[FOTO] Werken op een cattle station in Australië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

[FOTO] Werken op een cattle station in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 12:27

Hallo!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik actief ben op bokt, maar ik kon het niet laten om een topic te openen.

Ik zit nu iets langer dan 1 jaar in Australië, en sinds mei werk ik hier op een cattle station in west australie. Ik heb hier zo ontzettend veel geleerd, het is hard werk en we hebben lange dagen in de brandende zon, maar jeetje wat is het een avontuur. Ik geniet elke dag weer als ik naar de prachtige omgeving kijk. Het begint hier nu 40+ graden te worden en het kan wel 50 graden worden in december. Het seizoen eindigt hier dan ook in december, het regenseizoen begint en al het werk ligt plat.

Genoeg gepraat, hier wat foto's:

1. Kleine dumbo <3
Afbeelding

2. De paarden (ongeveer rond de 50?) staan allemaal gewoon rond het huis in een grote paddock, we reden regelmatig in de paddock rond en dan kan je zo 2 uur rondrijden zonder iets 2 keer te zien.

Afbeelding

3. Dit is Flynn, mijn 1e muster paard waar ik 4 maanden mee heb gereden, een ontzettend eigenwijs paard die mij veel heeft geleerd.

Afbeelding

4. De paarden die buiten de stallen staan komen graag rond de stallen staan, er staan normaal rond de 8 paarden in de stallen, dit zijn de musterpaarden, de hengsten, merries met jonge veulens en gewonde paarden.

Afbeelding

5. Dit is River, het 1e veulen van het jaar <3 en we verwachten er nog 2 dit jaar.

Afbeelding

6. Dit is Bowie, zijn moeder heeft hem verlaten en hij moest mee naar huis. Dit gaat gewoon zoals je hier op de foto ziet, zijn voeten vastgebonden en achterin de ute. Momenteel is hij zo'n 2 maanden oud en hij doet het super goed, hij wordt nog bijgevoerd ;)

Afbeelding

7. Top spin, grote loaders zijn geen probleem maar fietsen zijn heeeeel eng (voor de meeste paarden hier haha) O:)

Afbeelding

8. Hier zie je mij vooraan in de lead met Xena, er zijn altijd 3 mensen vooraan, 1 in de lead die de koeien volgen en 2 in de point, deze zorgen ervoor dat de koeien achter de lead blijven en halen ze terug wanneer er 1 wegrent.

Afbeelding

9. Hier een foto vanuit de buggie achteraan de mob, hier verplaatsen we de mob koeien vanuit het land (880 acre groot) naar de yard om ze klaar te maken voor verkoop of om weer terug het land in te gaan.

Afbeelding

10.

Afbeelding

11. Hier houden we de mob bij elkaar, we staan met 5 paarden en 1 buggy om de kudde en wachten 1 tot 2 uur totdat de koeien zijn gekalmeerd, mijn baas vliegt de helikopter en brengt de meeste koeien naar ons. Aan ons de taak om ze bij elkaar te houden, zodra de koeien zijn gekalmeerd beginnen we te lopen.

Afbeelding

12. Genieten van vis bij een waterhole.

Afbeelding

13. De schaduw opzoeken tijdens een grote muster, de zon is best pittig!

Afbeelding

14. Kijken naar de koeien in de yard


Afbeelding

15. Dit is mijn nieuwe muster paard, Xena, ze is een ex racepaard wat nu al een aantal jaar op de station loopt. Het is een geweldig dier dat graag voor je wilt werken.


Afbeelding

Hier een video van mij en Xena, ik ben erg blij met tips , wees lief alsjeblieft :o Dit is de 2e keer dat ik in de roundpen rij en helaas is er niet iemand die mij hier les kan geven, mijn collega geeft wel eens tips maar in de middle of nowhere is het lastig om beter te worden, het dichtbijzijnde dorp is 2 uur rijden verder ;) oh en Xena is in heat, ze wordt dan altijd wat chagrijnig naar de paarden om haar heen, die haar maar al te lekker vinden ruiken :') vandaar de vieze gezichten.

Laatst bijgewerkt door Essie73 op 15-10-20 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: Werken op een cattle station in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:33

Wauw wat gaaf zeg! Heerlijk zo in de natuur met de diertjes <3 Lijkt me wel echt gaaf om mee te maken/te beleven daar! Alleen die hitte pff :Y)
Ben je geëmigreerd naar Australië?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:39

Wat onwijs gaaf! Ik kan hier zo van genieten! Doet me denken aan mijn tijd in Amerika. Was het lastig om werk te vinden en alles te regelen? Ik zou echt zo graag weer willen..

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Werken op een cattle station in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:44

Wat gaaf! Hoe heb je dit gevonden? Zoiets is ook mijn droom...

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: Werken op een cattle station in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:49

Wauw wat een droom.
De manier van vervoeren van Bowie, geweldig haha.
En btw, wat is Xena flexibel, om jaloers op te zijn :=

Het klinkt echt geweldig, maar die temperatuur lijkt me niet te doen. Kom je veel spinnen/slangen tegen?

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:03

Wat een gaaf topic! En wat een bijzonder avontuur beleef jij zeg <3

Ik ben benieuwd naar nog veeeeel meer foto's en verhalen :D

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 13:04

Xlisza: mijn plan was om afgelopen maart terug naar huis te gaan :Y) dit is niet gelukt, ik ben blijven plakken en wacht nu op goedkeuring van mijn 2e jaar visum. En ik denk dat ik het jaar wel weer ga volmaken, ik heb thuis niks anders en hier is enorm veel werk te vinden voor mij momenteel. En ik kan hier niet weg, het is te mooi <3

Dreamy: ik heb wel geluk gehad met werk vinden in Australië, tijden de corona uitbraak zat ik in perth en had een advertentie geplaatst op Gumtree(soort marktplaats) hier heeft mijn huidige baas op gereageerd en zodoende ben ik op het vliegtuig gestapt om ergens in the middle of nowhere uit te komen, het was onwijs spannend, ik had geen idee waar ik terecht zou komen maar ik ben zo blij dat ik de kans heb gepakt. Er zijn best wat viezerikken op gumtree maar mijn gevoel zat goed bij deze plek, alles klopte gewoon.

Visum regelen was enorm simpel, ik had mijn 1e jaar binnen 10 seconden goedgekeurd. Een working holiday gaat tot 31 jaar geloof ik.

Margoo: zie hierboven :)

Fenijro_tani: haha ja dat was wel even gek, ik vroeg of Bowie bij ons in de truck voorin ging en mijn baas zei:" neejoh , we gooien hem gewoon achterin de ute }:0 " hmm, oke dan :Y) kalf achterin en rijden maar haha.

Om eerlijk te zijn, 35 graden hier is totaal anders dan 35 graden in Nederland, ik kan echt niet goed tegen hitte maar ik moet zeggen dat dit best te doen is. Maar nu de 40 graden voorbij is het wel wat moeilijker haha , we krijgen gelukkig grote lunch pauzes op het heetst van de dag :D

Heb momenteel 2 slangen gezien hier, dus helemaal niet veel, spinnen heb ik weinig gezien in de stad maar nu opnde station toch wel een paar dikke spinnen haha, maar ik was best bang voor spinnen en heb er niet heel veel moeite mee, ze zijn hier best langzaam en dat helpt enorm.

Goof

Berichten: 28785
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Werken op een cattle station in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:12

Gaaf, in welke omgeving zit je?

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 13:36

Goof: in de Pilbara , 2 uur onder tom price :D

Fenijro: en jaa, Xena is mega flexibel, gelukkig is ze best comfortabel. Ze moet ook wel flexibel zijn om de koeien bij te houden tijdens een sprint, ze gaan echt alle kanten op en met alle takken en struiken die we moeten ontwijken is dat best handig :D

Goof

Berichten: 28785
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:38

xTiffani schreef:
Goof: in de Pilbara , 2 uur onder tom price :D


Oh prachtig, ben wel eens in die regio en ook in Tom Price geweest ja.
Waanzinnig mooi en puur en ruig daar.
Geniet ervan.

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: Werken op een cattle station in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:40

snap ik TS! Wat gaaf, lekker genieten daar <3

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 14:51

Danielleeee_ schreef:
Wat een gaaf topic! En wat een bijzonder avontuur beleef jij zeg <3

Ik ben benieuwd naar nog veeeeel meer foto's en verhalen :D


Voor meer filmpjes kun je kijken op mijn instagram: tiffanidewildt

Er staat een highlight op mijn pagina "ashburton downs " en daar staan foto's en filmpjes op die je terug kan kijken :)

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:57

xTiffani schreef:
Heb momenteel 2 slangen gezien hier, dus helemaal niet veel, spinnen heb ik weinig gezien in de stad maar nu opnde station toch wel een paar dikke spinnen haha, maar ik was best bang voor spinnen en heb er niet heel veel moeite mee, ze zijn hier best langzaam en dat helpt enorm.


Ohhh wat ontzettend gave plek heb je daar gevonden! Ik heb zelf in 2016 een half jaar gewerkt bij een farm waar buitenritten werden georganiseerd voor toeristen. Ik was daar guide. Ook een absolute droombaan :+: Ik was toen ik in Australië kwam echt als de dood voor spinnen. Na al die groters die ik daar ben tegengekomen kan ik de spinnen in Nederland een stuk beter handelen :=

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 00:42

Wat leuk om te zien en lezen. Fijn dat het allemaal goedgekomen is. Ik kan me nog herinneren dat je indertijd in Perth zat en wat in het Australie topic gepost had en dat het allemaal nogal onzeker was enzo.

Brings back memories <3 !
Ik heb jaren terug een muster season gedaan in de NT voor een stock contractor. Super ervaring!! Wat voor ras koeien hebben jullie daar? Kun (wil?) je blijven tijdens The Wet of ga je dan richting het zuiden?

Prachtige omgeving ook daar, ik wil er graag nog een keertje terug heen, maar dat zal wel even duren met alle state borders dicht.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Werken op een cattle station in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 01:57

Ohhh wat ontzettend gaaf om dit te kunnen beleven. Grote droom van mij! Prachtige foto's ook.

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Werken op een cattle station in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:27

Gave foto,s, lijkt me echt een mooi avontuur.

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Werken op een cattle station in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:43

Wat gaaf dit!!! Dit zou ook echt een droom voor mij zijn (helaas wat teveel om achter te laten hier), heel veel plezier nog komende tijd!! Kan je niet vaker wat updates sturen? Waar je dagen uit bestaan etc? :)

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Werken op een cattle station in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:14

Gaaf!

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:36

Ohh wat super gaaf!
Krijg ontzettende heimwee van de foto's :Y). Dan wel niet naar Australië, maar naar Canada.
Wat een geluk ook dat je ondanks Corona (nog) in Australie zit. Geniet nog van je geweldige tijd daar!

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:44

Zo, wat een gave plek <3 Ik zou ook blijven! Als ik je filmpje zie, maar ik ken niks van western, zou ik zeggen dat je wat meer op je billen moet zitten. Je leunt namelijk constant wat naar voren ;) Geniet nog van je tijd daar in Australië en post maar lekker veel foto's :))

QuarterSpook

Berichten: 44
Geregistreerd: 11-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:46

Wauw wat mooi!! En wat een hitte! Hier vinden we het zielig als we met 25 graden nog een proefje van 5 minuten doen. Jij rijd uren in 40+ !
Ik zie je ook telkens met best lange kleding aan. Is dat niet énorm warm?

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Werken op een cattle station in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:13

Wat prachtig! Een droom die uitkomt lijkt me <3
Zulke gave beelden.

Kan je geen volgtopic maken? Ik zou zo graag nog zooooveel horen en zien van je avontuur. Zeker als die nog een jaar gaat duren.

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Werken op een cattle station in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:16

Oh geweldig. McLeod's daughters in real life!!! Ben 1 keer in Australie geweest voor anderhalve maand vakantie. Waanzinnig gaaf land! Heel veel plezier daar!

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 12:35

Oh wat een leuke reacties allemaal! Ik zal proberen om op iedereen te reageren.

Negerzoen: jaa het is goed voor je spinnenangst :') dat klinkt ook erg gaaf zeg!

Barramundi: wat een lief bericht <3 het is in NT wel anders dan hier, blijkbaar is het daar allemaal wat ruiger en met nog meer adrenaline dan hier in WA haha wil daar wel eens een keer heen :D Ik kan hier wel blijven maar heb gekozen om in die tijd naar het zuiden te gaan, misschien ga ik weer terug naar boven in februari, heb zoveel leuke mensen leren kennen hier. We zijn momenteel nog wel opzoek naar nieuwe mensen O:) als je kan paardrijden ben je al welkom :))

Susanne: ik zal het proberen, heb nog zoveel foto's maar het is lastig om het hier te uploaden op de telefoon. Dankjewel :D

Eileen_ : oh canada is ook gaaf! Wil ik ooit nog eens heen haha. Dankje <3

Trljnie_ : dankje voor de tip! Ik zag het inderdaad , zal er proberen wat meer op te letten, tijdens de muster moet ik constant naar voor zitten om alle takken te ontwijken en de gekke sprongen op te vangen door de bush }:0 maar in de roundpen hoeft dat natuurlijk niet

Quarterspook: haha jaa echt wel, het is wel een hele andere warmte hier gelukkig, het is wel warm inderdaad maar met korte mouwen verbrand je hier levend, dat gaat helaas niet :oo

Buffelduke: ik zal erover nadenken! Het is makkelijker om filmpjes op insta te zetten, https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h ... lebv42rx69 hier zijn alle highlights te zien van mijn tijd hier, vandaag nog een nieuwe van de musterdag!

Oji: zeker! Ik kan het iedereen aanraden <3

DeniseES

Berichten: 3471
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Werken op een cattle station in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:26

Wat ontzettend gaaf! Dat is vast een geweldige ervaring :j hoe lang ben je van plan er te blijven?