Waar moet je in Sri Lanka geweest zijn?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Waar moet je in Sri Lanka geweest zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-21 15:47

Na drie keer de wereld om hebben gezocht, zijn we uiteindelijk belandt in Sri Lanka. We willen daar twee weken naar toe. Ik heb al wel wat dingen die ik graag wil doen (beetje in volgorde van aankomst in Colombo):

- Anuradhapura
- Trincomalee
- Leeuwenberg
- treinreis Kandy - Ella
- Overnachting Ella / Theeplantages
- Yala national park
- Galle
- Via Colombo Malediven

Daar zijn we in twee weken natuurlijk al best druk mee. Misschien heb je nog andere tips voor ons? Yala is best heel druk weet ik, waar moeten we zijn voor de rustigere plekken of welk park is vergelijkbaar met Yala? En hebben jullie nog pareltjes van onderkomens? Mag best mid luxe, met zwembad en niet te massaal. We, oh nee, ik :') wil graag naar de Malediven, maar misschien is dat voor 2 weken net te krap. Daarom mogen mooie idyllische stranden ook aanbevolen worden :P

Earth het reisbureau.


Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-21 18:23

anjali schreef:
Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit. Maar vroeger werd op Colombo gevlogen en terug via Male (hoofdstad van de Malediven). Daar had je dus altijd een tussenstop en je kon er dan voor kiezen om daar nog een tijdje te blijven.Hotels op de Malediven waren wel prijziger dan op het goedkope Sri Lanka!


Goeie, waarom zouden we weer terugvliegen op Colombo, dat is natuurlijk niet nodig haha. Ik weet dat de Malediven wat duurder is ja, maar ik zou dan maar 2 nachten ofzo gaan.

En bedankt voor de tips. Welke stad / tempels etc moeten we echt zien?

Bianca ik vind het wel leuk om een paar dagen dan wat luxer op zo'n resort te gaan. Maar ik had inderdaad gezien dat het ook goedkoop kan tegenwoordig :j
Theeplantage wil ik ook bezoeken ja :j

Earth het reisbureau.

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Waar moet je in Sri Lanka geweest zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-21 18:44

Ja dat had ik al uitgekiend, want ik heb een eiland gevonden dat maar 30 minuten varen van het vliegveld af ligt :D

Earth het reisbureau.

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-21 19:04

Lestria schreef:
Wij hebben ook de combinatie Sri Lanka en Malediven gedaan een aantal jaren terug (ook maar 2 nachtjes Malediven) en ik vond dit dus totaal niet:

Citaat:
Die resorts die liggen op eilandjes waar je dan met een bootje heen moet.Het lijkt mij nogal stresserig om er dan maar 2 nachten te zijn.Je hebt dan heel weinig tijd om te genieten.


Het is daar allemaal zo goed geregeld. Je stapt uit het vliegveld zo de klaarliggende boot in. Een lekker boottochtje verder (inderdaad een eiland zoeken wat niet te ver van het vliegveld af ligt kiezen) en je kan direct starten met relaxen.

Wij zijn toen hier geweest: https://www.adaaran.com/prestigevadoo/
Zeker niet goedkoop maar ik zie wel vaker topics van je voorbij komen dat jullie wel van luxe houden dus wellicht een optie voor jullie.


Wij houden inderdaad wel van luxe maar dit is vooralsnog iets te duur :P Maar bedankt voor de tip :)

Bedankt ook voor de tip van Yala en Udawalawa. Daar was ik naar op zoek :D Kun je daar wel een luipaard vinden? Want dat is wel een droom van mij om die dieren te zien <3

Earth het reisbureau.

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Waar moet je in Sri Lanka geweest zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-21 14:28

Oh dat is wel heel jammer zeg. Dat ze geen max aantal toeristen per dag dan doen? Dat is toch wel een beetje zonde van zon NP.
Maar Yala vermijden we dan maar :)

Earth het reisbureau.

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Waar moet je in Sri Lanka geweest zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 15:57

We gaan niet naar Sri Lanka vanwege de wildlife, maar de mix van wildlife, mooie natuur, cultuur en mooie stranden is wat ons trekt. :)
Maar we zijn minder van het drukke toerisme. We willen wel wat meer betalen voor bepaalde ervaringen. :)

Earth het reisbureau.

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-21 11:43

Ik kijk die reizen idd wel door. Maar ik vind het echt het leukste om het zelf te doen. Ik ben momenteel bezig met de invulling, waar willen we nou echt naar toe en hoe verdelen we dat qua tijd. Dat is best leuk om te doen. Een tuktuk doen we alleen voor korte afstanden, anders wordt het gewoon een auto of de trein. Ik let bij het boeken op hotels altijd of er ter plekke wat geregeld kan worden met chauffeurs.
En wij zijn dol op vogels!!! Dus we kunnen dat zeker waarderen. We spelen ook wingspan en we hebben net de Aziatische versie gekregen, dus maar gauw even met die vogels spelen :P

Tot nu toe is dit een beetje het idee.
Negombo begin
Lions rock
Polonnaruwa
Trincomalee
Kandy-Ella
Ella
Gal-oya
Galle
Dit zijn niet alle plekken waar we gaan slapen hoor, dat worden er maar 2 of 3, maar dat moet ik even zien met de afstanden. Ik zoek alleen nog een mooie plek waar we tempels etc kunnen zien. Ik twijfel tussen Anuradhapura en Polonnaruwa. Die tweede ligt veel gunstiger qua locatie.
Afbeelding

Earth het reisbureau.

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Waar moet je in Sri Lanka geweest zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-21 17:00

Ik blijf inderdaad weg van organisaties die olifantritten aanbieden etc. Wil misschien nog kijken of we een paardrijrit kunnen maken, maar ik heb daar nog niks over gelezen.
Ik ben niet zo van de rondscharrelende dieren, dus een tent is een no-go voor ons :') Sowieso heb ik behoefte aan een goede nachtrust, en een gehorige tent is geen optie voor mij :')

Earth het reisbureau.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alfi2010, boeflover, janneke584, laura22, Room_Soesje, s1993, Siers83 en 79 bezoekers