Help ! Op zoek naar een unieke reis!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xanthos111
Berichten: 471
Geregistreerd: 30-01-13
Woonplaats: Erpe-Mere ( België)

Help ! Op zoek naar een unieke reis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 20:51

Hey bokkers ,
Mijn vriend en ik zijn al een beetje aan het uitkijken naar de zomervakantie.
Wij zouden graag een unieke vakantie willen en niet zo eentje waarbij je 14 dagen all in in een hotelletje zit.
Ik heb al even zitten kijken naar vrijwilligerswerk met dieren en ik kwam uit op een organisatie die je naar Thailand stuurt om daar de olifanten te helpen. Jammer genoeg lopen die prijzen wel een beetje op...
Ik vroeg mij af of er iemand een leuke vakantieervaring wilt delen of een leuk ideetje heeft :)
Bestemming maakt mij eigenlijk niet uit , liefst wel een zonnige bestemming en eventueel iets met dieren...
En natuurlijk budgetvriendelijk :)

Alvast bedankt!


xanthos111
Berichten: 471
Geregistreerd: 30-01-13
Woonplaats: Erpe-Mere ( België)

Re: Help ! Op zoek naar een unieke reis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 22:30

Bedankt voor jullie reacties !

Iets met paarden.. Ja voor mezelf zou het direct ok zijn maar mijn vriend heeft niks met paarden dus hij wilt zijn geld niet uitgeven aan een "reis" waar hij eigenlijk niks mee tezien heeft.
& 14 dagen all in was ook niet mijn standaard reis hoor. Heb ook nog jaren met de caravan & mobilehome rond gereisd doorheen europa dus dat ben ik ook al gewend. Maar bedoelde echt iets helemaal anders.
Binnen of buiten Europa maakt mij niet echt uit zolang het maar geen stukken van mensen kost want wij zijn beiden nog studenten die het zelf mogen betalen.
Trein of vliegtuig maakt mij niet uit , maar auto liefst niet.
Ik had al enkele "reizen" gezien naar afrika of thailand als vrijwilligerswerk bij dieren , wat ons toch een unieke ervaring leek maar uiteindelijk had het wel een vrij groot prijskaartje terwijl je gaat werken ipv echt een vakantie hebt dus dat vonden we wel een beetje jammer.
Die transsiberie express reis , viel dat mee kwa prijs ? Lijkt mij wel een leuke ervaring.
Vrienden van mij hebben vorige zomer ook gelift vanuit belgie tot spanje voor 4 weken lang , lijkt mij ook fantastisch maar heb geen flauw idee hoe ik daaraan zou beginnen. Mijn vriendin vertelde mij dat je het zo goedkoop of zo duur mogelijk kan maken als je wil maar ergens ben ik dan ook wel bang mocht er iets gebeuren , heb je niks van zekerheid of je deftig thuis raakt en of alles inorde komt.

xanthos111
Berichten: 471
Geregistreerd: 30-01-13
Woonplaats: Erpe-Mere ( België)

Re: Help ! Op zoek naar een unieke reis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 22:38

Liefst niet hoger dan 1500 pp. :)

xanthos111
Berichten: 471
Geregistreerd: 30-01-13
Woonplaats: Erpe-Mere ( België)

Re: Help ! Op zoek naar een unieke reis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 22:43

Iets specifiek met paarden liefst ( jammergenoeg ) niet omdat mijn vriend meegaat.
Ik ga trouwens misschien helemaal alleen deze zomer naar Paard in nood om daar te gaan helpen :)

xanthos111
Berichten: 471
Geregistreerd: 30-01-13
Woonplaats: Erpe-Mere ( België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 23:33

esmeerambo schreef:
xanthos111 schreef:
Iets specifiek met paarden liefst ( jammergenoeg ) niet omdat mijn vriend meegaat.
Ik ga trouwens misschien helemaal alleen deze zomer naar Paard in nood om daar te gaan helpen :)


Wauw! super gaaf! volgens mij een super ervaring, veel plezier als je gaat! *\o/*

Inderdaad! Het is mijn laatste jaar voordat ik ga verderstuderen en ben van plan om een tussenjaartje te nemen en er even tussenuit te gaan voordat ik naar de hogeschool ga.
Dus het leek mij fantastisch om vrijwilligerswerk te gaan doen :)


xanthos111
Berichten: 471
Geregistreerd: 30-01-13
Woonplaats: Erpe-Mere ( België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 23:39

Klinkt inderdaad wel nog leuk. Maar hoe moet dat dan dat rondreizen ? Iemand ervaring hiermee ? Plan je dan opvoorhand wanneer je waar naartoe gaat of zie je gewoon waar de tijd je brengt ? Plan je je slaapplaatsen op voorhand ? Want Azië vind ik persoonlijk nu niet zo een continent waar je eender wat kan doen denk ik :')

xanthos111
Berichten: 471
Geregistreerd: 30-01-13
Woonplaats: Erpe-Mere ( België)

Re: Help ! Op zoek naar een unieke reis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 23:41

Lhundol , bedankt voor je ervaring te delen ! Lijkt mij fantastisch! & is het echt zo goedkoop?
Ga dat zeker even bespreken met mijn vriend of hij dat ziet zitten ! :)

xanthos111
Berichten: 471
Geregistreerd: 30-01-13
Woonplaats: Erpe-Mere ( België)

Re: Help ! Op zoek naar een unieke reis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-13 21:36

Hey allemaal !
Sorry ben even niet meer online geweest , neen heb nog steeds niks besloten... :/
Heeft er iemand toevallige sites van goede en goedkope organisaties die zulke trektochten organiseert?
Ik denk dat zo een reis toch iets veiliger zal zijn als 1e reis samen dan er zo helemaal alleen op uit te gaan... :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Connaisseur en 152 bezoekers