het er weer in ging passen, en dat alleen omdat ze een cameratasje extra bij zich had. Uiteindelijk heeft ze extra moeten betalen en stond ze daar heel ongelukkig. Word er nog boos van als ik er aan denk. (Sorry, off topic, even mijn frustraties :D )

Ik zou dus vooral goed kijken wat je maatschappij zegt.

Verder mag je vloeistoffen in je handbagage alleen vervoeren in flesjes van max 100 ml en mag je maar maximaal 1 liter aan vloeistoffen in totaal.

Veel plezier!

Awh zie het helemaal voor me wat zielig :(

_Lisanne

Berichten: 3719
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Wat mee in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:36

Ik vlieg aanstaande woensdag vanuit Amerika naar huis en heb een weekend koffer (trolley) en een rugzak als handbagage. Wordt gewoon geaccepteerd :). Wat betreft het gewicht heb ik geen idee, dat hebben ze bij mij nog nooit gecontroleerd.
Verder verschilt het vaak wel een beetje per maatschappij.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:37

Simbaa schreef:
Met welke maatschappij vlieg je? Per maatschappij verschil het namelijk hoeveel handbagage je mee mag nemen.

Ryanair doet bijvoorbeeld heel moeilijk (al zal je daar niet mee vliegen) en daar mag je maar echt 1 stuk handbagage hebben waar alles in moet passen.
Ik zie zo nog vorig jaar een oud vrouwtje (80+), haar kleine koffertje helemaal uit moeten pakken in de rij bij de gate. Alles viel er uit, no way dat het er weer in ging passen, en dat alleen omdat ze een cameratasje extra bij zich had. Uiteindelijk heeft ze extra moeten betalen en stond ze daar heel ongelukkig. Word er nog boos van als ik er aan denk. (Sorry, off topic, even mijn frustraties :D )

Ik zou dus vooral goed kijken wat je maatschappij zegt.

Verder mag je vloeistoffen in je handbagage alleen vervoeren in flesjes van max 100 ml en mag je maar maximaal 1 liter aan vloeistoffen in totaal.

Veel plezier!


Ryan Air is een van de weinige met dit soort maffe voorwaarden. Bovendien vliegen zij alleen binnen Europa en Sint Maarten is een stukje verder :P

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Wat mee in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 22:41

Ik ga idd niet met Ryan Air. Lijkt er wel op :p Air france ga ik mee. Maar kan ik mijn kussen dus gewoon los meenemen buiten handbagage en koffer om? Extra kleding heb ik idd een setje in mijn handbagage zitten.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:49

ZeSteigert schreef:
Ik ga idd niet met Ryan Air. Lijkt er wel op :p Air france ga ik mee. Maar kan ik mijn kussen dus gewoon los meenemen buiten handbagage en koffer om? Extra kleding heb ik idd een setje in mijn handbagage zitten.


Kussen zou ik proberen in je koffer te doen. En dan een nekkussen kopen, die past wel in je handbagage ;)

Air France is zuster of moederonderneming van KLM, zit je prima mee. Lijken me in ieder geval geen mierenneukers. Heb er zelf nog nooit mee gevlogen, ben niet zo vreselijk bevlogen. Was ik het maar :')

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 23:31

Janine1990 schreef:
ZeSteigert schreef:
Ik ga idd niet met Ryan Air. Lijkt er wel op :p Air france ga ik mee. Maar kan ik mijn kussen dus gewoon los meenemen buiten handbagage en koffer om? Extra kleding heb ik idd een setje in mijn handbagage zitten.


Kussen zou ik proberen in je koffer te doen. En dan een nekkussen kopen, die past wel in je handbagage ;)

Air France is zuster of moederonderneming van KLM, zit je prima mee. Lijken me in ieder geval geen mierenneukers. Heb er zelf nog nooit mee gevlogen, ben niet zo vreselijk bevlogen. Was ik het maar :')


Klopt, alleen maar goede ervaringen van gehoord, ben ook nog niet zo vliegervaren :p. Ik wil per se mijn eigen kussen (ik ben wel mierenneuker haha) maar dat gaat écht niet in mijn handbagage kunnen.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Wat mee in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:36

@zesteigert: dan zou ik het er niet op gokken om je kussen kwijt te moeten raken bij de douane en je kussen dus gewoon in je grote koffer te stoppen. Dan maar een nachtje weinig/geen slaap, weet je zeker dat je de 2 weken erna wél gewoon slaapt :D.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:37

Mijn moeder is vorige week naar zuid amerika gegaan met klm en die mocht 12 kilo handbagage totaal mee idd klein trollie koffer (kijk op de site voor de afmetingen) en der handtas en die samen mochten niet meer dan 12 kilo wegen. En let idd op vloeistof en scherpe voorwerpen zoals nagefijl en zo.

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Wat mee in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:42

Ik ben in oktober teruggekomen vanuit Florida met KLM. Had natuurlijk flink geshopt waardoor ik teveel handbagage had, lees: handtas, cameratas, trolley en een grote weekendtas. Dit was echt wel meer dan 10kg maar KLM maakte totaal geen probleem ervan

Ts: ik zou je kussen apart in een plastic tas meenemen en uitleggen aan de stewards bij borden. Waarschijnlijk mag dat gewoon

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Wat mee in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 23:45

Er staat dit:

Economy
Your baggage allowance in the Economy cabin
1 standard baggage item that respects the following maximum dimensions:
55 cm (l) x 35 cm (w) x 25 cm (h) including pockets, wheels, and handles
Please note: (1 suit bag is considered a standard bag)
1 accessory (handbag, notebook computer, camera, etc.)
Maximum total weight (standard baggage + accessory): 12 kg/26.5 lb

--
Economy koffer
You can transport 1 baggage item weighing up to 23 kg at no extra charge.

Anders prop ik mijn kussen idd toch maar ergens in een koffer.

Anoniem

Re: Wat mee in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:49

Je kan gewoon een klein koffertje/tas in de cabin meenemen en je kussen hoor, geen probleem :)

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Wat mee in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 23:59

Fijn :)

_Lisanne

Berichten: 3719
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Wat mee in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:06

Ik zou een klein koffertje inderdaad mee nemen het vliegtuig in, wordt gewoon gezien als handbagage maar je kunt er een hoop in kwijt. Een kussen moet daar zeker in passen :)

Evelyne79

Berichten: 3993
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Wat mee in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:13

je zou je kussen in zo'n zak kunnen doen die je vacuum kunt trekken met een stofzuiger, dan in je koffer doen, neemt het stukken minder plek in beslag, en een stofzuiger hebben ze vast op st maarten ook wel ;-)

Anoniem

Re: Wat mee in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:48

Waarom zo moeilijk doen? Je kan gewoon een stuk handbagage meenemen ter grootte van zo'n cabinekoffertje of tas, en je kan een kussen gewoon los meenemen. Dat staat toch duidelijk in het stuk tekst dat TS hierboven plaatste.
Ik zou gewoon lekker een tas/koffertje meenemen en je kussen los, geen haan die ernaar kraait :)

Steenbok12
Berichten: 7838
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Wat mee in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:51

Trouwens wat ik je echt aanraad. Extra dikke sokken :j In mijn reis naar Australie had ik het erg koud in de airco en mede passagier die ik tegen kwam had altijd extra sokken bij. Ik mocht die lenen en was hem zo dankbaar. Hem me voorgenomen dit ook elke langere reis mee te nemen. Kun je lekker je schoenen uit doen en hou warme voeten.
trouwens bij de lange vluchten zitten er ook tasjes met tandpasta, tandenborsteltje, ooglapje, oordopjes :)

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:13

Janine1990 schreef:
Simbaa schreef:
Met welke maatschappij vlieg je? Per maatschappij verschil het namelijk hoeveel handbagage je mee mag nemen.

Ryanair doet bijvoorbeeld heel moeilijk (al zal je daar niet mee vliegen) en daar mag je maar echt 1 stuk handbagage hebben waar alles in moet passen.
Ik zie zo nog vorig jaar een oud vrouwtje (80+), haar kleine koffertje helemaal uit moeten pakken in de rij bij de gate. Alles viel er uit, no way dat het er weer in ging passen, en dat alleen omdat ze een cameratasje extra bij zich had. Uiteindelijk heeft ze extra moeten betalen en stond ze daar heel ongelukkig. Word er nog boos van als ik er aan denk. (Sorry, off topic, even mijn frustraties :D )

Ik zou dus vooral goed kijken wat je maatschappij zegt.

Verder mag je vloeistoffen in je handbagage alleen vervoeren in flesjes van max 100 ml en mag je maar maximaal 1 liter aan vloeistoffen in totaal.

Veel plezier!


Ryan Air is een van de weinige met dit soort maffe voorwaarden. Bovendien vliegen zij alleen binnen Europa en Sint Maarten is een stukje verder :P


En daarom merkte ik al op dat ze daar niet mee zou vliegen :D.

Bovendien wilde ik even aangeven dat de voorwaarden per aanbieder verschillen en dat het dus van belang is om te weten met welke maatschappij ze vliegt.

Anyways; ts heeft haar antwoord en ik hoop op een leuke vakantie! :)

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Wat mee in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 01:29

Uiteindelijk paste het kussen nog (net) in mijn (overvolle) tas :)
Ben inmiddels geland en tot nu toe vind ik het GEWELDIG hier!!