Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisitano

Berichten: 4932
Geregistreerd: 05-09-12

Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-13 08:52

Allereerst, als het hier niet goed staat, excuses.

Per 1 oktober ga ik emigreren. We weten sinds vorige week eindelijk waar we naar toe gaan, namelijk naar Figeac in Frankrijk. Een middeleeuws stadje tussen Toulouse en Bordeaux in het zuiden van Frankrijk.
Het zit namelijk zo, ik heb mijn vriend een jaar geleden leren kennen in Nederland. Hij komt uit Liverpool, spreekt dan ook Engels en is sinds zijn 17e door heel Europa aan het reizen voor zijn werk: rugby.
Hij speelt internationaal voor Cyprus, en speelt daarnaast dan nog voor een daadwerkelijk team. Afgelopen jaar heeft hij dat in Hilversum gedaan.
Nu konden we naar Italië, Engeland, Spanje of dus Frankrijk. Uit alle opties hebben we de beste gekozen.
In principe hoef ik er niet te werken, maar gezien ik echt geen persoon ben om stil te zitten, wil ik daar wel wat gaan doen. De taal kennen we allebei nog niet goed genoeg, ik heb Frans gehad op mijn middelbare school dus de basis zit er een beetje in en gelukkig heb ik een talenknobbel :)

Nu zitten er op Bokt ook veel mensen die de stap hebben gemaakt te gaan emigreren zag ik.
Heeft er iemand ervaring met het verhuizen naar Frankrijk? En wat ben je daar gaan doen?
Zijn er eventuele tips voor mij? Ik ga daar op korte termijn al heen en ik ben werkelijk helemaal blanco.

Ik zou het heel leuk vinden als we in dit topic ervaringen uit kunnen wisselen!


Lisitano

Berichten: 4932
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-13 09:05

Ohh als ik die profielen zie fantaseer ik al helemaal mijn eigen sprookje erbij met 6 honden en paarden <3


Lisitano

Berichten: 4932
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-13 09:12

Bedankt voor het verplaatsen!

Lisitano

Berichten: 4932
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-13 10:54

HippoLogic schreef:
Wat leuk dat je naar Frankrijk gaat emigreren. Weet je al in wat voor huis je gaat wonen of zijn jullie nog op zoek. Of wordt dat geregeld? Ga je voor een bepaalde tijd daar wonen, omdat het voor het werk van je vriend is? Spannend hoor!

Mijn vriend zit er nu al, hij logeert nu nog bij iemand uit zijn team en is druk op zoek naar een appartement voor ons. Hij speelt professioneel rugby, vandaar de stap. Hij komt uit Engeland en is al de wereld over gereisd om voor verschillende clubs te spelen. Nederland is qua rugby niet zo spannend.
Hij heeft een contract voor 10 maanden, maar als het ons bevalt is het de bedoeling wel in het buitenland te blijven. Nederland is voor hem ook geen "thuis", maar dat zien we dan wel :=
Gelukkig wordt er heel veel door de rugbyclub geregeld, huis, auto en talencursus. Ze zijn zelfs bezig een baantje voor me te zoeken. :)

ambre schreef:
Mijn ouders hebben daar ook gewoond,in een piepklein dorpje vlakbij Fleurance.
Zaten best veel nederlanders in die streek.De taal was moeilijk,ze spreken veelal dialect waardoor bepaalde woorden compleet anders zijn.

Dat hoor ik inderdaad meer. Waarom zijn je ouders toen weer weggegaan?
Figeac is ook niet zo groot, maar gelukkig zitten er meer internationalen in dat team en sleuren ook vriendinnetjes mee.

Dat is inderdaad ook wel heel dapper Bonnieaw! Ik woon nu ook in een stad, maar ik zal zo blij zijn als het straks buiten gewoon STIL is! Héérlijk!

Lisitano

Berichten: 4932
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-13 08:44

XLeandrosX schreef:
Ik heb net even gekeken, je zit ruim 1,5 uur bij mij vandaan. Dat is best te doen toch? Als je een keer zin hebt om langs te komen ben je van harte welkom.

Wat leuk! Dat is niet ver inderdaad!

Ik vlieg maandag, druk aan het inpakken dus. Huis is bijna geheel leeg, alleen zo lastig wat je meeneemt in die koffers! Ik heb altijd zo'n emotionele band met mijn spullen :') Alles is te koop, alles is te koop, alles is te koop.
Ik heb nog niks te doen, in ieder geval niets gepland. Mijn vriend wil graag samen gaan sporten en heeft ons al ingeschreven voor danslessen :+ Ik wil in ieder geval heel graag de taal gauw leren, dat is het eerste wat ik ga doen :j

Lisitano

Berichten: 4932
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-13 11:00

Daar is dan eindelijk mijn update! :D
Ik ben maandagochtend hierheen gevlogen, zo leuk weer mijn hondje en vriend te zien! Manu ging helemaal tekeer, had niet verwacht dat hij me nog zo zou herkennen. Toen hij me zag lopen zag je hem al op en neer springen <3
Het is hier ook heerlijk weer, heet gewoon! Ik ben vooral heel moe van alle voorbereidingen en alle spookgedachten, dus ik ben vooral vakantie aan het vieren.
Ik ben mijn cursus Frans gestart, en ik moet zeggen, het gaat best goed. 1 op de 10 spreekt hier Engels, de rest brabbelt gewoon in Frans tegen je. Je leert het dan wel sneller :j
Het huisje is ook zo leuk, echt Zuid Frans!
Ik ben benieuwd hoe het gaat als ik straks meer mijn draai gevonden heb :)

Lisitano

Berichten: 4932
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-13 22:02

Ik zal snel wat uploaden! Afgelopen weekend veel rugby gekeken, vriendje is zo blij dat ik er ben!
Verder vier ik vooral vakantie en probeer ik het huis "thuis" te maken. Net de hond een half uur kwijt geweest die achter de konijnen aan ging de struiken in :+
Nu met een vriendje met allemaal rugbyblessures op de bank filmpje kijken <3

Lisitano

Berichten: 4932
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-13 10:57

Week 3 begint.
Frans gaat al steeds ietsje beter, zolang het niet te snel gaat :)) Ik probeer veel Frans gesproken films of series te kijken zodat ik de uitspraak wat beter op pak. Mijn vriend heeft er niet zo'n haast mee, dus ik ben zelf maar vast verder gegaan.
Van het weekend was de hond niet lekker, om dan de alleen Frans sprekende dierenarts te moeten bellen in mijn habbekrats Frans is wel lastig.. Dus het liefst spreek ik het zsm.

Het is voor mij ook de eerste keer echt samenwonen, dus ook dat is even wennen. Deze week lekker naar Ikea (die hebben ze hier gelukkig ook) en ons uitleven. Hopelijk wordt dit huis dan ook meer mijn thuisplekje.

Foto's :D
Tijdens een keiharde plensbui. Dit is het uitzicht als ik de heuvel afloop waarop we wonen:
Afbeelding
Als je deze brug over loopt, kom je bij een heel groot meer waar ik een paar keer per week 's ochtends met Manu een rondje ga hardlopen.
Afbeelding
Dagelijks ritje naar de supermarkt. De eerste 3 dagen keek ik hier nog mijn ogen uit, zo middenin de bergen.
Afbeelding
Ons Franse wagentje :))
Afbeelding
Klein maar fijn
Afbeelding
Afbeelding
Onze Huskypup Manu vindt het hier ook prima te doen!
Afbeelding
En de hele reden dat we hier zitten: mijn vriend de rugbyspeler
Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther, iphyn, Pellelilly en 116 bezoekers