Dagje Parijs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Dagje Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 20:35

Hallo beste bokkers,
Volgend weekend ga ik een dagje naar Parijs.
We gaan met een groepsreis en met de bus, we hebben van 8:30 tot 20:30 de tijd om onze gang te gaan in Parijs.
Natuurlijk gaan we shoppen en willen we de Eiffeltoren zien.
Maar wat is nog meer leuk om te doen? Ik heb al wel even gegoogeld.
Maar ik ben nu op zoek naar ervaringen...dus wat vonden jullie de moeite waard in Parijs?
Brand los :D

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:40

Heb je de mogelijkheid om 's avonds naar de Eiffeltoren te gaan? Wij zijn er in het donker op geweest en dat was zo gaaf! Al die lichtjes, oneindig ver... Dat zou ik zeker doen als je de kans hebt!

Verder vond ik quatier latin heel leuk om te zien en er zitten leuke tentjes om een hapje te eten.
Ook de Sacré Coeur was heel mooi en het wijkje erachter met de Place du Tertre was heel leuk (schilders op een plein).

De Arc de Triomph aan de Champs Elysee is ook ontzettend gaaf, alleen zou ik hier niet gaan shoppen. :o De prijzen vallen namelijk zwáár tegen! :Y)

En natuurlijk heel cliché een boottocht over de Seine (en de Notre Dame), maar dat is echt ijskoud in deze tijd, dus dan zou ik een overdekte boot kiezen :brr:

Ik ben jaloers op je, ik zou zo weer erheen willen! *\%/*

Charlot_te
Berichten: 378
Geregistreerd: 17-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:42

Arc de triomphe en de Champs Elysees? Die is redelijk makkelijk bereikbaar vanaf de Eiffeltoren en je kan daar (window)shoppen.

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Dagje Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 20:45

hihi demo_love volgens mij heb je het heel leuk gehad :)
Ik weet niet vanaf hoelaat de Eiffeltoren verlicht is maar om 5uur is het al wel donker dus als die dan verlicht is zouden we erheen kunnen....

ohja Arc de triomphe heb je ook nog inderdaad ;)

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:27

lovemaylo schreef:
hihi demo_love volgens mij heb je het heel leuk gehad :)
Ik weet niet vanaf hoelaat de Eiffeltoren verlicht is maar om 5uur is het al wel donker dus als die dan verlicht is zouden we erheen kunnen....

ohja Arc de triomphe heb je ook nog inderdaad ;)


Haha, ja klopt! Het was veel te kort! :Y)
Ik dacht trouwens ook nog aan La Defense. Daar kun je ook geweldig shoppen en helemaal niet duur! En de Grande Arche is ook heel leuk, je kijkt de hele Champs Elysees dan door en je kunt ook met de lift helemaal naar boven in het gebouw (het is namelijk gewoon een kantoor).

PandorJ
Berichten: 260
Geregistreerd: 24-12-06

Re: Dagje Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:37

Van de arc de triomphe over de champs-elysees naar het Louvre ;)
De eiffeltoren bezoeken wanneer die verlicht is in het donker is zeker een aanrader! Overdag is het vaak ook veel drukker daar. Wat misschien ook handig is is om een boottochtje over de Seine te maken dan heb je al veel bekende dingen gezien van Parijs :) duurt maar een uurtje

Ik ben er laatst ook geweest maar dat was voor 3 daagjes, eigenlijk ook veelste kort haha!
Hier nog een filmpje van ^^
http://youtu.be/mm2u6MLIMo8

Als je verder nog iets wilt weten stuur me gerust een berichtje :)

Anoniem

Re: Dagje Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:40

Wij zijn ook een dagje in Parijs geweest, met een bootje op de Seine geweest, zo kom je langs veel leuke bezienswaardigheden! Arc de Triomphe en de Eiffeltoren zijn ook gaaf! Je kán winkelen op de Champs Elysées, maar de rijen zijn daar enorm lang en alles is duur! Wij zijn trouwens wel in de Adidas-shop geweest :D MMhhmm lekkere croissants eten, heerlijk!

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:42

Als je bij het Louvre begint kun je daar wellicht even naar binnen, weet niet of je er van houdt. De Champs-Elysees is nu als het goed is helemaal in Kerst-sfeer met lampjes, kraampjes etc. Super leuk om overheen te lopen. Aan het einde staat de Arc de Triomphe, daar kun je ook op he! Dan met de metro naar de Eiffeltoren en dan is je dag wel voorbij denk ik... ;)

Als je veel wilt doen op 1 dag zou ik goed uitzoeken waar alles is zodat je niet van hot naar her hoeft. Plan alles dat bij elkaar in de buurt ligt achter elkaar.

Veel plezier, Parijs is prachtig, zeker in deze tijd van het jaar! <3

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:45

demo_love schreef:
Haha, ja klopt! Het was veel te kort! :Y)
Ik dacht trouwens ook nog aan La Defense. Daar kun je ook geweldig shoppen en helemaal niet duur! En de Grande Arche is ook heel leuk, je kijkt de hele Champs Elysees dan door en je kunt ook met de lift helemaal naar boven in het gebouw (het is namelijk gewoon een kantoor).


De Grande Arche is gesloten! Als je er dus 1 dag bent is het absoluut niet de moeite waar hierheen te gaan, want het is alleen maar een groot plein. Zonde van de tijd.

Ik wil de Notre Dame aanraden! Gratis en prachtig. Verder wil ik je sterkte wensen, 1 dag is echt heel kort en je zult helemaal kapot zijn aan het eind :p

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:50

RianneH schreef:
demo_love schreef:
Haha, ja klopt! Het was veel te kort! :Y)
Ik dacht trouwens ook nog aan La Defense. Daar kun je ook geweldig shoppen en helemaal niet duur! En de Grande Arche is ook heel leuk, je kijkt de hele Champs Elysees dan door en je kunt ook met de lift helemaal naar boven in het gebouw (het is namelijk gewoon een kantoor).


De Grande Arche is gesloten! Als je er dus 1 dag bent is het absoluut niet de moeite waar hierheen te gaan, want het is alleen maar een groot plein. Zonde van de tijd.

Ik wil de Notre Dame aanraden! Gratis en prachtig. Verder wil ik je sterkte wensen, 1 dag is echt heel kort en je zult helemaal kapot zijn aan het eind :p


Ahh, echt waarom?? -O-
Dan is het idd wel vrij zonde van één dagje, hoewel de architectuur er wel geweldig is! Je hebt meteen het idee dat je in New York bent ofzo *\o/* En shoppen...

Bij het Quatier Latin zijn trouwens ook leuke winkels met kerstartikelen! Kerstballen en kerstboomhangers bijv. Ik heb er zelf ook twee (helaas geen ballen, want die zouden kapot gaan).
Ik hoop trouwens dat je grote tassen meeneemt voor al je souveniertjes, want er is echt té veel leuks te koop (en voor een te hoge prijs, dus kijk uit waar je koopt!)

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Dagje Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 15:24

Bedankt voor alle tips, ik ga er zeker wat mee doen!
Jammer dat de Grande Arche gesloten is...maar er is nog heel veel meer in parijs :D
1dag is veel te kort om alles te zien, maar een aantal dingen staan er toch wel op mijn lijstje :)

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 15:26

PandorJ schreef:
Van de arc de triomphe over de champs-elysees naar het Louvre ;)
De eiffeltoren bezoeken wanneer die verlicht is in het donker is zeker een aanrader! Overdag is het vaak ook veel drukker daar. Wat misschien ook handig is is om een boottochtje over de Seine te maken dan heb je al veel bekende dingen gezien van Parijs :) duurt maar een uurtje

Ik ben er laatst ook geweest maar dat was voor 3 daagjes, eigenlijk ook veelste kort haha!
Hier nog een filmpje van ^^
http://youtu.be/mm2u6MLIMo8

Als je verder nog iets wilt weten stuur me gerust een berichtje :)



haha wat een leuk filmpje :D je word er helemaal vrolijk van *\o/*

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:52

lovemaylo schreef:
PandorJ schreef:
Van de arc de triomphe over de champs-elysees naar het Louvre ;)
De eiffeltoren bezoeken wanneer die verlicht is in het donker is zeker een aanrader! Overdag is het vaak ook veel drukker daar. Wat misschien ook handig is is om een boottochtje over de Seine te maken dan heb je al veel bekende dingen gezien van Parijs :) duurt maar een uurtje

Ik ben er laatst ook geweest maar dat was voor 3 daagjes, eigenlijk ook veelste kort haha!
Hier nog een filmpje van ^^
http://youtu.be/mm2u6MLIMo8

Als je verder nog iets wilt weten stuur me gerust een berichtje :)



haha wat een leuk filmpje :D je word er helemaal vrolijk van *\o/*


Oh, ik heb ook nog een filmpje van onze werkweek. Aan het eind zie je de Eiffeltoren bij nacht.
http://www.youtube.com/watch?v=xRNu3YWd8yA

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:56

De eiffeltoren in de avond is zo gaaaf!! Al die lichtjes!!
Wij zijn met school met een boot over de Seine gevaren, dat was ook echt heel leuk.
Ook zijn we boven in de Notre Dame geweest, naar het louvre geweest en ik vond de chams- elysees ook heel leuk. Die ene kerk met al die trappen (ben de naam even vergeten :o ) is ook leuk om heen te gaan, maar niet echt een "must see" ;)
Veel plezier, Parijs is echt een hele leuke stad!

Edit: ik weet de naam weer! *\o/*
De Sacre Coeur

Merlesophie
Berichten: 373
Geregistreerd: 26-12-12
Woonplaats: Friesland <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:00

naar een bakker gaan!! zulke lekkere dingen haha.
veel plezier!

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 16:13

Merlesophie schreef:
naar een bakker gaan!! zulke lekkere dingen haha.
veel plezier!


Haha dat ga ik zeker doen :D
Dankjewel

Esmee_98, bedankt chams elysees gaan we ook heen is namelijk rond kerst mooi versierd :)

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Dagje Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:15

Nu moet je natuurlijk wel een verslag plaatsen als je geweest bent hè?! :))

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Dagje Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 16:18

komt goed hoor ;)

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Dagje Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:22

Musee D'Orsey is ook leuk, minder lang wachten dan het Louvre.

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Dagje Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 16:26

die ken ik niet, ik zal het even googelen.
Maar bedankt voor de tip :)