Waar naartoe Dolomieten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 19:04

September is vaak heel stabiel weer. Wij hadden het vorig jaar eind september gewoon warm, eigenlijk alle dagen in korte broek en shirt gehiked.

Ik vind seiser alm en Val Gardena erg mooi. Op de seiser alm heb je een aantal prachtige hotels.

Op de seiser alm:

Afbeelding

Festina Lente

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 07:17

Ik ga trouwens over 2 weken ook weer naar Italië, maar dan net buiten de Dolomieten. We lopen de Meraner hohenweg in de Texel Gruppe, net over de grens met Oostenrijk . Die omgeving is ook echt prachtig en zeer geschikt om te wandelen. Vinschgautal ten westen van Merano, passeiertal ten oosten van Merano.

Festina Lente

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 16:35

Rije schreef:
Ik lees even mee. Ben vroeger met mijn ouders een keer in de Dolomieten geweest en dat trekt nog steeds enorm! Wij stonden toen op camping de Seiser Alm in Völs am Schlern. Daar wil ik op zich wel weer heen, maar ik ben ook wel benieuwd of jullie misschien nog écht mooie, groene, rustige campings weten in de omgeving. Mag eenvoudig zijn, wel schoon uiteraard, maar liefst niet van die kale saaie caravanplekken die ik hier in de omgeving veel zie. Gaucho wellicht nog een mooie optie? O:)

Denk dat je qua locatie weinig mooiers vind dan Seiser alm camping, maar die is wel groot. Weinig kleinschalige groene campings -O-

Deze is wel best mooi: https://maps.app.goo.gl/51BsNUomctozmUiM8

En net buiten de Dolomieten, Italiaanse Alpen vonden wij deze in het voorseizoen iig rustig en groen:
https://maps.app.goo.gl/Ms7pVS9CYEfDchwE9
Wel veel campers ook, maar iig ruime groene plaatsen.

Festina Lente

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie