Inrichting Voortent Caravan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 09:39

Wij hebben 2 jaar een voortent gehad met stoelen, tafel, kooktoestel, kastjes, een hanglamp etc. erin. We hebben er weinig gebruik van gemaakt, want we zaten voornamelijk onder de luifel.
Toen zijn we weer terug gegaan naar een casetteluifel met losse zijwanden en een voorwand. De zijwanden gebruikten we altijd en de voorwand alleen als we in het najaar gingen kamperen.

We kookten dan buiten onder de luifel.

Tink89

Re: Inrichting Voortent Caravan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 10:15

Wij hebben een 3 m diepe voortent en een luifel met zijwanden eraan. Daarin hebben we altijd bij ons:
- de skottelbraai met alle extra pannen en platen. Kun je echt alles op maken
- waslijn of wasrek en knijpers
- grote tafel en stoelen in de tent
- twee relaxstoelen en een laag tafeltje onder de luifel
- twee kastjes, eentje met inductieplaatje, andere met waterkoker en thermoskannen erop. Servies en pannen enzo erin. Geen eten in de voortent ivm muizen.
- twee of drie kratjes met buitenspeelgoed, slippers, voor de afwas
- een wasmand (onze jongste plast weleens in zijn broek, die was wil ik niet in de caravan hebben)
- een extra koelvrieskist. Die in de caravan is echt te klein en al heel oud en niet koud genoeg.
- waterdicht grondzeil en een tenttapijt
- onder de luifel een waterdoorlatend tapijt
- een lichtjessnoer
- een organizer voor klein spul, pennen, puzzelboekjes, zonnebrillen enz.
- een kapstok

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 11:54

Airfryer broodjes afbakken
En gourmett plaat hebben wij voor vlees op de bakken super handig.
Kookpitje hebben wij ook los en koken niet in caravan. Daar kunnen twee pannetjes op dus gourmett voor het vlees en de twee pitjes voor het andere.
En even snel broodje hamburger van de plaat.(Scheelt ook weer gas )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 11:56

Ergens moet ik wel lachen om dit topic :') airfryers, bakplaten, kapstokken mee enz. Ik denk bij camperen aan minimaal meenemen en geen volksverhuizing. Dan snap ik wel waarom mensen op een camping blijven staan en nooit tussendoor eens verkassen.

Ik heb bijna 4 maanden in een minicaravan gewoond bij gebrek aan huis, de voortent stonden stoelen in en een tafeltje. in een zijtentje een chemisch toilet en een extra campingkastje. Dat was het zo ongeveer wel. :+

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 13:03

Een ieder mag zijn vakantie vieren zoals hij of zij wil toch?
Waarom er om lachen. Kamperen hoeft niet per sé creperen te zijn.
Of minimalistisch. Wij hebben ook een oventje. Elke ochtend lekker afgebakken broodjes. Een extra vriezer en koelkast zodat ik niet elke dag boodschappen hoef te doen en een opblaasbank zodat we niet de hele dag op een stoel hoeven te zitten. Gewoon omdat dat voor ons vakantiegevoel is.

You do you als jij het simplistisch wil houden toch?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 13:14

Niet voor in de voortent maar wel e ht heerlijk op de camping; een hangmat met standaard. En wij hebben een opblaasbaar die je kunt uitklappen. Daar relaxen de tieners op met een grote hamamdoek eroverheen tegen het plakken in de warmte van Spanje en Kroatië.

En een ventilator. Wij hebben een tent van 7,5x4,8m en hebben daar een tent plafondhanger in. Dat verkoelt echt.

Je huurt een extra koelkast. Ik zou een xl koelkast met vriesvak in caravan breedte overwegen om te kopen. Die kan elk jaar mee in de caravan stalling en veel goedkoper dan huren.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-25 13:44

Mellow schreef:
BloemBloem schreef:
Stormbanden hebben we wel al op het lijstje gezet :)

We zijn nu in afwachting van onze reservering, vind het oprecht spannend, want reken maar
dat er een Tiny en Lau moment gaat komen tijdens het opzetten van de voortent, want dat hebben
we nog nooit gedaan :D :))

Geen plek waar je het van tevoren even rustig kan oefenen?

Zo hebben wij inmiddels gewoon een goede routine kunnen vinden.

Nee, want de caravan staat in Spanje :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 13:56

Ik lach niet uit, ik moet er wat om gniffelen. Dat is alles. :') Ik zie dan enorme autos met enorme bulten met bagage voor me waarmee mensen een dag bezig zijn om alles uit te pakken en te installeren. En de dag voor vertrek alles in omgekeerde volgorde. Nu snap ik een beetje waarom ik mensen soms hoor zeggen dat ze pas ruim een dag na aankomst echt vakantie hebben. :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-25 14:18

karuna schreef:
Ik lach niet uit, ik moet er wat om gniffelen. Dat is alles. :') Ik zie dan enorme autos met enorme bulten met bagage voor me waarmee mensen een dag bezig zijn om alles uit te pakken en te installeren. En de dag voor vertrek alles in omgekeerde volgorde. Nu snap ik een beetje waarom ik mensen soms hoor zeggen dat ze pas ruim een dag na aankomst echt vakantie hebben. :)

Natuurlijk niet :), alles wat je nodig hebt voor de inrichting van de voortent en benodigheden voor in de caravan, liggen straks toch gewoon al in de caravan. Het is alleen een kwestie van opbouwen :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 14:24

Nou heb zelfs.2 slowcoockers bij mij
En pannenkoekenplaat, Ijsblokjes machine, bakplaat en een campinggaz kogeltje..
Puur omdat ik altijd zelf kook
We staan binnen een half uurtje en zijn ook binnen half uurtje weer weg..
Ik hou gewoon van goed eten en ivm allergieën is uit eten vaak geen optie...
Dus dan zelf koken en 3 weken weg wil je ook wat afwisseling

Idee voor de voortent
Een centrale plek voor de schoenen
Ik heb er een soort van campingkastje voor

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 15:28

Schuldig!
Nu de kids wat ouder zijn wordt het minder maar we hebben een pickup met huif en die is echt afgeladen _O-
Vorig jaar voor t eerst de caravan in spanje achter gelaten daarvoor altijd heen en weer gereisd maar viel me tegen wat er allemaal mee moest terug :o

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 16:10

karuna schreef:

Wij zijn ook altijd redelijk eenvoudige kampeerders geweest en trokken ook vaak door...Maar wij hebben ook ooit verbijsterd gekeken toen er tegenover ons een busje kwam met op zich al een grote caravan...Maar uit die bus kwam dus ook nog van alles daar stond een vries/koelkast combo in en zelfs een wasmachine,ik dacht in eerste instantie dat ze aan het verhuizen waren...Maar ze kwamen gewoon 3 weken kamperen..

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 16:40

Mag ik even inbreken? Mijn man en ik zijn nogal verschillende kampeerders, maar zijn dan samen uitgekomen bij een kleine caravan met ruime voortent.
Ik worstel er nog mee dat de schoenen, jassen en aanverwanten niet echt een vaste plek hebben (we kamperen ook wel met koud/nat weer, dus mutsen en handschoenen ed). Verschillende mensen noemen kratjes/kastjes voor schoenen, hebben jullie een foto, type kast, aanrader? Zelfde voor een kapstok, wat is daarmee handig?

Wij hebben in de voortent meestal:
-tafeltje geschikt voor het kookstel, met kastje eronder waar de pannen servies in gaan
- 1 stoel pp
- 1 krukje
- eettafel

En soms nog een wasrekje oid, maar dat is meer afhankelijk van de situatie.

Edit: we hebben trouwens een vak onder ons bed waar aan de buitenkant van de caravan een luik zit. Daar bewaren we bijvoorbeeld broodbeleg en dergelijke. Dat kunnen we dan vanuit de voortent door het luik pakken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 16:47

Ik sleep de mutsen en wanten mee in een grote tas, die hangt aan een haakje aan een kastdeur van de camper. Eventueel kun je een organiser aan de deur hangen waardoor alles een eigen vakje heeft. Schoenen zitten ergens in maar die schuif ik onder het bed/bank. Kunnen ze nog wat luchten

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 17:04

karuna schreef:
Ik sleep de mutsen en wanten mee in een grote tas, die hangt aan een haakje aan een kastdeur van de camper. Eventueel kun je een organiser aan de deur hangen waardoor alles een eigen vakje heeft. Schoenen zitten ergens in maar die schuif ik onder het bed/bank. Kunnen ze nog wat luchten

Ohja, vergeten te vermelden. We hebben dus een kleine caravan, en nemen wel 2 kleine kinderen mee. We hebben binnen dus een klein beetje ruimte onder het stapelbed en weinig wand/deur om zo'n verdeler oid aan te hangen. Grote tas kan ik in elk geval nergens kwijt zodra we geïnstalleerd zijn. Tijdens de reis gaan die wel in het gangpad of op ons bed.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 17:07

Mm en een haakje of lusje aan het stapelbed met een kledingzak eromheen? Of past dat ook niet?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 17:47

Wij hebben dus een kapstok. Gewoon zo’n ding dat je met je klittenband om een tentstok maakt en daar kunnen acht jassen ofzo aan. Ideaal.

Schoenen in een ah-kratje, zodat het nog een beetje lucht.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 18:21

Ik heb losse haakjes die je in de rails boven de ramen enz schuift
Die je omde stangen doet enz

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 19:13

Karuna bij ons is een airfryer vooral een winst voor eigen portemonnee we zijn met vijf en lusten allen op vakantie toch wel een lekker broodje... Voorheen kochten we dit bij bakker of winkeltje op de camping, dan ben je zo even tussen de 5 a 10 euro per dag kwijt.

Nu haal ik grootschalig afbakbrood bij de winkel en bakken we deze zelf af.

Dus het zijn vooral praktische en budget oplossingen

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 20:02

Wij hebben de airfryer ook mee. Vooral vanwege drie personen met een melkallergie en eentje met noten en pinda’s. Dus dan halen we bijv frietjes en bakken we zelf snacks. Budget is beter en zeker geen melk erin. Wel zo veilig…

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 21:21

Wij hebben ook een airfryer meer in (tegenwoordig) de buscamper. En een Dolcegusto koffieapparaat. Heerlijk om bij je te hebben. Je hebt toch stroom op de camping.

In Spanje is een pompje voor in de grote flessen water die je in de supermarkt koopt heel handig. Je kan ze bij de supermarkt kopen, bijv. bij de Mercadona.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 21:24

Vergeet ook vooral George Clooney niet :P

Oftewel het nespresso apparaat. Da’s het enige luxe in onze toverknapzakcamper. Verder is ie helemaal vol met surfspullen. Oh ja en compromis; zo’n handig roerding op batterijen om de opschuimmelk voor een latte te maken (opwarmen in een pannetje)

En voor de momenten dat we na een mooie surfdag onderuit willen hangen hebben we 2 kleine krukjes bij ons. Fijn voor de voetjes en onderweg kunnen ze met een plankje erop ook dienst doen als tafel.

TS, je schrijft dat je daar een koelkast huurt. Hoe neem je je gekoelde spullen mee onderweg? En vooral belangrijk; hoe hou je al het lekkere vlees voor de braai koel tussen supermercado en de camping een uur of wat verderop als de auto ook Spaanse temperaturen aan neemt?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 12:23

Voor jassen en jurkjes gebruiken wij een tent kapstok van Obelink. Voorheen deden wij kledinghangers aan een stang, maar dit is meer ruimtebesparend.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 20:42

Ik was altijd heel blij met mijn tafel met netje er onder. Tafel is opklapbaar. Dat netje er onder is ideaal om je boek/tijdschrift of vliegenmepper of zonnebrandcrème weg te leggen als je de tafel nodig hebt en zo weer te pakken na het eten.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 23:00

Echwel schreef:
Ik heb losse haakjes die je in de rails boven de ramen enz schuift
Die je omde stangen doet enz

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Dankjewel! Ik weet niet onder wat voor steen ik heb geleefd, maar ik wist dus serieus niet dat dit bestond. Misschien komt het omdat ik niet de caravan kampeerder ben van ons twee...