Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Escada

Berichten: 3836
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:12

Prosilio en Madisons in Zakynthos stad is echt een aanrader om te eten trouwens :D

Volg ons! @purarazavalerio


iirrssjjee

Berichten: 5934
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:31

_Mel schreef:
iirrssjjee schreef:
Iemand toevallig ervaring met het halen van PADI open water (duikbrevet) op Zakynthos? Mijn man en ik willen deze eigenlijk al best lang (een jaar of 3). Nu was ik Eurodivers, in Laganas, tegengekomen, die de cursus aanbieden en dat je in 3 dagen klaar bent! We zijn er 8 dagen, dus tijd genoeg voor overige activiteiten.

Maar iemand toevallig ervaring hidrmee? (Of een introductie duik bv bij dit bedrijf)


Ik ken een meisje wat haar brevet daar heeft gehaald tijdens haar vakantie. Zij was super tevreden over hun!
Ook werk ik vanuit mijn werk met hun samen, en het is een fijne duik school, staan ook heel goed aangeschreven.


Dankje!

Electra63

Berichten: 17816
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:29

Wij zaten 3 jaar geleden in Laganas, nu in Tsilivi.
Ook een heerlijk zandstrand.
Vanaf morgen hebben we 4 dagen een bus gehuurd en gaan we toeren.

Jester_

Berichten: 12257
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:14

Wij zijn nu met de auto naar gerakas beach. Ook supermooi en lekker rustig

Afbeelding
Afbeelding


2 jaar terug was ik idd ook tsillivi, leuk plekje!

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-21 12:22

Mooi hoor, Jester :j

Ik heb net de gok genomen dat er nu niets meer wijzigt := en een hotel geboekt inclusief parkeren (Park, sleep, fly). Ik blijf het bijzonder vinden dat dat voordeliger is dan parkeren op Schiphol zelf.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Escada

Berichten: 3836
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:28

Oh dat wist ik niet Fitzroy! Goed om te weten :)

Volg ons! @purarazavalerio

Electra63

Berichten: 17816
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:13

Fitzroy schreef:
Mooi hoor, Jester :j

Ik heb net de gok genomen dat er nu niets meer wijzigt := en een hotel geboekt inclusief parkeren (Park, sleep, fly). Ik blijf het bijzonder vinden dat dat voordeliger is dan parkeren op Schiphol zelf.


Hadden wij ook, was wel gemakkelijk.
Alleen reed de shuttlebus nog niet om 3 uur 's nachts en hebben wij een taxi genomen.

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:04

iirrssjjee schreef:
Iemand toevallig ervaring met het halen van PADI open water (duikbrevet) op Zakynthos? Mijn man en ik willen deze eigenlijk al best lang (een jaar of 3). Nu was ik Eurodivers, in Laganas, tegengekomen, die de cursus aanbieden en dat je in 3 dagen klaar bent! We zijn er 8 dagen, dus tijd genoeg voor overige activiteiten.

Maar iemand toevallig ervaring hidrmee? (Of een introductie duik bv bij dit bedrijf)



Wij ook! Alleen kwam ik Zante Divers tegen op Zakynthos. Iemand daar ervaring mee?

Keri Lake en Prosilio en Madisons in Zakynthos stad staan ook op het lijstje.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:25

Fitzroy schreef:
Mooi hoor, Jester :j

Ik heb net de gok genomen dat er nu niets meer wijzigt := en een hotel geboekt inclusief parkeren (Park, sleep, fly). Ik blijf het bijzonder vinden dat dat voordeliger is dan parkeren op Schiphol zelf.


Waar is dat dan?

Misschien is parkeren bij zo'n hotel voor ons ook interessant, ook al zijn we met 40 minuten op Schiphol. In maart vonden we onze auto terug op P3 met barsten in 2 zijruiten en (bleek later) een kapot slot #) . De reparatiekosten waren natuurlijk vele malen hoger dan de parkeerkosten, dus de laatste keer hebben we een taxi genomen en de auto thuis gelaten. Da's ook niet goedkoop ;)

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-21 15:48

Er zijn best veel hotels die het aanbieden. Ibis budget is het goedkoopst, ik ga naar de gewone Ibis in een superior kamer. Was alsnog 3 tientjes voordeliger dan P1. Shuttle rijdt daar vanaf 4.30 uur en voor mij is dat te doen. Maar het is wel duurder dan P3, maar daar sta ik sowieso nooit.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

iirrssjjee

Berichten: 5934
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 16:31

Flowq schreef:
iirrssjjee schreef:
Iemand toevallig ervaring met het halen van PADI open water (duikbrevet) op Zakynthos? Mijn man en ik willen deze eigenlijk al best lang (een jaar of 3). Nu was ik Eurodivers, in Laganas, tegengekomen, die de cursus aanbieden en dat je in 3 dagen klaar bent! We zijn er 8 dagen, dus tijd genoeg voor overige activiteiten.

Maar iemand toevallig ervaring hidrmee? (Of een introductie duik bv bij dit bedrijf)



Wij ook! Alleen kwam ik Zante Divers tegen op Zakynthos. Iemand daar ervaring mee?

Keri Lake en Prosilio en Madisons in Zakynthos stad staan ook op het lijstje.


Zag ik inddd ook, alleen is die cursus volgens mij 4 ipv 3 dagen.

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:29

Vergeet Seaside langs het strand in Laganas niet :D :Y) We zijn nu sinds een paar dagen open *\o/*

MoonWencke

Berichten: 5451
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 21:29

Mijn man heeft nog tot 1 juli vrij en aangezien we hoognodig toe zijn aan een vakantie buitenshuis willen we misschien aankomende week voor een weekje naar Kreta toe (wonen in Duitsland, daar werken ze niet met kleurcodes, maar Kreta is een risicogebied). Misschien weet iemand hier of dat aan te raden is met een dreumes (wordt 2 in september)? Lees hier dat het meeste nog gesloten is. Mijn man wil vooral wat historische sightseeing kunnen doen.

Berg Athos, de noordelijke Ägäis, Oostmakedonien en Thrakien en Peloponnes zijn vanaf morgen voor ons geen risicogebied meer. Misschien toch eerder in die richting kijken?

(Mel, ik was ook graag eindelijk eens naar Zakynthos gekomen! Maar dat eiland voldoet geloof ik niet aan het wensenlijstje. Overtuig me graag van het tegendeel.)

.

iirrssjjee

Berichten: 5934
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 21:46

_Mel schreef:
Vergeet Seaside langs het strand in Laganas niet :D :Y) We zijn nu sinds een paar dagen open *\o/*


Goede tip! Zal kijken of we langs kunnen komen als we er zijn! :)

Jester_

Berichten: 12257
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:48

Wij zijn vandaag naar porto limnionas. Echt prachtig en een aanrader. De weg ernaar toe is al prachtig, krijg het ook niet op de foto hoe gaaf het hier is


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself


Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:51

Vakantie!! {:} *\o/*

Aftellen naar donderdag kan nu echt beginnen :D

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-21 13:19

Ik zie overal jaloersmakende plaatjes. Mijn zus stuurt me ook de hele tijd foto’s en het ziet er geweldig uit :):)

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

baudyh

Berichten: 4273
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:20

Heerlijke voorpret is dat. Voor over 81 dgn als ik ga ( hopen we dan)

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 15:22

Ik heb gister een camera gekocht op kreta, ik moet voor school een blog maken en ik ben vergeten om het goede kabeltje van mn telefoon mee te nemen daarvoor. Eerst nog gekeken in elke winkel of ze zo'n kabel hadden maar nergens kunnen vinden. Ik ga de camera van de week uitproberen, als hij het goed doet plaats ik hier ook wel wat foto's!

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 16:26

MoonWencke schreef:
Mijn man heeft nog tot 1 juli vrij en aangezien we hoognodig toe zijn aan een vakantie buitenshuis willen we misschien aankomende week voor een weekje naar Kreta toe (wonen in Duitsland, daar werken ze niet met kleurcodes, maar Kreta is een risicogebied). Misschien weet iemand hier of dat aan te raden is met een dreumes (wordt 2 in september)? Lees hier dat het meeste nog gesloten is. Mijn man wil vooral wat historische sightseeing kunnen doen.

Berg Athos, de noordelijke Ägäis, Oostmakedonien en Thrakien en Peloponnes zijn vanaf morgen voor ons geen risicogebied meer. Misschien toch eerder in die richting kijken?

(Mel, ik was ook graag eindelijk eens naar Zakynthos gekomen! Maar dat eiland voldoet geloof ik niet aan het wensenlijstje. Overtuig me graag van het tegendeel.)

In Februari was het meeste gesloten, maar nu niet meer.
De terrassen, georganiseerde stranden, winkels, museums en archeologische sites zijn intussen weer open, voor zover ik weet.
Je moet binnen en buiten wel een mondkapje op als je je verplaatst, maar eenmaal op je stoel/bedje mag die af. Zo is het officieel, maar daar houdt niet iedereen zich aan ;)

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 16:43

Zojuist het PLF-FORMULIER ingevuld..
Man man.. ik krijg er allemaal stress van.
Adressen/postcodes zijn natuurlijk heel anders in Griekenland dan hier.

Griekse kennis gevraagd en als het goed is moet het nu kloppen :=

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

Jester_

Berichten: 12257
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 17:46

Zo nauw keken ze hier niet naar dat plf formulier hoor

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 18:08

Jester_ schreef:
Zo nauw keken ze hier niet naar dat plf formulier hoor


Ga het toch maar niet gokken dat het niet klopt...

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

Electra63

Berichten: 17816
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 18:13

Jester_ schreef:
Wij zijn vandaag naar porto limnionas. Echt prachtig en een aanrader. De weg ernaar toe is al prachtig, krijg het ook niet op de foto hoe gaaf het hier is


[ [url=m/NTsTZ6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/V9Vnrk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YtkYpW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Grappig, gaan wij morgen heen.
Vandaag zijn we naar o.a. scheepswrak, Porto Vromi en Agios Nicolaos geweest.
En met een bootje naar de Blauwe Grotten.

Het was heel rustig overal.

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-21 18:17

Lotus83 schreef:
Zojuist het PLF-FORMULIER ingevuld..
Man man.. ik krijg er allemaal stress van.
Adressen/postcodes zijn natuurlijk heel anders in Griekenland dan hier.

Griekse kennis gevraagd en als het goed is moet het nu kloppen :=


_/-\o_ _/-\o_ Bedankt voor je post. Ik was dus bijna vergeten om dat PLF-formulier in te vullen :=

Is het zo rustig op Zakynthos?

Ik kreeg foto’s van mijn zus op Corfu maar daar vond ik het nog best druk.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Castilja, Cerosa, JackAebe, love_mandy, Marije112, shaddy82, Theseus en 84 bezoekers