Griekenland

Moderators: Muiz, Essie73, Ods, MirandaT, NadjaNadja, Duhelo

Electra63

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:17

Ik zie nog steeds berichten op FB voorbij komen van hotels die dit jaar niet meer open gaan. Wat een drama voor de Griekse economie/bevolking.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:43

Electra63 schreef:
Ik zie nog steeds berichten op FB voorbij komen van hotels die dit jaar niet meer open gaan. Wat een drama voor de Griekse economie/bevolking.

Ja dat is het zeker. Ik hoop maar dat er toch veel toeristen wel naar Griekenland gaan.

Rust zacht lieve Zirola, wij zorgen voor je veulen Phirola!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:37

baudyh schreef:
Electra63 schreef:

Ja dat is het zeker. Ik hoop maar dat er toch veel toeristen wel naar Griekenland gaan.

Maar als het hotel van je keuze dicht blijft en je verblijf toch onzeker is, dan verwacht ik toch dat veel mensen omboeken naar volgend jaar.
Ik heb nu 2 vakanties naar Griekenland gemist, maar ik heb geen mogelijkheid meer om dit jaar te gaan. Dus ook ik, ga nu pas volgend jaar weer.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:06

Ik kijk tegen mijn vakantie wat er open os. Ik zit niet aan een hotelvast. Maar veel mensen wel.
Ik ben benieuwd hoe het er over een maand uit ziet.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:23

Nog niks van Tui/vakantiediscounter vernomen dat hotel dicht blijft. Al heb ik dat paar weken terug al gehoord van diverse mensen in Griekenland. Hotel kan ik geen site of mail/telefoonnummer van vinden.Wel al 2x mail gehad met verzoek om restant te betalen wat ik nu dus niet ga doen. Wacht eerst even af.
Ben wel benieuwd waar je nu wel/niet een mondkapje moet dragen en wat de evt andere regels dan in Nederland zijn. En hoe doen ze het bijv. in restaurants.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:56

Wij hebben gisteren de knoop door gehakt en besloten dat we gaan *\o/* (tenzij de situatie de komende drie weken verslechterd natuurlijk...). We gaan helemaal met de auto en in Griekenland kamperen :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:59

Suor schreef:
Wij hebben gisteren de knoop door gehakt en besloten dat we gaan *\o/* (tenzij de situatie de komende drie weken verslechterd natuurlijk...). We gaan helemaal met de auto en in Griekenland kamperen :)

Wij zijn ook al vaak met de auto gegaan :D
Gaan jullie helemaal met de auto of via Italië en dan over varen met de ferry?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:36

Dat is een fantastische tocht. Hebben wij jaren terug ook gedaan.

Als code oranje eraf gaat gaan wij ook. En wel met het vliegtuig.

Hoe je ook gaat je kan mensen tegenkomen die potentieel besmet zijn.
Bij de appie hout niemand meer rekening met het virus. Moet echt mijn best doen om bij mensen uit de buurt te blijven.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....
Te koop mijn mooie Wow zadel https://www.marktplaats.nl/plaats/m1557 ... SyiSuccess

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:33

Als het zo positief blijft doorzetten gaan wij ook in augustus “gewoon” naar Kreta! We huren een Airbnb dus we hoeven niet bang te zijn dat het hotel dicht gaat. Toevallig gaan onze buren en een collega ook rond dezelfde periode, zij zijn ook voorlopig nog van plan om te gaan.

We horen positieve berichten over restaurants en winkels op Kreta. We proberen met wat mensen - via facebook onder andere in contact te komen, om te horen hoe het op het eiland er aan toe gaat. Zij zeggen het rustig, maar wel open.

We willen ook vliegen. Volgens mij geldt er nu nog steekproefsgewijs testen, je mag op je accommodatie in quarantaine om te wachten op de uitslag.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:21

Afbeelding

Taadaaa!!!!

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....
Te koop mijn mooie Wow zadel https://www.marktplaats.nl/plaats/m1557 ... SyiSuccess

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-20 09:48

Yesssss!!
Heel eerlijk? ik zat zojuist toch alweer op Booking.com te kijken naar een hotel op Ikaria :+
En ik had me nog wel zo voorgenomen niet te gaan vliegen dit jaar ...
Toch denk ik dat het dit jaar beter is om a. af te wachten en b. een pakketreis te boeken. Dan heeft zo’n reisorganisatie de verplichting om je terug te brengen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:55

Fitzroy schreef:
Yesssss!!
Heel eerlijk? ik zat zojuist toch alweer op Booking.com te kijken naar een hotel op Ikaria :+
En ik had me nog wel zo voorgenomen niet te gaan vliegen dit jaar ...
Toch denk ik dat het dit jaar beter is om a. af te wachten en b. een pakketreis te boeken. Dan heeft zo’n reisorganisatie de verplichting om je terug te brengen.

Oh serieus? Mijn ouders zaten laatst te zenuwkezen over dat we bij een tweede lockdown vast komen te zitten in Griekenland, maar daar hoeven we dus niet zo heel bang voor te zijn bij een pakketreis?

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:09

Op Zakynthos komt zo ook de eerste Corendon vakantie vlucht aan *\o/* Ik hoop dat het nog een goede 3/4 maanden gaan worden voor iedereen op het eiland.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:19

Jippie!
Hoe gaat het met je mel?

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:17

Electra63 schreef:

We gaan normaal altijd via Italië met de ferry, maar dit jaar gaan we helemaal over land. Aan boord moet je een mondkapje op en qua tijd scheelt het amper.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 19:16

Suor schreef:
Electra63 schreef:

We gaan normaal altijd via Italië met de ferry, maar dit jaar gaan we helemaal over land. Aan boord moet je een mondkapje op en qua tijd scheelt het amper.

Waar ga jij heen in Griekenland?

Wij gingen altijd helemaal over land, via voormalig Joegoslavië: 3000 km. :D
Na de burgeroorlog gingen we via Italië met de ferry, meestal Ancona - Patras en dan nog naar Athene - Syros. Laatste jaren gaan we vliegen en dan huren we een auto. Zeker omdat wij tegenwoordig korter op vakantie gaan i.t.t. vroeger. Toen gingen we 4 weken.
Ik wil nog wel een keer met de auto en dan rondreizen over het vaste land.
Maar waarschijnlijk vliegen we dan ook en huren we een auto. Vaak is dat ook veel goedkoper en het scheelt veel tijd.
Maar ik vond het altijd wel erg leuk om met de auto op vakantie te gaan.
2 jaar geleden nog naar Italië gegaan en in het verleden ook wel naar Spanje.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:26

Electra63 schreef:

Na de burgeroorlog gingen we via Italië met de ferry, meestal Ancona - Patras en dan nog naar Athene - Syros. Laatste jaren gaan we vliegen en dan huren we een auto. Zeker omdat wij tegenwoordig korter op vakantie gaan i.t.t. vroeger. Toen gingen we 4 weken.
Maar waarschijnlijk vliegen we dan ook en huren we een auto. Vaak is dat ook veel goedkoper en het scheelt veel tijd.

De afgelopen jaren heb ik ook vaker gevlogen (idd ook vanwege de kortere vakanties haha) en dan vanuit Athene met de bus naar Tholo (klein dorpje bij Zacharo, Peloponnesos).
Met mijn ouders ging ik altijd met de auto en ferry(Ancona-Patras). Vorig jaar voor het eerst zelf met de auto/ferry (ik werk sinds vorig jaar in het onderwijs dus de langere vakanties waren weer mogelijk) en dan dit keer voor het eerst helemaal over land.

We gaan naar Platamon (vlakbij de Olympus) in het noorden, dan Nafplion, Koroni en mijn vaste plekje in Tholo.

Vliegen en een auto huren hebben we ook overwogen, dat viel me ook zeker mee qua prijs! Maar omdat we gaan kamperen is dat minder handig met alle spullen. Jullie namen de auto dan ook mee naar Syros? Dat was/is ook een flinke reis!

Rondreizen over het vaste land is zo leuk! *\o/*

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:46

Suor schreef:
Electra63 schreef:

De afgelopen jaren heb ik ook vaker gevlogen (idd ook vanwege de kortere vakanties haha) en dan vanuit Athene met de bus naar Tholo (klein dorpje bij Zacharo, Peloponnesos).
Met mijn ouders ging ik altijd met de auto en ferry(Ancona-Patras). Vorig jaar voor het eerst zelf met de auto/ferry (ik werk sinds vorig jaar in het onderwijs dus de langere vakanties waren weer mogelijk) en dan dit keer voor het eerst helemaal over land.

We gaan naar Platamon (vlakbij de Olympus) in het noorden, dan Nafplion, Koroni en mijn vaste plekje in Tholo.

Vliegen en een auto huren hebben we ook overwogen, dat viel me ook zeker mee qua prijs! Maar omdat we gaan kamperen is dat minder handig met alle spullen. Jullie namen de auto dan ook mee naar Syros? Dat was/is ook een flinke reis!

Rondreizen over het vaste land is zo leuk! *\o/*

Met kamperen is een auto wel handig :D

Ja, mijn schoonfamilie komt van Syros.
Al met al was het vooral prijzig door met name de ferrykosten voor de auto.
En op de ferry van Italië naar Griekenland namen we ook altijd een hut.
In de jaren 80 omdat het 36 uur varen was en later was het nog maar 22 uur ofzo, maar is een hut met kinderen wel fijn na zo'n lange autoreis.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:55

Electra63 schreef:
Met kamperen is een auto wel handig :D

Ja, mijn schoonfamilie komt van Syros.
Al met al was het vooral prijzig door met name de ferrykosten voor de auto.
En op de ferry van Italië naar Griekenland namen we ook altijd een hut.
In de jaren 80 omdat het 36 uur varen was en later was het nog maar 22 uur ofzo, maar is een hut met kinderen wel fijn na zo'n lange autoreis.

Syros is ook leuk! Wel jammer dat jullie ze nu niet kunnen zien!

Ja wij hadden vroeger ook altijd een hut, maar ik vind de prijzen nu echt belachelijk! Vorig jaar wilden we terug toch liever een hut om wat uitgeruster aan de terugreis te beginnen. 300 euro... We zoeken nu wel een leuk hotel uit onderweg voor een stuk minder haha!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:28

Mijn schoonvader is inmiddels overleden en mijn schoonmoeder dement.

Maar we hebben er nog wel wat verre familie vrienden en kennissen.
Maar ik ben ongeveer 30 x geweest naar Syros, het is echt mijn 2e huis <3 .
Maar met name de laatste jaren, gaan we ook graag naar andere eilanden of landen.
Gewoon om andere dingen te zien en te ontdekken.

Onze vakanties zijn helaas al voorbij dit jaar, alleen gaan we komend weekend nog lekker 4 dagen met de paarden weg en dan is het op.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-20 22:32

Echt balen zeg dat voor jou alles zo in het water valt. Maar .... je hebt wel een prachtige tuin om van te genieten ;)

Suor, hoe rijden jullie nu en hoe lang doe je daarover? Ben wel benieuwd.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 00:25

Fitzroy schreef:
Echt balen zeg dat voor jou alles zo in het water valt. Maar .... je hebt wel een prachtige tuin om van te genieten ;)

Suor, hoe rijden jullie nu en hoe lang doe je daarover? Ben wel benieuwd.

Dank je wel.

Juist door de verhuizing heeft met name mijn man geen vakantiedagen meer om nog later dit jaar op vakantie te gaan.

Toen wij met de auto van Rotterdam naar Athene reden, deden wij daar 3 dagen over. Gemiddeld 1000 km per dag. ;)

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 07:25

Jammer Electra63! Alvast veel plezier voor komend weekend! En dan hopelijk volgend jaar weer naar Griekenland!

Deze zomer wordt mijn 31ste keer in Griekenland, het voelt idd altijd als thuiskomen, met sommige plekken die extra speciaal zijn *\o/*

Fitzroy, we willen op een woensdagavond gaan rijden tot donderdag eind van de middag. Dan in Hongarije overnachten en vrijdagochtend in een keer door naar het eerste plekje in het noorden van Griekenland. Met de boot zouden we dezelfde tijd weggaan en vrijdagnacht in Griekenland aankomen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 08:00

Onze vrienden in Griekenland geven aan dat het nu overal heel rustig is is. Er zijn weinig boten gecharterd. Dat maakt dat het erg rustig is in de havens. Dat is wel erg fijn voor ons. Want soms is het zo druk in de havens dat je er bijna niet meer tussen kan.

Zij gaan nu zelf twee weken met de boot weg.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:46

31ste x Suor haha dat zal zeker voelen als thuiskomen, dat heb ik nu al na pas 3x :D

Wij twijfelen ook nog, willen heel graag maar zien op tegen de vliegreis. Mijn vriend zei ook al dan gaan we met de auto.. wij gaan eigenlijk altijd naar Kreta-stalis/malia omdat we daar mensen kennen. Moeilijk allemaal :)

Aaron
Elmar
Lucky