Wat moet je gezien hebben in Ierland?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
labyrinth

Berichten: 1752
Geregistreerd: 05-05-08

Wat moet je gezien hebben in Ierland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 15:45

Hello!

Ik en een vriendinnetje willen binnenkort een keertje 2 weekjes naar Ierland. Gewoon omdat we daar allebei nog niet geweest zijn en we weer eens wat nieuws willen doen. Nou ga ik meestal op vakantie naar plekken waar ik echt graag een bepaald iets wil zien, maar ik heb echt de ballen verstand van wat er nou echt heel erg gaaf/mooi/interessant/leuk is daar.

Een vriend van mij raadde ons aan om te vliegen naar Dublin, daar 2 dagend door te brengen en dan richting Galway te gaan en vanaf daar de westkust langs gaan. Volgens hem zijn daar de leukste plaatsen.

Ik zoek meer van dat soort tips! We zijn beiden 21. We kunnen allebei paardrijden en zouden het ook leuk vinden om dat ergens een keertje te doen mocht die mogelijkheid er zijn. We zijn niet super gesteld op luxe als het gaat om zo'n reis. We vinden het prima om gewoon in hostels te zitten of iets avontuurlijkers. We willen graag de leuke steden zien, maar ook zeker wat van het landschap en typische Ierse dingetjes meepakken.
Dus, zijn er hier bokkers met gouden tips? Brand los!

vilana
Berichten: 79
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: Alken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:46

Ik ben op dit moment voor een half jaartje op stage in Ierland!
Het is hier super! ;) Iedereen is erg vriendelijk en behulpzaam!

Als je naar Dublin vliegt, zou ik zeker een uitstap maken richting Wicklow Mountains! (Gelendalouch) Je zou dan eventueel een wandeling kunnen boeken in glendaloughhouse (http://www.glendaloughhouse.ie/) Ik heb er een trek gedaan en de uitzichten waren super!

Buiten plaatsen in Wicklow kan ik je helaas niet veel tips geven :)

Maar ik heb al van velen gehoord dat de westkust super mooi is! Ik hoop er zelf ook nog eens langs te gaan! Je hebt daar The ring of Kerry, The cliff's of moher en niet te vergeten het natuurreservaat in Connemara!

Vergeet ook niet een pub binnen te springen! Het verbaasd me telkens weer hoe mensen van verschillende achtergronden samen komen om samen muziek te spelen!

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:20

Westkust is echt erg mooi :j Cliffs of Moher / The Burren. Ring of Kerry is erg mooi maar kan wel erg druk en toeristisch zijn. Schiereilanden Dingle en Beara zijn ook prachtig en iets minder druk bezocht.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wat moet je gezien hebben in Ierland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:01

Hoe ben je van plan te gaan reizen binnen Ierland, huurauto of openbaar vervoer?

De westkust is inderdaad prachtig. Galway is een leuke stad met veel studenten, dus een aanrader. Verder zijn hierboven al hele goeie tips gegeven, wat de westkust betreft. Ik zou Limerick overslaan als stad. Misschien voor een tussenstop, maar langer is niet de moeite.

Als startpunt van de Ring of Kerry is het stadje Killarny leuk. Cork is ook wel een aardige stad, maar je zou er ook voor kunnen kiezen om bijv. naar Kinsale te gaan.

De noordkust is trouwens ook schitterend.