Waar naartoe Dolomieten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Primavera

Waar naartoe Dolomieten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-24 06:33

Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar ervaringen :D

Wij zijn een jong gezin en hebben een grote liefde voor hiken/wandelen samen met onze border collie en onze (nu) 7 maanden oude zoon.

Regelmatig trekken wij eropuit om de bossen onveilig te gaan maken in Nederland, België, Luxemburg maar nu hebben wij het (hopelijk :') ) geniale idee gekregen om in september/oktober te willen gaan hiken voor twee weken in de Dolomieten.

Maar... Waar gaan we heen? Wat zijn de mooiste *secret* plekjes en wat moeten we zeker gezien hebben?

Ik wil beginnen met het zoeken naar de parels van deze plek want Google kent er natuurlijk wel een paar, maar vast niet zoveel als de echte ervaringsdeskundige.
De mooiste plekjes blijven toch altijd verscholen van het internet.

Ideaal zou zijn op vanaf een centrale verblijfplaats te kunnen vertrekken maar rondreizen of wellicht meerdere slaapplaatsen (voor een aantal dagen) zouden ook zeker tot een mogelijkheid behoren.

Ik ben heel benieuwd! :D

Primavera

Re: Waar naartoe Dolomieten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-24 20:31

Niemand ervaring die die wil delen? Y;(

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-24 19:25

Dankjewel! Die ga ik zeker eens bekijken <3

We weten nog niet precies wanneer we gaan maar het gaat ergens midden/eind september zijn. Wellicht dat we inderdaad kunnen kijken naar zo'n concert, leuk idee!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-24 18:57

Wintersport is ook een super goed idee! Alleen nu met de baby maar een paar jaartjes opschuiven vrees ik :P is dat geen dure/duurdere skivakantie daar?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-24 18:52

Flowq jeetje wat prachtig! Die gaat zeker op mijn lijstje om te bekijken <3

Knollentuin goed om te weten, dankjewel! We hebben gelukkig een muilkorf in bezit. Als we gaan hiken in het buitenland ook standaard bij inderdaad voor het geval ze deze verplichten :D

Roxie oh, dat verbaasd me een beetje. Op internet lees je juist dat september nog een heel goede periode is. Volgens Google is de temperatuur dan nog heel prima en valt er minder neerslag dan eerder op het jaar -O- ik ga ook daar nog eens op verder zoeken, wellicht dat we dan beter wat eerder vertrekken. Bloedhitte hoeft nu ook weer niet met een jong kind, maar geen gietende regen was toch wel fijn geweest :D

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-24 19:38

Wat mooi Gaucho! Ziet er perfect weer uit voor een mooie wandeling <3

Snachts mag het best een beetje afkoelen. Juist fijn dat we dan zeker zijn voor een goede nachtrust (temperatuur gewijs dan toch :P )

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie