Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 06:29

Prairy schreef:
Ik ben nu een paar keer op Glow geweest en de laatste 2x vond ik er steeds minder aan eigenlijk. De eerste keren dat ik er was, was het echt heel gaaf (zeg 12-14 jaar geleden).

Oh nou dan heb ik niks gemist de laatste vier jaar dat ik hiero woon _/-\o_
Ik weet nog van de eerste paar keer en toen vond ik het geweldig...

:wave:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-25 13:23

In Amneville was het tof.

Alles verder ok in de vogezen?

Hier was het echt een dag meine güte wat een chaos %) van voren niet weten dat je van achter bestaat. Afspraken die moeizaam verlopen, onverwachts iemand uit de brand helpen met de rolstoelbus. Daarvoor mensen en instanties moeten bellen ook. Hoofd loopt nogal over.

Komend weekend een heel snelle heen en weer omdat ik nog zoveel moet afhandelen in nederland. Maar er moet wat dringend naar Frankrijk nog.

prompter

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 19:55

Zonde dat je nog zoveel heen en weer moet, kost veel brandstof :\

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-25 20:14

Valt op zich nog mee hoewel het raar klinkt.

Dit is meer een er is nu nog een weeekend de mogelijkheid om samen met gv wat groots en zwaars over te zetten naar frankrijk dan krijgt zijn huis en tuin iets meer lucht. Ik zou anders nu daar al zijn met de camper. Maar ik heb teveel nog te regelen in nederland om dat te doen.

Idee is de loodzware bietenmolen, twee kastjes, een aantal plantenbakken met stekken in de wacht en wat los grut over te huizen. Het staat langzaam aan gruwelijk in de weg in een te klein huis en tuin. Dan is eigenlijk alles wel daar en is dat afgerond. En kan er weer wat afgestreept worden.

Hoewel het idd veel lijkt, gek genoeg rijd ik eigenlijk niet meer kilometers per jaar dan voorheen. Omdat behalve het heen en weer rijden in nederland nagenoeg alles met de scootmobiel gaat en ik in frankrijk hooguit een keer per week op pad ga voor boodschappen. De grote dingen koop ik op de heenweg en vul ik voorraad aan. En ga ik hooguit een dorp verderop voor de kleine dingen eens per week. Kwa kilometers zit ik met alle voertuigen bij elkaar op 14000/16000 km op jaarbasis. Eerder was dat tussen 15000/18000 km per jaar. En zit ik met brandstofkosten per maand ver onder wat ik voorheen aan hypotheek kwijt was,

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-25 14:41

%) wat een dagen pffffff we zijn beiden gesloopt. Zoveel te regelen. Zoveel te doen gehad. Oa bus te koop zetten, bezichtigingen (nogal gedoe met de bekende snelle handelaren ook, maar ja je moet ergens adverteren) maar dat is half gedaan. Aanbetaling gehad ook. Dat loopt maar geeft wel veel werk. Ik dacht rustig eea te regelen. Oprijplaat overzetten en zo. Maar daar moet opeens vaart achter. Niet met oude bus nog heen en weer en vooraf inpakken. Andere garage moeten bellen. Die gelukkig nog tijd had vandaag.

Maar we kunnen nu morgenvroeg pas de nieuwe bus inpakken en gaan -O- lekker kortdag. En zoveel opzeggen. Wat een gedoe is dat zeg %) het uitschrijven en opzeggen kost zo ongeveer eenzelfde gevecht dan alles ervoor. 8)7 Vanmorgen naast twee bussen naar de garage brengen, medicatie ophalen en bellen doorverbonden worden weer bellen enz. De dag startte om 8.30 met het eerste. Nu pas klaar met de rest, ik ben gesloopt. %) tussendoor ook nog rolstoelproblemen. Dat zal nog wel even dooretteren denk ik.

Maar als volgende week de bus is opgehaald en betaald schiet het wel soort van op. Motor moet nog overgezet worden op de naam van gv. Dan is dat stuk klaar geloof ik. Alleen het ziektekosten stuk wordt nog een dingetje. Cak heeft me weken te vroeg uitgeschreven -:(- en ik kan niet komende week naar Epinal daarvoor. Niet zo handig dus. :x

Maar adem in adem uit. Ooit zal alles afgehandeld en klaar zijn

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 14:52

Ik hoop binnenkort binnen Nederland te verhuizen en dat is al een hoop gedoe, laat staan van het ene land naar het andere :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-25 14:57

Het gekke is dat het gedoe vooral aan de nederlandse kan zit :') wat een drama soms. Even "simpel" opzeggen is er niet bij. 8)7

Ik hoop dat je een van de nieuwbouw huisjes gaat krijgen. Maar dan ook nieuw huis, nieuw adres, nog geen aansluitingen succes :)) kpn kreeg het voor elkaar van eerder huis naar mijn laatste huis in nederland waar nog geen glasvezel of internet lag (ouder huis maar een bewoonster zonder internet), de verhuizing van de aansluitingen 4 maanden te laten duren, met drie casemanagers en klacht op klacht en uiteindelijk de excuus bloemetjes verstuurde naar mijn oude adres. Waar het boeket door mijn voorheen buurvrouw was opgevangen en ze me er over belde. _-:(

Ik heb 4 maanden een tijdelijk mobiel wifi kastje gehad van ze om nog soort van vooruit te kunnen met bellen en internet en tv kijken via de mobiele kpn app. Verhuisservices die misgingen bij post.nl enz enz enz.

Daarna daar toen weg en dan geen huis meer hebben in nederland, kpn stoppen voor internet tv en vaste telefoon een uitdaging. Want ja niks ervoor terug kan niet he. >;) Dat was ook echt een gedoe 8)7

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 16:55

Ik had toen met de verhuizing nogal een hoop gedoe met de NVWA, ivm de paarden verhuizen. Wat een gezeik was dat zeg.
En in Frankrijk was het binnen een dag geregeld.
Echt zo bizar. Ok, inmiddels ook dingen tegen gekomen die in Frankrijk niet zo snel en soepel gaan, maar ok ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-25 16:58

Klopt in alle landen heb je gedoe, de belastingaangifte in frankrijk was eh nogal apart geregeld kwa timing en de belastingdame die persoonlijk alles per pen moet invoeren :)) maar daarna gaat het wel. Even wat gedoe met de automatische betalingen daarvan maar dan loopt het wel.

Maar het nu langzaam afsluiten van alles in nederland 8)7 dat had ik dus echt niet verwacht dat dat zoveel gedoe en burocratie zou opleveren,

Mijn eerste vertraging nu in frankrijk is eigenlijk de deuren. Al heb ik nu ook even ietsje minder druk erop om niet te verzuipen in het werk. Komende week ga ik daar weer wat meer achteraan, }> al lijkt de vertraging nu in de fabriek te zitten vooral

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 17:03

Belasting aangifte hebben we nog niet mee te maken gehad in Frankrijk.

Hier hebben we veel gedoe gehad met onze Fibre kabel. Die was kapot gereden door een tractor met weet ik veel wat erachter. Dat kon alleen via de Mairie doorgegeven worden. Was uiteraard precies in de vakantie tijd. Na 6 weken kregen we een mail dat het was gerepareerd. Maar dat was helemaal niet zo. Ze hadden een stuk van de kapotte kabel afgeknipt. En de rest hing gewoon. Er moest een nieuwe kabel komen.
Maar moest weer via de Mairie worden doorgegeven. In totaal ruim 2 maanden zonder internet gezeten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-25 17:50

Dat is niet zo handig nee. Hier ligt het gelukkig diep onder de bestrating, een voordeel van "bewoonder " wonen. Tegenwoordig zijn er ook goede wifi kastjes met mobiele wifi. Daar heb ik het bijna 1,5 jaar mee gedaan,

Bus oprijplaat een iets grotere klus. Eruit lukt. Bus gaat morgen mee zonder plaat. Dat wordt wel even worstelen met inladen. -O- Komende week gaat de bus weer terug voor goed afmaken van een mogelijk "nieuwe" compactere plaat die ze hadden liggen toevallig nog. Beter dan rustig goed doen dan haastwerk met kans op fouten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-25 19:35

Afbeelding

Hektische dag in raar verkeer, gelukkig weinig files alleen rond Amneville/Metz ivm een concert van ene soprano die kennelijk optreedt daar vanavond. De voorspelde hoosbuien zijn op wat spetters na weggebleven gelukkig.

Cruisecontrole kunnen uittesten, de radio heeft een aantal voorkeurszenders ook. Mijn been is er wel helemaal klaar mee -O- maar nu pootjes hoog, buik gevuld met de meegenomen pasta.

En we waren nog geen 5 minuten binnen, ding dong de deurbel. Ik had vanmorgen al twee sms gehad van de diepvriesmevrouw. Ze zag licht dus hup aanbellen. :') De overbuurvrouw neemt de bestelling aan en zet het in huis. <3 Ik betaal via sms gestuurde factuur.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-25 12:43

De bus is inmiddels uitgeladen, de "alles snijder" staat op zijn plekje. Twee grote anti inregenflappen bij de schuurdeur zijn gemonteerd in net geen beginnende stortregenbui. Gv is nu de agregaat aan het demonteren om te zien waarom deze niet wil ronddraaien. En na de lunch gaan we de wasmachine weer inpakken voor de winterperiode.

Fotos volgen later wel als de pootjes weer hoog kunnen,

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 12:46

Lekker druk bezig dus. :) Sterkte met de laatste loodjes qua administratieve rompslomp.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-25 14:28

Zoet bezig, agregaat opgegeven. Alles werkt tot je hem in elkaar zet. -O- Hij gaat nu naar nederland mee zodat iemand hem kan nakijken als knutselproject :+

De wasmachine is ook ingepakt weer tegen de vorst. Het water kan er nu ook gemakkelijker op en af en daarna verder beschermd tegen de vorst.

Foto van de "alleseter", mange tout blijft een mooie naam :j terug in het land van de makers. *\o/* Gek genoeg ging deze verplaatsing vlotter dan van de winkel naar de lange tijdelijke plek. Waar we met meer mensen waren. :')

Afbeelding

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 18:04

Staat wel mooi zo, leuk ding.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 08:07

Fijn dat je weer lekker op je plek bent! Leuk ding die alles eten en zonde van de aggregaat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-25 08:14

De agregaat gaat wel mee naar nederland. Iemand wil hem nog eens openmaken als fröbel project.

Helaas moet ik dadelijk wel mee. Teveel te doen in nederland. Morgen middag wordt mijn bus opgehaald ook. Mogelijk ga ik snel retour met de camper nog. Dat hangt af van het weer en de eventuele sneeuw. 29 november moet ik hoe dan ook in nederland zijn. Ik zou nog een week kunnen terugkeren maar moet daar fit genoeg voor zijn en het weer moet meewerken.

Dus zo de boel weer vertrek klaar maken in huis. De laatste dingetjes in de bus zetten en gaan. Met tegenzin voor beiden. -O-

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 08:15

Oehhhh het was dus echt maar een flits bezoek.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-25 08:16

-O- helaas wel. De enige mogelijkheid nog voor dit jaar om dat zware ding hier te krijgen. Het was dus echt een heel korte heen en weer of wachten tot mogelijk pas februari of zo. Zijn tuin moest echt ontdaan worden van die bietenmolen en de plantenbak en de schuur van twee kastjes. Morgen om 5 uur gaat de wekker weer genadeloos voor gv. :(:)

Nog gedacht hij neemt de corsa en ik kom later deze week met de bus. Maar ik moet in nl zijn voor het geval ze vroeger komen om de bus op te halen. En de witte bus moet twee garages bezoeken deze week. Oprijplaat op vrijdag en mogelijk eerder elders voor opstapje en raampje. Dan is het wel handig als de bus er is. :+

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 08:48

Je hebt het maar druk zo Karuna.
Bezigheid is goed maar hopelijk valt alles snel in de plooi

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 10:02

Tjonge dat is ook een gedoe allemaal voor een bietemolen :(:)

Bonne retourne :wave:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-25 11:20

Niet alleen de bietenmolen maar ook twee kastjes en een enorme plantenbak met planten in de wacht. Allemaal te groot voor de camper en of te zwaar om te verplaatsen voor mij alleen. Dan maar zo oplossen

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 12:54

Balen dat jullie gelijk weer terug moeten. Ik vind het toch altijd erg vermoeiend dat heen en weer rijden. En dan hoeven wij maar zo'n 3,5 uur enkele reis.
Maar die bieten molen vind ik echt heel erg gaaf. Daar hou ik van, die ouwe meuk <3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-25 12:48

Op zich valt het mee met zijn tweeen. Wel allebei goed moe. Maar dat is logisch. En normaal doe ik er ook liever twee dagen over. We waren iets voor 2000 in nederland. Chaos, prutweer ook maar ook.

Maar ja weinig keuze, het was of dit of niet. Maar de bus is net verkocht. Dat kan ik afstrepen in ieder geval. Niet leuk maar ook dat het is wat het is. :)