Egypte 2022

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 07:02

Rambogirl schreef:
We zaten in het Bellagio Resort & Spa in Hurghada.
Nee hier zaten echt te veel kinderen. En dan ook nog ouders die hun kinderen om 2 uur 's nachts door de hallen laten rennen, gillen en belletje lellen... :Y)

Kom op zeg.... dat laat je toch niet toe als ouder?

En laat me raden.....genoeg Nederlandse kinderen onder het mom van "maar straks in de herfstvakantie is het te duur, dus hij/zij is deze week gewoon even ziek"

Want volgens mij is het op dit moment nergens in Europa schoolvakantie?

Ik kan daar zooo slecht tegen!

Ga zelf altijd al express buiten de schoolvakantie weg o.a. om niet teveel kinderen tegen te komen..

Fitzroy

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 07:06

In sommige landen is het al herfstvakantie en in Engeland (en misschien nog meer landen) mag je kinderen ook buiten de schoolvakanties meenemen. Heeft Bellagio een waterpark?
Ik kies wel zonder waterpark en heb idd nog niet veel kinderen gezien in de hotels waar ik zat.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-25 09:58

Ik ben ook voorstander van adults only hotels.
Straks eind november wel voor iets gekozen met aqua park, maar gaan met vrienden en ook 3 dagen duiken van de 8, dus overleef het wel die paar dagen met kinderen, als ze inderdaad maar niet op de deuren gaan bonken.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 15:41

We hebben nog nooit zoveel Nederlanders meegemaakt op het resort zoals bij Bellagio.
Veel, vooral Franstalige, Belgen en Britten waren er.
Kinderen daarvan waren er ook wel, maar die zag je na het kinder entertainment niet meer.
Het viel ons op dat de kinderen die dus zo laat op bleven niet van Europese afkomst waren...
Deze gasten konden ook makkelijker communiceren met de Egyptenaren.
Verder dan Habibi kom ik nog altijd niet :Y)
Aqua park hebben ze bij Bellagio niet echt. Bij voorgaande resorts ook niet.

Volgend jaar wil mijn vriend heel graag maar een groener land. Hij is het dood en verderf van de woestijn een beetje zat nu.
Dus volgend jaar gaan we Egypte waarschijnlijk skippen voor een Portugal, Griekenland of Italie.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 10:49

Ik heb het heerlijk hier!

Fijn resort wel. Aardige mensen. Dag naar Luxor geweest wat echt tof was! Lekker snorkelen. Paar erg goeie deals gesloten en goeie hulp gekregen nadat mijn telefoon verzoop. :')

Daardoor minder plaatjes dan gewenst want m'n oude telefoon die ik mee had maakt erg slechte foto's. Maar dit is mijn uitzicht van de dag. Heerlijk rustig plekje. <3

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 12:30

Genieten!
Wat enorm balen van je telefoon, maar wat fijn dat je een extra telefoon bij je hebt.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 14:05

Mag ik hier even binnen vallen? :D

Is er weleens iemand bij Neverland in Hurghada geweest?

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 16:58

Heerlijk Roos!! Waar zit je?
Wij gaan over 2 weken in Sharm al Sheik

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 02:03

Bonnelover schreef:

Goede keuze. Is veel leuker dan Hurghada. Je kunt daar in de buurt (Dahab) ook leuk paardrijden trouwens

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 05:56

Dorine92 schreef:
Bonnelover schreef:

Goede keuze. Is veel leuker dan Hurghada. Je kunt daar in de buurt (Dahab) ook leuk paardrijden trouwens

Rijd al een tijdje niet ivm te zwaar zijn. Gaan echt heen om te relaxen en te duiken/snorkelen. Ben heel benieuwd. Hugarda vonden wij in iedergeval niet erg fijn.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 06:46

Bonnelover schreef:

Ik zit heerlijk in Marsa Alam. Al een aantal keer geweest en de zandbak bevalt me prima.. :D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 07:11

Booooo schreef:
Mag ik hier even binnen vallen? :D

Is er weleens iemand bij Neverland in Hurghada geweest?

Ja ik!
Enorm groot, maar goed naar ons zin gehad!

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 08:08

Ik ook, maar moest wel wennen. Gaan altijd minimaal twee keer per jaar naar Griekenland en dan is Egypte wel heel anders. Gaan nu voor de zon en duiken/snorkelen naar Egypte.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 10:50

Weet iemand ook hoe het zit met visum in Sharm al Sheik?
En tips om dingen te doen/ ervaring met duik/snorkelen excursies.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 19:41

Bonnelover schreef:
Weet iemand ook hoe het zit met visum in Sharm al Sheik?
En tips om dingen te doen/ ervaring met duik/snorkelen excursies.

Ja als je daar blijft kun je gratis visum maar dan kun je niet naar Caïro Luxor etc. Wel Dahab geloof ik maar dat ligt er ook maar een uurtje vandaan.
Wil je wel echt op pad dan kost ie rond de 25 euro en kan je op de luchthaven bij aankomst regelen. Wel opletten dat ze de goede stempel zetten, bij mij hadden ze de verkeerde stempel gezet en ondanks bewijs dat ik het visum betaald had, plus het visum zelf, gingen ze janken over verkeerde stempel en mocht ik bijna niet door naar Caïro. Een bus Egyptenaren heeft uren vertraging opgelopen door mij. En maar schreeuwen bij de grenspost ... gammele gammele gammele dit gammele gammele gammele dat. Uiteindelijk heeft iemand uit de bus die Engels en Arabisch sprak getolkt, en zei ik luister jongens, als jullie van me af willen, zul je me moeten doorlaten, want mijn vliegtuig terug gaat vanaf Hurghada..
Toen mocht ik ineens wel door toen ik dat kon bewijzen. Alsof er ook maar 1 haar op mn hoofd erover denkt om in Egypte te willen blijven, wat denken ze zelf :') 8)7
Prachtig land maar niet om te blijven

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 08:02

Heerlijk idee, over een week lekker in de zon! Zijn er nog tips voor Sharm al Sheik? Willen graag snorkelen/beginnersduik en indien mogelijk dolfijnen of schildpadden zien.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 20:31

Als je wilt snorkelen zou ik naar Ras Mohammed nationaal park. Ik heb evt ook een leuk adresje voor je waar je kunt verblijven in het park zelf, waardoor je naar hartelust kunt blijven snorkelen, maar dat is wel primitief (en geweldig). Als je komt voor resorts enzo kan ik me de moeite besparen. Zo niet, pb me even dan geef ik je meer info

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 20:46

Bedankt Dorine maar we hebben al een verblijfplaats. Plek wil wel graag bezoeken

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 00:27

Zeker doen. De Shark Observatory is mooi daar. Dan gaat het rif ineens 200 meter diep naar beneden. Maarja, als je daar niet overnacht ga je dus met een excursie, en dan wel dikke kans dat je niet alleen bent

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 22:50

Wij zijn in de herfstvakantie naar el gouna geweest, the three corners rihana. Opzich prima vakantie, vooral het snorkelen was prachtig en naar de vallei was ook mooi. Helaas vriend ziek op dag 2, zo erg dat we naar een kliniek moesten. Hier werd echt een poot uitgetrokken, dat geeft dan wel een bittere nasmaak, maar je hebt zorg nodig, dus doet het. Bij thuiskomst ik ziek (met antibiotica na 2,5 week paa opgeknapt) en 1 week later dochtertje ook ziek, die heeft 6 dagen in het ziekenhuis gelegen. Wij hadden het shigella bacterie opgelopen, ondanks alleen in hotel eten, geen salade en alleen fleswater. Heel veel pech, maar ik ben wel even klaar met egypte.

Dus echt, let super goed op wat je eet geen handen schudden / knuffelen en veel handen wassen!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 23:10

Zo hee daar ben je mooi klaar mee.
Ik was ook 8 dagen ziek in Egypte. Hele tijd alleen maar lokaal gegeten, bij families thuis, in lokale restaurants, niks aan de hand. En ik heb 1 georganiseerde tour gedaan waar je dan ook van te eten kreeg, en het was meteen raak.
Heb overigens niks ingenomen. Gewoon gewacht tot het over was en al die dagen niks gegeten, alleen maar water gedronken en wat zout gelikt en aan limoen gezogen

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 22:44

Helaas gaat onze vakantie as maandag niet door. Schoonmoeder 92 jaar, is gisteren gevallen. Heup gebroken en vandaag al geopereerd. Ze woont nog zelfstandig met schoonvader 94 jaar. En beide dementie. Schoonvader kan niet alleen blijven. Gaat dan dwalen en opzoek naar zijn vrouw. Net afgelopen vrijdag alles geregeld voor meer hulp en uithuisplaatsing.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-25 09:42

Jeetje wat vervelend Bonnelover! Sterkte voor je schoonouders.

Ik ga donderdagochtend vliegen :o normaal heb ik alles al geregeld en in gepakt. En loop nu echt achter de feiten aan. Mn duikspullen liggen klaar. Maar dan houd het ook echt op.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 14:57

Wat heerlijk Jeanine! Wil graag :-) met je ruilen. Waar ga je heen? Hier was de koffer vrijdag al bijna ingepakt, ook mijn duik spullen lagen klaar.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-25 17:37

Ik ga naar Hurghada, pickalbatros Aqua Park Resort.
Dat je wil ruilen snap ik, zeker in jou situatie. En ga duiken bij Blue Marlin RedSea, is van een Nederlander.