[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 23:00

Begrijpelijk, binnen EU gebied blijven heeft zijn voordelen met een EU-land paspoort. Plus minder idioot weer (meestal dan), en minder giftige dieren (waar we dus niet aan gewend zijn). Qua geografie, diersoorten en weerpatronen is continent Europa het vriendelijkste. Dus hoewel ik wel uit NL weg zou willen (beestjes aan huis is hier onbetaalbaar en niet tegen op te sparen/erfenis zou ook niet genoeg zijn), is binnen (west) Europa blijven wel de keuze. Dan blijft NL te bereizen (trein, auto, vliegtuig) en gezondheidszorg (ook voor dieren) acceptabel & betaalbaar.

Nu nog een inkomen (via internet?)

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-21 23:06

Maflinger_S schreef:
Ik denk dat je in dit topic al voldoende duidelijk hebt gemaakt dat Canada wat jullie betreft eigenlijk niet meer hoeft.


Haha oké. Ik weet echt niet meer wat ik wie heb verteld.
Maar dan laat ik het hierbij.


Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 00:24

JudithO schreef:
Zoooooo, je raad het nooit!
Een update uit Canada!
En weet je wat? We moeten 2 documenten opnieuw invullen omdat ze verlopen zijn.
Jemig.


Neeee, wat stom zeg. Leuk te lezen dat je keuze toch bij fr ligt. Misschien komt dat bakkie doen er dan ooit nog van...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-21 08:08

Zeker wel! Onderweg naar de Pyreneeën ofzo, dan liggen jullie wel op de route :D
Maar niet zolang we in deze hoek zitten, dat zal een volle dag rijden zijn met onze panda. Die gaat niet harder dan 110 anders gaat het motorlampje zeuren :+

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:41

Hahaha, wij hebben ook allemaal auto's die de max snelheid op de snelweg niet halen ;-)

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-21 12:39

Nouja die Panda gaat wel weg komend jaar een keer. Staat op NL kenteken dus gaat dan ook weer terug. We gaan de rompslomp van kenteken overschrijven niet beginnen.
Dan gaan we een fatsoenlijke auto kopen hahaha.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 19:30

Pfff, lekker dan dat jullie eindelijk eens iets gehoord hebben. Snap dat jullie intentie niet meer in Canada ligt en nu verder kijken in Frankrijk. Al met al, de Canada ervaring pakt niemand jullie meer af ;-)

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-21 23:07

Dat sowieso! En we hebben er geen spijt van hoor, dat zeker niet. We hebben er alsnog erg van genoten.

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-21 09:58

Voor de andere Frankrijkgangers hier, ik kwam net dit tegen:

https://horsesandpeople.com.au/france-h ... PItanynBAA

Jullie hier al iets over gehoord? Dat aantonen van rij-ervaring hier vind ik sowieso vaag. Klinkt een beetje als een FNRS paspoort, maar als ik ze mail hoe ik dat als buitenlander moet aanpakken hebben ze geen idee hoe ze mij moeten helpen...

Poosje81
Berichten: 21187
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:02

JudithO schreef:
Voor de andere Frankrijkgangers hier, ik kwam net dit tegen:

https://horsesandpeople.com.au/france-h ... PItanynBAA

Jullie hier al iets over gehoord? Dat aantonen van rij-ervaring hier vind ik sowieso vaag. Klinkt een beetje als een FNRS paspoort, maar als ik ze mail hoe ik dat als buitenlander moet aanpakken hebben ze geen idee hoe ze mij moeten helpen...


Nope, lees het voor het eerst. Maar die rijvaardigheid kan ik wel aantonen met wedstrijdervaring in Nederland, dus dat zal wel loslopen.
En verder jaarlijks een controlerondje door de veterinair met een vragenlijst, dat moet ik nu toch al :D

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-21 10:04

Ja ik heb dus nooit wedstrijden gereden, ook nooit op FNRS maneges. Dus ja hoe in de vrede ik dat moet doen, geen idee. Ik ben de website van de FFE al aan het doorlezen, misschien lees ik daar nog wat nuttigs. Maar ik vrees er een beetje voor dat het zo nog een lastig verhaal kan worden als ik een paar vierbeners wil aanschaffen...

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:16

Schijnbaar zou je een soort theorie-examen moeten doen. Althans ik neem aan alleen theorie want praktijk lijkt me overdreven gezien de hoeveelheid paardenhouders die niet rijden. ALS ze ooit gaan controleren zetten we ze wel allemaal op Jeffs naam. Neem aan dat een opleiding paardenhouderij wel voldoende zal zijn.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-21 10:23

Lijkt me ja. Oh well, misschien ga ik gewoon lessen volgen op de manege 10 km verderop. Voorlopig toch niks te rijden en het is goed voor mijn Frans ;)
Zal wel wennen worden, Engels rijden na meer dan 5 jaar western en gangenpaarden :')

Poosje81
Berichten: 21187
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:24

JudithO schreef:
Ja ik heb dus nooit wedstrijden gereden, ook nooit op FNRS maneges. Dus ja hoe in de vrede ik dat moet doen, geen idee. Ik ben de website van de FFE al aan het doorlezen, misschien lees ik daar nog wat nuttigs. Maar ik vrees er een beetje voor dat het zo nog een lastig verhaal kan worden als ik een paar vierbeners wil aanschaffen...



Er is wel een fijne Engelstalige FB groep voor paardenhouders in t zuiden van Fr. Zal eens kijken of daar al wat geschreven is.

Bedenkt zich meteen dat ik nog wat importmeldingen moet doen!

Edit;

The initiative to licence horse owners by requiring them to demonstrate their knowledge and capacity to protect the welfare of their horse has been a requirement for FFE members since 2019.
The FFE requirement is equivalent to the existing Galop® Level 4, which involves a theory module that is delivered online via the FFE Campus, and a practical module, which must be completed at one of the riding clubs affiliated with the FFE Education Department.

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-21 10:31

Ok. Maar goed, dat galop level 4 wil ik sowieso behalen, ik had al meer dingen gezien waar ik dat voor nodig ga hebben.
Hopelijk lukt dat een beetje vlot.

Poosje81
Berichten: 21187
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:36

JudithO schreef:
Ok. Maar goed, dat galop level 4 wil ik sowieso behalen, ik had al meer dingen gezien waar ik dat voor nodig ga hebben.
Hopelijk lukt dat een beetje vlot.


Altijd handig :j

Maar ik moet zeggen, hier is er nog nooit gecontroleerd daarop, hoewel ik ze toch al 2x aan/in huis heb gehad :D

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:16

Maar de praktijk vraagt bij mijn weten ook een sprongetje en ik spring niet. Ik kan het niet, durf het niet en houd mezelf graag heel. Dus als ze ook het praktijk gedeelte gaan vragen valt dat al af. En er zijn hier in de buurt echt heel veel mensen die niet rijden maar alleen mennen dus die zouden ook al buiten de boot vallen. Sowieso is het natuurlijk raar dat het vanuit de Galop word georganiseerd wat volgens mij uiteindelijk een commerciële organisatie is. Ach we zullen wel zien hoe het loopt. Voorlopig staan onze monsters hier meer dan prima en hebben ze het waarschijnlijk beter dan vele andere paarden

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:22

Bijzonder dit. Nee, wist ik niet, dank voor de tip. Maar welke organisatie controleert dat dan? Ik ben benieuwd of ze dan brieven aan paardeneigenaren gaan sturen. En hoe weten ze wie er paarden hebben. Dan moeten ze via dierenartsen gegevens gaan krijgen? Ik heb Callas wel officieel bij het HN geregistreerd, maar Poupette niet. Mijn buuv had op een gegeven moment 31 paarden opgevangen, allemaal niet geregistreerd. Ze heeft er nu nog 7. Ze is bijna 80, hoe wil je die de praktijk van galop 4 laten doen? Ze heeft nog nooit op een paard gezeten. En er zijn duizenden mensen die paarden voor de lol hebben zonder te rijden. Die shetjes hebben. Die zouden dan paard moeten gaan leren rijden. Bizar.

Begrijp me goed, ik vind het een goed plan, ze willen het voor honden ook, maar de uitvoering en controle lijkt me erg lastig.

Ik wacht maar eens even af tot er een brief of zo gaat komen.

En wat Liz29 ook zegt, ik voel wel dat er een commerciële centjeskwestie achter zit.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Poosje81
Berichten: 21187
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 12:07

Controle zal ook niet zo vaart lopen, hooguit als je een beetje jezelf op de kaart zet. Er zijn er mijn regio plenty die er 2 of 3 in de tuin hebben staan en nog nooit iets hebben aangemeld.
Formulier veterinair moet ook door jezelf ondertekend worden.

Dus.... TS, ik zou me niet te snel zorgen maken ;)

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-21 12:14

Ik vind de praktijk ook heel raar. Theorie is nog wel wat voor te zeggen, maar de praktijk is gewoon niet logisch. Inderdaad omdat ik denk echt maar de helft van de paardenhouders zelf rijdt. De rest heeft ze voor de fok, als weiland-vulling of om andere mee te doen zoals mennen.

Ik gok inderdaad ook dat het een commercieel iets is. FFE is ook de enige die het certificaat uit mag geven, en dat kost zoveel per jaar aan lidmaatschap. Dat zijn dingen waar ik in elk geval echt niet op zit te wachten. Als je een certificaat hebt, lijkt me toch dat dat voor de rest van je leven geldig blijft. Of zal het gaan zoals bijvoorbeeld het menbewijs bij KNHS wat je om de zoveel tijd (tegen belachelijke tarieven) moet verlengen. Veel vragen nog, weinig logica.

Poosje81
Berichten: 21187
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:03

Zolang ik geen brief of bezoek er over krijg, ben ik een gekke Hollander die van niets weet :+

Oh en dochter woont natuurlijk nog thuis, die heeft haar Galop 4 in ieder geval al wel.

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Tinka

Berichten: 3747
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:41

Je moet je paarden natuurlijk registreren bij Sire, misschien dat je via hun controle krijgt.

tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:42

Klinkt voor mij als dat verplicht worden van het ruiterbewijs verhaal dat elke X jaar weer rondspookt in NL. Beide zijn commerciele bedrijven die kennelijk moeite hebben de begroting rond te breien.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 22:30

JudithO schreef:
Voor de andere Frankrijkgangers hier, ik kwam net dit tegen:

https://horsesandpeople.com.au/france-h ... PItanynBAA

Jullie hier al iets over gehoord? Dat aantonen van rij-ervaring hier vind ik sowieso vaag. Klinkt een beetje als een FNRS paspoort, maar als ik ze mail hoe ik dat als buitenlander moet aanpakken hebben ze geen idee hoe ze mij moeten helpen...


Je zult je Galops moeten halen als je wedstrijden wilt rijden. En binnenkort een galop 4 of een korte cursus om aan te kunnen tonen dat je weet hoe of wat rondom paarden.
Ik heb mijn galop 7 "gekregen" (wel allemaal moeten betalen) door op een manege voor te rijden
Normaal gesproken hoort er ook theorie bij maar vanwege mijn rijervaring hebben ze dat gelukkig achterwege gelaten.

Het hoe of wat voor het houders bewijs zal nog even op zich laten wachten denk ik.


Officieel moet je in Frankrijk ook een vaardigheid bewijs hebben als je paarden vervoerd, ik heb hem wel maar nog nooit controle gehad.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 22:46

Judith je hoeft geen lid te blijven van de FFE, je Galop blijft gewoon altijd geldig.
Als je op een manege gaat rijden zul je je echter wel in moeten schrijven (doet de manege voor je), dit kost 18€ per jaar (of volwassenen misschien 36€) en dan heb je je licence club waar ook een goede verzekering bij zit indien je verkeerd van een paard valt, of dat nu op een manege een wedstrijd, bij iemand thuis of bij jou thuis is.

Galop 4 is rijtechnisch niet zo heel moeilijk, zal eens kijken of ik iets vind over de hoogte van een sprongetje maar denk dat het wel mee valt.


Overigens is het voor de pro niet verplicht, en mijn man zei al "terwijl je daar vaak het meeste leed ziet"

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Birgit__, YandexBot en 143 bezoekers