Nederlandse tv kijken in het buitenland? (CAN)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Nederlandse tv kijken in het buitenland? (CAN)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 05:40

Wie kan me een goede website geven waar je Nederlandse tv kan kijken? Uitzending gemist geeft aan dat ik ivm de geografische lokatie het niet kan bekijken hier in Canada.

Ik heb een zoontje, die we tweetalig opvoeden, ik wil graag dat hij wat NL tekenfilms e.d. krijgt te zien. DVDs zijn geen opties ivm de regiocodes...en ik vind het maar niks om het via de computer te bekijken (via de smart tv kunnen we op internet).

Dankjewel!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 06:17

Regio vrije DVD spelers zijn hier (VS) niet zo duur. Is dat een optie? Of anders Youtube?

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Nederlandse tv kijken in het buitenland? (CAN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 07:04

In Egypte en Bali mag ik ook geen uitzending gemist kijken, maar vaak op de websitebeheerder van de omroepen Elf kan je wel wat vinden. En inderdaad YouTube!

Zitouna

Berichten: 1368
Geregistreerd: 17-06-09
Woonplaats: Djerba, Tunesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:06

Ja Youtube vindt je bijna alles terug! Hier in Tunesie kunnen we gewoon alle NL zenders ontvangen via de satelliet.
Kehdra lees dat je teruggaat naar Egypte, gaaf, wsl hebben ze daar ook gewoon NL tv via de satelliet?

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Nederlandse tv kijken in het buitenland? (CAN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:13

Je kunt dit proberen: http://www.nlfreevpn.com/
Over een tijdje komt er geloof ik een abo-dienst van de publieke en commerciele omroepen, maar ik weet niet precies wanneer.

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Nederlandse tv kijken in het buitenland? (CAN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:47

@Zitouna, alleen BVN via de sateliet, maar als jij het in Tunesie hebt, zou ik het in Egypte ook moeten kunnen krijgen. Ook zenders als RTL4 en SBS6 enzo? of alleen Nederland1 2 en 3?

@shadow, wat doet die VPN? legt die je IP adres om ofzo? Ik begrijp niet echt hoe het te gebruiken, moet ik daarvoor m'n email ingeven, waarna ik een VPN krijg, maar hoe geuik ik die dan?
Zou graag weer eens wat NEderlandse TV zien!

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Nederlandse tv kijken in het buitenland? (CAN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:19

Je kan ook mediahint installeren, dat is een add-on voor Firefox en Google Chrome, dan kan je wel weer uitzendinggemist kijken.

Ilse_C

Berichten: 1454
Geregistreerd: 14-10-06
Woonplaats: Bled, Slovenië

Re: Nederlandse tv kijken in het buitenland? (CAN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:40

VPN verbinding is inderdaad de oplossing :) Weet ook niet precies hoe het werkt, maar wel dat het werkt. Vanuit Amerika maakte ik verbinding met de VPN van de universiteit hier, waardoor ik een Nederlands ip-adres kreeg. Op dat moment kan je daar alles mee terug kijken. Alleen zou je dan inderdaad wel even moeten kijken hoe je een VPN kan maken, zonder hier aan een universiteit oid te moeten studeren.

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Nederlandse tv kijken in het buitenland? (CAN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:11

Ik heb net mediahint geinstalleerd op Chrome, dat lijkt te werken!
Thanks!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Nederlandse tv kijken in het buitenland? (CAN)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 17:05

Dankjewel voor de tips, ik ga eens wat uitproberen :) .

Zitouna

Berichten: 1368
Geregistreerd: 17-06-09
Woonplaats: Djerba, Tunesie

Re: Nederlandse tv kijken in het buitenland? (CAN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:00

kehdra ik heb het hele normale pakket, dus ook alle rtl's, net 5 en sbs 6, zit hier gewoon op de Astra satelliet een kopje canaal digitaal :)

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:59

Er zijn hier legio mogelijkheden voor. Ken je iemand die interactieve TV van Telfort of KPN heeft? Of ken je iemand die Ziggo alles in één heeft? Als je bij één van hun in NL een klein routertje neer kan zetten met een VPN server er op (die dingen heb je al vanaf 20 euro op Marktplaats) en hun inloggegevens gebruikt kan je overal ter wereld zonder dat je hun verder dwars zit hun zenderpakket kijken. Zo kijk ik overal ter wereld gewoon op mijn iPad en laptop naar alle NL zenders, werkt altijd zolang ik maar internet heb :) En met een Apple TV of Raspberry Pi met XBMC er op aan een willekeurige TV kan ik het beeld van de TV app zo doorstreamen naar de TV dus dan heb je exact wat jij wilt :)

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Nederlandse tv kijken in het buitenland? (CAN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:52

oh, dat klinkt slim Choix! Geen idee hoe dat te doen, maar klinkt handig!

Mediahint werkt erg goed, kan alles kijken, maar internet is zo traag dat alles zo lang duurt.

Wanneer ik in Egypte ben ga ik eens kijken wat ik via sateliet kan krijgen, of anders eens kijken hoe zo'n routertje werkt :)

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Nederlandse tv kijken in het buitenland? (CAN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:44

Werkt www.npo.nl/live eigenlijk ook met MediaHint of Hola Unblocker?

In Egypte is Astra 1 wel te pakken maar je hebt wel een idioot grote schotel nodig. 200KM boven Caïro is het me een keer gelukt met een schotel van 2,5 meter doorsnee.

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:36

Choiix schreef:
Werkt http://www.npo.nl/live eigenlijk ook met MediaHint of Hola Unblocker?

In Egypte is Astra 1 wel te pakken maar je hebt wel een idioot grote schotel nodig. 200KM boven Caïro is het me een keer gelukt met een schotel van 2,5 meter doorsnee.


Ja hoor, NPO werkt ook, leuk, ben Paul de Leeuw aan het kijken! Internet is alleen te traag om fantsoenlijk ermee op de bank te zitten.

[edit] toch niet! na twee minuten een melding dat ik het van mijn locatie niet mag zien :(

Zal straks (nog 3 dagen) in Egypte eens kijken wat ik heb aan zenders/schotel.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Nederlandse tv kijken in het buitenland? (CAN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:59

Je zou het nog eens kunnen proberen met Hola unblocker in plaats van MediaHint, heb ik m.b.t. NL sites betere ervaringen mee :)