Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:29

Oh leuk, welke periode hebben jullie geboekt?

...


raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:29

Wat een leuke plannen allemaal.
Ik had contact met corendon. Die betalen na een jaar automatisch uit. En dan geen voucher meer bij annulering, maar direct geld terug.

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 08:15

MarlindeRooz schreef:
Vaccinatiepaspoorten gaan echt nog niet gebeuren tot vaccinaties voor iedereen beschikbaar zijn. Maar ik snap eigenlijk niet dat mensen nu nog vakanties plannen. De tijd is zo onzeker...

Vind (weekendjes) weg in eigen land al niet kunnen. Verdorie scholen zijn deels dicht, ziekenhuizen kunnen mensen niet behandelen en die sterven, en dan ga je lekker door heel Nederland reizen om lekker in een hotel te zitten. Ipv veilig thuis corona proberen te voorkomen. Heel egoïstisch. :n



Dat is een gezond copingsmechanisme. Dus plannen is geen enkel probleem. Iedereen realiseert zich dat de mogelijkheid bestaat dat het niet door kan gaan. Meer dan ooit.

Hotels zijn open, dus dat mag.
Mensen zullen iets moeten doen om het vol te houden. Ik moet soms ook even luchten.

En als mensen dat niet doen worden ze sjacherijnig en gaan ze andere veroordelen over toegestane dingen als dromen over een mooie vakantie.

September kan ik wel vakantie opnemen zoals het er nu uit ziet. Juni is nog even lastig omdat een collega niet zeker weet wanneer zijn huis opgeleverd wordt. En ik gun hem de tijd om te verhuizen en dergelijke. Dus ik wacht nog wel even af voor juni.

September willen we in principe naar Kos, dat kennen we en als er dan eea nog dicht is dan is dat niet zo erg.
Als mijn vakantie goedgekeurd wordt gaan we wel boeken denk ik. Ik ben bang dat de prijzen enorm omhoog gaan en alles vol gaat zitten. Ik zit qua dagen redelijk vast vanwege de nieuwe studie.

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:06

Van antistoffen is nog niet bekend hoe lang ze blijven. Bij sommigen zijn ze zelfs helemaal niet aan te tonen. Andere hebben ze nog na een jaar.

Ik hoop dat mijn vakantie goedgekeurd wordt. Dan ga ik boeken. Ik heb liever iets om me op te verheugen dat weer afgezegd wordt dan helemaal niets in het verschiet.

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:35

Ik vond sunweb echt vele malen duurder dan corendon
Wij hebben september geboekt.

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:10

Ik was vorig jaar zo boos op tui. Corendon heeft voor mij de gunfactor. Die zijn netjes gebleven vorig jaar.

Wij zoeken meestal een bestemming en vergelijken dan prijzen en vliegdagen en vluchttijden.

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:02

Wat een mooi plan!

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:58

Ik vind Griekenland echt een fantastisch vakantieland. Voor mijn longen is het tevens een hersteloord. Ik werk ook altijd aan mijn conditie op vakantie, omdat het daar veel makkelijker gaat.
Dus mij wordt regelmatig gevraagd waarom ik niet verhuis. Maar om te wonen lijkt het me niet ideaal. De winters hebben ook niet het weertype, waar ik van opknap en vakantie is gewoon anders dan wonen.

Ik hoop echt dit jaar te kunnen. En ik gun het iedereen werkzaam in het toerisme ook. En iedereen die er zo aan toe is.

Wij boeken altijd een pakketreis, vanwege de haperingen in mijn gezondheid. Dan ben je gegaan van hulp.

Het meeste verlang ik naar dobberen in de middellandse zee, een beetje drijven in het water. In de zon uiteraard.
En het Griekse eten, ook al lukt het hier lokaal heel aardig. Dáár smaakt het beter.

Nou ja, afwachten maar. Tis niet anders.

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:57

Nou ja, als je echt niet naar huis kunt, naar het ziekenhuis moet, juist naar huis moet dan heb je wel iemand in de buurt. Ik heb zelf altijd al noodmedicatie bij en ben verpleegkundige wat ook helpt.
Maar in dat soort gevallen kunnen ze je wel helpen.

Ik kom zelf ook wel een eind hoor. Maar het is toch fijner zo.
Als ik nu nog een jaar goed blijf gaan we eilandhoppen en alles los boeken.

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:10

_Mel schreef:
Het is inderdaad of een vaccinatie of negatieve test of bewijs van antistoffen.


Oh die antistoffen zou mooi zijn. Hoe lang vantevoren mag dat?

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:54

Hoe oud mag die antistoffen zijn?

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:38

Even afwachten dan maar. Ik ga pas in september. Juni zou ik ook wel willen, maar zie het nog niet gebeuren eigenlijk.

...


raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:17

baudyh schreef:
raket schreef:
Hoe oud mag die antistoffen zijn?


Ik dacht ergens gehoord te hebben een half jaar.
Maar als jij 1 vaccinatie krijgt ben je klaar toch?


Nee, want dan moet je binnen een half jaar gevaccineerd. En dat ben ik nu niet meer. Ik hoor binnenkort of ik nog antistoffen heb.

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:34

Balen van de annuleringen
Ik heb nog hoop voor september

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 07:43

Ik heb vorig jaar 2 weken in juni in Nederland gehad. Veel te duur en alleen regen.
Nu weer juni en september vakantie. We zien wel.

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:51

Ik wil ook graag een keer naar hydra!
Als alles meezit gaan we vanaf kos wat eilanden voor een nachtje bezoeken. We hadden supergoedkoop hotel en vlucht. Anders blijven we op kos. Als we maar kunnen gaan zou dat helemaal fantastisch zijn.

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:13

Inderdaad vanwege die zorgplicht dus een pakketreis. Buiten dat mag ik van mijn werkgever niet naar oranje gebied. Dus dat annuleren zou ik toch moeten doen.

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:53

Normaal maakt me dat niet uit. Maar vorig jaar kozen we een appartement voor het geval we toch in quarantaine moesten en we wat meer ruimte hebben. Wel op een complex met zwembad. Hebben we voor dit jaar ook gedaan.

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:11

Lotus83 schreef:
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat 31 mei de eerste vlucht van Corendon vertrekt.

Komende week zou daar meer nieuws over moeten zijn..


Dat is snel als Rutte en de Jonge het nog niet weten.
Ik hoop het. Maar ik hoop ook dat het dan echt veilig is.
Voor iedereen op alle bestemmingen.

Als het echt oké is willen wij misschien nog wel in juni.

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:33

Albertina71 schreef:
Wij zijn weer terug in Nederland. Beide keren rechstreeks met Transavia en vliegtuig nauwelijks gevuld. Bij het inchecken werd beide keren streng gecontroleerd op de negatieve pcrtest verklaring.
De terrassen mochten op Kreta direct na Pasen weer open tot 23.00 uur, zonder muziek. Strandbedjes mogen officieel pas vanaf morgen, ook zonder muziek, maar ze stonden er hier en daar al wel.
Veel Kretenzers kijken reikhalzend uit naar 15 mei, als de toeristen weer mogen komen!


Hoe was het met het huis? Op schema?

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:39

Ik ben ook gewoon zo benieuwd. Kan het/ mag het/ is het verstandig? Ik wil echt heel graag en ik knap er fysiek ook altijd zo van op.
Nog even wachten. Voor september heb ik goede hoop, voor juni nog niets gepland.

Ik vind het ook gewoon lastig omdat ik in een ziekenhuis werk waar het echt wel ernstig is.
Maar ja, wanneer dan wel hé. Ziek zal ik vast niet meer worden. Dus das wel een voordeel.....

Ik gun het iedereen ook echt enorm.

Net een stukje Griekenland op de belg gekeken. Dan wil ik helemaal graag...

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:26

_Mel schreef:
[ [url=m/jEOJQf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit ziet er wel hoopvol uit voor Zakynthos! Even afwachten nog *\o/*


Wat fijn! Hoe gaat het met jullie?
Wij hebben tussen mijn lessen door nog corfu geboekt in juni.
Spannend zo allemaal.

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:06

Leuk vakantieplannen!

Fijn dat het goed gaat mel.

We gaan naar gouvia, niet perse het mooiste begreep ik. Maar een mooie uitvalsbasis. Ik maakte ook al grappen over regen. Maar ach we zien wel. Ik zit namelijk met lesdagen en er waren niet zoveel opties. Nadat we vorig jaar ronduit hufterig door tui waren behandeld wilden we graag bij corendon.
We zien wel.

Ach en als het regent, dan stoft het tenminste niet zo haha.
We gaan 11 dagen. Dus er zit vast wat zon bij. Ik denk dat we bijna de hele vakantie een auto huren.

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:25

Ah leuk, bedankt voor de tips. Ben benieuwd of het echt doorgaat.
Dat doet iets met de voorpret.
Ik hoop dat het op vaccinatie of antistoffen kan. Ik heb nog veel antistoffen hoorde ik en nu ook nog gevaccineerd.

...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 15:42

Heb jij enig idee wanneer de alternatieven bekend worden?

...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lizy29, ontherun en 157 bezoekers