Waar naartoe Dolomieten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 14:57

Primavera schreef:
Dankjewel! Die ga ik zeker eens bekijken <3

We weten nog niet precies wanneer we gaan maar het gaat ergens midden/eind september zijn. Wellicht dat we inderdaad kunnen kijken naar zo'n concert, leuk idee!

Bedenk wel dat het weer in de Dolomieten dan echt al tegen het winterse aan kan zitten en/of mega veel neerslag in de vloeibare vorm.

De Dolomieten zijn prachtig, het mooiste stukje aarde absoluut. Ik kom er graag in zowel de zomer als de winter. Maar ik zou zelf midden/eind september niet als periode voor een hike/wandeltrip kiezen.

Winnaars hebben een doel, verliezers slechts een excuus..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 19:54

Primavera schreef:
Flowq jeetje wat prachtig! Die gaat zeker op mijn lijstje om te bekijken <3

Knollentuin goed om te weten, dankjewel! We hebben gelukkig een muilkorf in bezit. Als we gaan hiken in het buitenland ook standaard bij inderdaad voor het geval ze deze verplichten :D

Roxie oh, dat verbaasd me een beetje. Op internet lees je juist dat september nog een heel goede periode is. Volgens Google is de temperatuur dan nog heel prima en valt er minder neerslag dan eerder op het jaar -O- ik ga ook daar nog eens op verder zoeken, wellicht dat we dan beter wat eerder vertrekken. Bloedhitte hoeft nu ook weer niet met een jong kind, maar geen gietende regen was toch wel fijn geweest :D

Wij komen er dus al jaren in verschillende periodes van het jaar en wij kiezen er de laatste 6 jaar bewust voor om niet meer in september te gaan en tuurlijk hebben we in die periode ook wel eens mooi weer gehad. Maar vaker niet dan wel en dat vind ik zonde, want dat is echt niet lekker wandelen.

Garanties heb je helaas nooit, we hebben ook wel eens midden in de zomer tot onze bovenbenen in de sneeuw gestaan (en nee dat was niet op Passo Pardoi) :’)

Winnaars hebben een doel, verliezers slechts een excuus..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie