Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suor

Berichten: 965
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 18:01

Zo wij hebben onze negatieve testuitslagen binnen! Morgen onze trouwdag en dan woensdag op naar Corfu *\%/*

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 18:20

Alvast gefeliciteerd Suor!!

Voor oktober hadden we in januari al geboekt. Vriendin en man gaan nu ook mee en zijn idd veel meer geld kwijt voor zelfde reis

Morgen de laatste dingen doen, inpakken en om 2 uur snachts richting Schiphol.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 18:40

Fitzroy schreef:
Wat een geld, Electra. Ik vond het ook duur, ik heb alleen nog de tickets geboekt. Pakketreizen waren me echt te duur.

Raket en Lotus, ziet er lekker uit. Ik lig nu midden tussen de Grieken, zondag is duidelijk hun stranddag :+ Geen toerist te bekennen.


Wij waren volgens mij uiteindelijk ook de enige Nederlanders...

Alleen maar Grieken :D

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 19:14

Fijne dag morgen, Suor! Geniet ervan.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:45

Suor schreef:
Zo wij hebben onze negatieve testuitslagen binnen! Morgen onze trouwdag en dan woensdag op naar Corfu *\%/*



Wat fijn !!!

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 06:28

Suor schreef:
Zo wij hebben onze negatieve testuitslagen binnen! Morgen onze trouwdag en dan woensdag op naar Corfu *\%/*


Veel plezier!

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 07:45

Suor schreef:
Zo wij hebben onze negatieve testuitslagen binnen! Morgen onze trouwdag en dan woensdag op naar Corfu *\%/*
Fijne dag vandaag, Suor! En alvast een fijne honeymoon.

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 07:47

Ons zoontje van bijna 21 maanden werd gisteren met een lekkere snotneus wakker. Ik denk door de airco. Sinds gistermiddag lijkt ie ook wat koortsig te zijn, arm ventje. Maar wat doe je dan als je op Kreta zit? We zitten hier nog tot donderdagavond.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:29

MoonWencke schreef:
Ons zoontje van bijna 21 maanden werd gisteren met een lekkere snotneus wakker. Ik denk door de airco. Sinds gistermiddag lijkt ie ook wat koortsig te zijn, arm ventje. Maar wat doe je dan als je op Kreta zit? We zitten hier nog tot donderdagavond.


Tja als je het niet vertrouwd ga je naar een arts en anders geef je kinder paracetamol lijkt me.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:04

MoonWencke schreef:
Ons zoontje van bijna 21 maanden werd gisteren met een lekkere snotneus wakker. Ik denk door de airco. Sinds gistermiddag lijkt ie ook wat koortsig te zijn, arm ventje. Maar wat doe je dan als je op Kreta zit? We zitten hier nog tot donderdagavond.


Ja lastig
Een kleintje is gewoon sneller verkouden.. maar nu met alle covid toestanden wil je op Kreta ook geen gedoe..

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:16

Even overleggen, kans bestaat dat je anders geweigerd wordt op de terugvlucht.
Daar zit je ook niet op te wachten.
Kreta is nog oranje toch? Volgens mij moet je dan sowieso testen. Ik weet niet vanaf welke leeftijd.

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:44

@baudyh: thuis zou ik er niet zo moeilijk over doen, maar vanwege covid en in het buitenland vind ik het wel wat lastiger.

@raket: voor Duitsland staat Griekenland sinds gisteren op groen :) Er moet alsnog een negatieve sneltest aangetoond worden voor de vlucht, echter pas vanaf 6 jaar.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:04

MoonWencke schreef:
@baudyh: thuis zou ik er niet zo moeilijk over doen, maar vanwege covid en in het buitenland vind ik het wel wat lastiger.

@raket: voor Duitsland staat Griekenland sinds gisteren op groen :) Er moet alsnog een negatieve sneltest aangetoond worden voor de vlucht, echter pas vanaf 6 jaar.


Maar geldt dat ook bij zichtbare klachten? In principe mag je met covid klachten niet reizen (vliegen) natuurlijk. Evenals met waterpokken en zonder fit-to-fly verklaring.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:32

MoonWencke,

wat vervelend zeg, ik kan je helaas niet adviseren.
Paar dagen goed neussprayen en kinderparacetamol geven? Kinderen zijn snel ziek, maar kunnen ook snel weer beter zijn.
Wij moesten van de week wel weer een gezondheidsverklaring invullen via Tui, 24 uur voor de terugweg.
Verder waren er geen controles op het vliegveld, dus wat de verklaring nu voor nut heeft precies?

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:48

Electra63 schreef:
MoonWencke,

wat vervelend zeg, ik kan je helaas niet adviseren.
Paar dagen goed neussprayen en kinderparacetamol geven? Kinderen zijn snel ziek, maar kunnen ook snel weer beter zijn.
Wij moesten van de week wel weer een gezondheidsverklaring invullen via Tui, 24 uur voor de terugweg.
Verder waren er geen controles op het vliegveld, dus wat de verklaring nu voor nut heeft precies?

Dat je niet willens en wetens met Covid-klachten het vliegtuig instapt :)*

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:12

Ja, dat snap ik ook nog wel.

Maar als er geen controles zijn, dan moet je maar ervan uitgaan, dat iedereen eerlijk dat formulier invult.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:18

Zo gaat dat steeds. Als ik naar de tandarts ga, moet ik ook eerst een gezondheidsverklaring invullen. Voordat je je vaccinatie-afspraak maakt moet je eerst een gezondheidsverklaring invullen.
Dan kunnen ze aantonen dat ze hun best gedaan hebben, denk ik dan maar.

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:45

Kan iemand mij toevallig vertellen hoe het werkt als je vliegt zonder vaccinatie?
Is dan testen bij een commerciƫle teststraat voldoende? Hoe wordt dat een officieel reisdocument?

En nog een vraag, iemand een betrouwbare site voor een auto huren op Zakynthos? :D

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 22:33

Flowq schreef:
Kan iemand mij toevallig vertellen hoe het werkt als je vliegt zonder vaccinatie?
Is dan testen bij een commerciƫle teststraat voldoende? Hoe wordt dat een officieel reisdocument?

En nog een vraag, iemand een betrouwbare site voor een auto huren op Zakynthos? :D


Nee. Je moet een PCR-test boeken met een afreisdocument. Die kun je niet overal krijgen, dus let daar goed op!

Wij hadden de auto meteen bij Sunweb zelf geboekt, maar die komt gewoon bij Sunny Cars vandaan.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 02:29

Ik lees net, dat er een aardbeving van 5.2 was ten noorden van Rhodos en Karpathos.
Werd zelfs in Athene gevoeld.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:43

Ik kreeg een melding van de aardbevingen App..
Op Lesbos was hij ook te voelen maar wij sliepen en niets van mee gekregen

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 18:36

Ik val even binnen als dat mag... Wij kijken een beetje voor een vakantie in september en Griekenland is 1 van de opties. Wij houden van wat rust in en om het hotel, maar gaan wel graag op enkele excursies om wat te zien en beleven. Hotel niet massa productie/grootschalig, maar All inclusive is wel makkelijk. Via Tui heb ik een aantal hotels gevonden die wel aanspreken (voornamelijk op Zakynthos), maar wellicht hebben jullie nog aan- of afraders?

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 20:09

Ik kan je niet adviseren, ik ga nooit all-in en zeker niet in Griekenland.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 20:10

WenK schreef:
Ik val even binnen als dat mag... Wij kijken een beetje voor een vakantie in september en Griekenland is 1 van de opties. Wij houden van wat rust in en om het hotel, maar gaan wel graag op enkele excursies om wat te zien en beleven. Hotel niet massa productie/grootschalig, maar All inclusive is wel makkelijk. Via Tui heb ik een aantal hotels gevonden die wel aanspreken (voornamelijk op Zakynthos), maar wellicht hebben jullie nog aan- of afraders?


Vorig jaar ook in sept bij castelli hotel op Zakynthos geweest. Die past helemaal in wat jullie willen.
Ik vond het er top!

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 20:21

Wat is het weer genieten!!! Zijn vandaag aangekomen op Samos. Niet heel veel gezien, nacht overgeslagen, maar erg mooi hier.