2 Dagen weg met tienerdochter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-23 00:49

Ze wil graag verrast worden waar we naartoe gaan. Maar wat is nou leuk? Ze is 16. Ze vindt nagenoeg alles leuk: naar een leuke stad (welke?), pretpark, lekker relaxed, uit eten, winkelen.

Hebben jullie nog leuke ideeën? Of een idee voor een leuk hotel??
Zou Preston Palace leuk zijn bv?

Alle tips zijn welkom!


Anoniem

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 00:52

Allereerst: waar kom je vandaan?

Ik zou het niet te ver weg zoeken, want twee dagen is vrij kort en je wilt ook niet moe van de reis aankomen, dus afhankelijk van waar je woont, zou ik bijvoorbeeld Maastricht, Gent, Rotterdam, Den Haag o.i.d. aanraden.

LiannePuthzy

Berichten: 6940
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 00:55

Ik ben op mijn 16e samen met mijn moeder samen naar Antwerpen geweest, vond ik toen erg leuk. Ook ben ik een keer samen met mijn moeder naar Brussel geweest rond die leeftijd. Ook dit vond ik erg leuk.
Valkenburg ben ik ook samen met mijn moeder geweest als puber zijnde

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-23 00:55

Mkango schreef:
Allereerst: waar kom je vandaan?

Ik zou het niet te ver weg zoeken, want twee dagen is vrij kort en je wilt ook niet moe van de reis aankomen, dus afhankelijk van waar je woont, zou ik bijvoorbeeld Maastricht, Gent, Rotterdam, Den Haag o.i.d. aanraden.



Wij wonen in Zoetermeer.
Wil max 200km rijden. Denk dat we dan een behoorlijke reikwijdte hebben.
Wil wel graag in Nederland blijven.

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-23 00:58

LiannePuthzy schreef:
Ik ben op mijn 16e samen met mijn moeder samen naar Antwerpen geweest, vond ik toen erg leuk. Ook ben ik een keer samen met mijn moeder naar Brussel geweest rond die leeftijd. Ook dit vond ik erg leuk.
Valkenburg ben ik ook samen met mijn moeder geweest als puber zijnde


Antwerpen en Brussel zijn zeker leuke steden!
Valkenburg is ook een leuk idee. Het 3-landenpunt, evt winkelen in Maastricht.
Mogen jij nog iets specifieks gedaan daar?

Dank voor het meedenken trouwens!

LiannePuthzy

Berichten: 6940
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 01:03

Annet73 schreef:
LiannePuthzy schreef:
Ik ben op mijn 16e samen met mijn moeder samen naar Antwerpen geweest, vond ik toen erg leuk. Ook ben ik een keer samen met mijn moeder naar Brussel geweest rond die leeftijd. Ook dit vond ik erg leuk.
Valkenburg ben ik ook samen met mijn moeder geweest als puber zijnde


Antwerpen en Brussel zijn zeker leuke steden!
Valkenburg is ook een leuk idee. Het 3-landenpunt, evt winkelen in Maastricht.
Mogen jij nog iets specifieks gedaan daar?

Dank voor het meedenken trouwens!



In Valkenburg uiteraard de grotten bekeken. In Antwerpen een chocolade tour gedaan. Vanuit Valkenburg ben ik toen inderdaad ook naar Maastricht gegaan

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 01:17

Ah jammer dat je in nederland wilt blijven. Kan je Europapark heel erg aanraden maar dat is misschien leuker nog met meer mensen erbij.
Bataviastad niks? Of outlet roermond?

Eleeke

Berichten: 2022
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 01:23

Ik ben met mijn dochter naar Parijs gegaan voor haar zestiende verjaardagen. Groot succes

Edit: ah ik zie dat je in Nederland wil blijven.
Dagje sauna/ beauty/relaxen met lekker etentje doen

Brainless

Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 01:31

Hutcherson schreef:
Ah jammer dat je in nederland wilt blijven. Kan je Europapark heel erg aanraden maar dat is misschien leuker nog met meer mensen erbij.
Bataviastad niks? Of outlet roermond?

Europark/Zoetermeer is 670 km en 7 uur rijden (zonder file).. is niet echt iets voor 1 nachtje weg.
TS zoekt ook iets op max 200 km rijden.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 02:53

Als je zelf in Zoetermeer woont, ben je wel wat 'stads' gewend dus dan zou ik juist een stad of omgeving kiezen met een andere 'cultuur'.
Maastricht, Antwerpen, Nijmegen, zijn niet zo 'Randstad' maar wel groot genoeg om je goed te vermaken en verschillende dingen te kunnen doen, met ook natuur/groen in de omgeving. :)

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110622
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 03:02

Laatst bijgewerkt door Cayenne op 31-01-23 03:16, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 03:13

TurdusMerula schreef:
Als je zelf in Zoetermeer woont, ben je wel wat 'stads' gewend dus dan zou ik juist een stad of omgeving kiezen met een andere 'cultuur'.
Maastricht, Antwerpen, Nijmegen, zijn niet zo 'Randstad' maar wel groot genoeg om je goed te vermaken en verschillende dingen te kunnen doen, met ook natuur/groen in de omgeving. :)
Ook in de Randstad zijn de verschillen tussen steden en plaatsen onderling behoorlijk groot. Den Haag is alweer heel anders dan Rotterdam en beide zijn ook weer heel anders dan Leiden, Dordrecht of Haarlem. Antwerpen met meer dan een half miljoen inwoners is ook veel meer 'stad' dan Dordt of Leiden. :+

Is er iets wat ze graag wil doen of zien dat er echt met kop en schouders bovenuit steekt, TS, of bijvoorbeeld bepaalde typen winkels die ze leuk vindt? (Ik plan bijvoorbeeld weleens een korte trip omdat ik een bijzondere boek- of theewinkel wil bezoeken - dan maak ik meteen van de gelegenheid gebruik om de omgeving ook wat te verkennen.)

Den Bosch is inderdaad ook leuk! Net als Brugge trouwens. :j

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 03:30

Natuurlijk zijn de onderlinge verschillen groot. Maar ik ervaar wel een verschil tussen Randstad of daarbuiten. En ik zou dus sowieso een 'andere sfeer' qua stad pakken.
Als je in Zoetermeer woont is Den Haag waarschijnlijk niet zo spannend. En ik vind Den Haag en Rotterdam veel meer op elkaar lijken dan Den Haag en Maastricht, bijvoorbeeld.
Net zoals Leiden en Delft en Haarlem (en Nijmegen ook wel) qua 'vibe' op elkaar lijken.
Daarbij is de omgeving anders, bv rondom Maastricht is er veel 'buiten' met heuvels en bosachtige gebieden, terwijl omgeving Zoetermeer minder bos en meer parken en strand heeft.

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Qimm

Berichten: 15148
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 08:59

Nijmegen is heel leuk als stad en de omgeving is ook erg mooi.

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Freyr
Berichten: 689
Geregistreerd: 20-07-17

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:09

Ik zou in de richting van de Veluwe of Limburg kijken. Veel te doen en te combineren. Brabant is ook heel leuk!

Tikfouten zijn te danken aan mijn telefoon

Padoertje
Berichten: 1511
Geregistreerd: 12-06-15

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:14

Met mijn 16 jarige zoon dagje/nachtje Antwerpen gedaan. Gelijk de dierentuin daar meegepakt, lekker geshopt en gegeten. Dat zou ik eerder aanbevelen dan Valkenburg of Maastricht, al kun je die laatste combineren met outlet Roermond.

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
Binnenkort weer twee fijne 3 jarigen klaar om iemand heel gelukkig mee te maken!

Amado7

Berichten: 10724
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:16

Zwolle / Walibi of Slagharen of Hellendoorn :D

Niet perfect is ook goed

JeaDH

Berichten: 2154
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:21


MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:22

Hellendoorn en Slagharen is niet meer voor 16 jarigen leuk een hele dag. Dat is meer gericht op basisschool leeftijd in de basis.

Ik zou zeggen: Groningen! Genoeg in de stad zelf te doen qua winkelen en cultuur, bv de Martini toren beklimmen. Mocht je echt een dagactiviteit willen buten de stad ben je zo in Pieterburen zeehonden kijken of wadlopen.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Kookaburra

Berichten: 5375
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:29

Leuk idee!

Mocht je naar een pretpark willen gaan, doe dat dan alleen als jullie ietwat dezelfde smaak hebben qua attracties. Het zou jammer zijn als je met z'n tweeen naar het park gaat, en eentje wil graag in de gekke achtbanen, en de andere absoluut niet omdat ze er misselijk in wordt.

noviceh

Berichten: 4779
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:36

Texel?

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:48

Qimm schreef:
Nijmegen is heel leuk als stad en de omgeving is ook erg mooi.

Nijmegen zou ik het moment goed checken voor je gaat. Er gaan daar wat dingen serieus op de schop en dat gaat hinder geven.

Valkenburg is leuk, je kunt daar fietsen in de mergelgrotten, zou ik zeker doen! Dat is een bijzondere ervaring kan ik je melden.
Maak wel de keuze; of Vaals (eten bij de Raadskelder!) of Maastricht. Beide lijkt me wat ambitieus in twee dagen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 10:06

Ik ben op die leeftijd met mijn vader een nachtje naar Breda geweest. Shoppen en samen een buitenrit gemaakt daar in de buurt.

Maar Maastricht is superleuk (hoeve de witte gans is daar in de buurt een hele leuke B&B). Maastricht is leuk voor shoppen, stadswandeling, de grotten, bioscoop Lumiére. En daar in de buurt is natuurlijk ook heel veel te doen: 3 landenpunt, Valkenburg, mountainbike in de grotten, ... en samen lekker uiteten :)

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-23 10:17

Wat een ontzettend leuke ideeën. Ontzettend bedankt daarvoor! Ik ga ze allemaal na.

Ik twijfel een beetje of we naar een leuke stad zullen gaan en daar een leuk/bijzonder hotel boeken, Maastricht en omgeving wordt meermaals genoemd, daar zullen we ons ongetwijfeld 2 dagen vermaken. Of een soort all inclusive concept zoals de Bonte Wever of Preston Palace en dan daarvoor en de dag erna iets in de omgeving doen.

Mijn dochter is overal voor in. Die maak ik overal blij mee. Heel fijn, maar voor mij lastig om een keuze te maken :)

prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 10:25

Maastricht is echt superleuk voor twee dagen, en dit hotel maakt het nog leuker, is in een voormalige bioscoop: https://www.hotelmabi.nl/?gclid=CjwKCAi ... eUQAvD_BwE

Lekker de stad in, koffie drinken op het Vrijthof en je kunt ook nog een rondvaart maken. Ben er met mijn man twee dagen geweest en we hebben ons heel goed vermaakt.

Extremely rare and Beyond Compare


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, evita2, MariekeR, Naskur11 en 82 bezoekers