Paar kiekjes vakantie USA !!!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:41

Ik ben er ook net van terug! Sommige gedeeltes van onze reis waren hetzelfde. Wij hebben echt hele warme temperaturen gehad, alleen SF daar was het kouder, ook vanwege die mist.


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 08:14

Begonnen in LA, daarna Las Vegas, Zion NP, Red Rock, Bryce NP, Dead Horse State Parc, Arches NP, Moab (raften), Kayenta (Monument Valley, Mexican Hat, Goosenecks State Parc), Page (Lake Powel, Glen Canyon + dam, Grand Staircase Escalante State Parc), Grand Canyon, Hooverdam, Las Vegas 2e keer, Death Valley, Yosemite NP, en geƫindigd in San Fransisco.
Alcatraz hebben we niet gedaan. Had ik wel graag gewild, en er waren nog kaartjes zat, maar om daar nou 2 uur voor in de rij te gaan staan...
Hebben jullie ook zoveel dieren onderweg gezien?


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:14

Wauw, Yellostone, daar had ik ook wel heen gewild! Dat lijkt me echt zo geweldig. Maar het is wel een beetje uit de richting.

Jij hebt meer 'aparte' dieren gezien dan wij. Wij kwamen niet verder dan koeien over de snelweg, veel opdringerige eekhoorns, hagedisjes, roadrunners, coyotes idd midden op de weg en zielig bedelend om food, zeehonden en veel herten. De beren in Yosemite bleven helaas ook uit het zicht. Die zijn bang voor kabaal en er waren teveel mensen denk ik.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:36

Haha!
Mijn vriend was in Death Valley allemaal stenen aan het optillen om te kijken of daar van die giftige schorpioenen onder zaten. Die schenen daar namelijk heel veel te zitten. Maar nadat hij er 5 had opgetild mocht hij niet meer van mij. Ik wil ze wel zien, maar liever vanaf een afstandje en als iemand anders dan maar de steen optilt.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:52

Oh, 4 weken voordat wij naar Death valley zouden gaan zijn daar inderdaad vreselijke overstromingen geweest. Er zijn 3 wegen die naar Furnace Creek leiden en 2 daarvan (gewoon harde wegen) zijn dus weggespoeld. We kwamen er wel met een omweg over Beatty. We hebben eerst ook een mail gehad dat we het park niet inkonden en dat er een ander hotel was geregeld. Maar 1 dag voordat we vertrokken was kregen we mail dat het weer open was.
Toen een paar dagen voordat we daar dan zouden zijn (we waren toen in Vegas) kwamen we verschillende Nederlanders tegen. Die waarschuwden dat het 2 dagen geleden vreselijk had geonweert en dat er weer overstromingen waren geweest. Het hele park zou zijn vernield en we moesten het maar beter overslaan.

Toen zijn we vol twijfel toch maar daar heen gereden, want het hotel was via die ene weg wel bereikbaar. Het zuiderlijke gedeelte (Devil's golfcourse) was niet meer toegankelijk, maar het noordelijke gedeelte wel. We hebben de craters en scotty's castle, en Rhyolite daar bezocht. Het is echt een geweldig mooie natuur daar. Net alsof je op de maan loopt op sommige stukken. Ik ben heel blij dat we daar geweest zijn.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:59

Ps leuk verslagje Faniek! Wij zijn ook in de stratospere geweest in de Highroller. Welk hotel hadden jullie in Vegas?

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:19

Ja, in het Furnace Creek Ranch & Inn. Echt geweldig mooi daar. Is volgens mij het enige hotel in heel Death Valley. Het was bij ons ca. 47 graden. En 's nachts ook lekker warm, ik schat 35-40, heerlijk om dan in te gaan zwemmen.

In Vegas zaten wij in Circus Circus. Ik vond het leuk voor 1 avond, maar ik was blij toen we weer wegkonden daar. Owja, we hebben daar 25 ct vergokt in zo'n kast!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 08:18

We hadden een half uur in de rij gestaan voor de Highroller en toen werd ie voor onze neus gesloten voor onderhoud, een uur lang. Tegen de tijd dat hij open zou gaan zou het donker zijn, dus dat wilden we niet.
Volgende morgen terug gegaan. Hij ging niet echt hard hoor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, Anoukjuuuhh, Miiej, Relaxed, YandexBot en 69 bezoekers

cron