[FOTO] Te paard door Mongolië

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

[FOTO] Te paard door Mongolië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-19 11:21

Nu de herfst zijn intrede doet :brr: , kijk ik terug op een geweldige zomer. Ik heb namelijk samen met mijn schoonvader twee weken te paard door Mongolië gereist. Wat een ervaring! Prachtig land, geweldige paarden en gastvrije, leuke mensen.

De zijn geland in Ulanbaataar, maar de plaatjes van de natuur zijn natuurlijk veel mooier O:)
De eerste twee dagen hebben we doorgebracht in het Hogno Han Park.
1.
Afbeelding
Hier hebben we onder andere in de Bayan Gobi woestijn rondgereden hebben:
2.
Afbeelding
En als je daar dan toch bent, rij je ook even op iets anders :D :
3.
Afbeelding

Overnachten deden we in Yurtkampen, zoals deze:
4.
Afbeelding

Vervolgens zijn we met 4x4s naar de Orkhon-vallei gebracht, waar we de rest van onze vakantie doorgebracht hebben. Het landschap is hier divers, waardoor elke dag weer wat anders bracht:

5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding

Van deze oortjes heb ik zo ontzettend genoten <3 :
11.
Afbeelding

Als je uren op een dag onderweg bent, dan moeten de paarden natuurlijk ook drinken. Dat deden we op een hele simpele manier:
12.
Afbeelding
Het uitzicht op diverse van onze stopplaatsen was echt fantastisch:
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding

Al met al was dit echt een unieke vakantie. Na het inleveren van onze paarden Y;( zijn we nog naar het Nationaal Park Hustai gebracht, waar we de wilde Przewalski-paarden te bewonderen zijn.
15. Afbeelding

Alleen van het uitzoeken van deze foto's kan ik alweer ontzettend genieten. Ik hoop dat jullie er net zo van genoten hebben :) :wave:
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-10-19 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3



aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Te paard door Mongolië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-19 12:04

@Laulitz, ik heb via trailfinders geboekt, de organisatie waar we mee waren aldaar was Randocheval Mongolia.

@soesita, het maximale ruitergewicht voor deze reis was 85 kilo. Ik heb in twee gebieden gereden. In het eerste gebied had ik de eerste dag een paard dat niet helemaal lekker liep, deze hebben ze daarna gelijk omgeruild voor een van de reserve paarden. In het tweede gebied had een andere amazone twijfels bij hoe haar paard liep, die kreeg ook direct een ander paard mee. Verder reisden we daar van kamp naar kamp. Daarom hadden we twee extra paarden mee, zodat er eventueel gewisseld kon worden. We reden ca. 5, 6 uur per dag, maar wel met rustpauzes, waarin de paarden konden eten. Verder lieten we ze meerdere malen per dag drinken uit de rivier. Ik vond dat de 'horseman' aldaar erg betrokken bij hun paarden waren, altijd even controleren of al het tuig wel goed zat, et cetera. Natuurlijk hebben we stukken lekker gegaloppeerd, maar alleen als dat verantwoord was. Stukken met rotsen betekende sowieso rustig stappen. Sowieso werd er met het tempo wel gezorgd dat het goed uit te houden was voor de paarden.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Te paard door Mongolië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-19 12:32

Thnx all. Het was inderdaad een Wauw en Gaaf! vakantie. zeker een aanrader :o

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [FOTO] Te paard door Mongolië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-19 18:29

Ik vond mezelf ook best groot voor zo'n klein paardje (het is een paardenras, geen pony's, ondanks dat ze de hoogte van een grote D pony hebben) met mijn 1.77m, maar ik moet zeggen, ik heb geen seconde het idee gehad dat ik in de weg zat of te zwaar voor het paard was. Ze zijn klein maar erg sterk. Maar het was wel even wennen hoor, aangezien ik thuis een KWPN-er van 1.75m heb staan.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 08:47

Ja hoor:
Afbeelding

Maar op een paard zie je er misschien meer van :P

Afbeelding
Afbeelding

De horseman zelf hadden traditionele zadels:
Afbeelding

Voor de toeristen hadden ze zadels met een wat zachtere zit, wij hoefden gelukkig niet op een houten zadel te zitten (wel mooi, maar erg hard) . Het bontje op die foto hadden wij zelf mee genomen voor wat extra comfort.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [FOTO] Te paard door Mongolië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-19 08:44

@_Lorette_: Eigenlijk was er in vrijwel elk yurtkamp gewoon een normaal sanitair gebouw, met wcs zoals wij ze ook kennen en douches. In 1 kamp was dit niet geval, een eco-kamp. Daar had je van die buitenhuisjes met een wc waaronder een diep gat in de grond zat zeg maar. Maar daar moest je dan na je boodschap ook nog even wat zand overheen scheppen. Het werd wel heel netjes bijgehouden en stonk ook niet zo als de dixies op festivals, dus dat was ook goed te doen. Omdat ze in dat kamp geen douches had, brachten ze je 's ochtends en 's avonds warme natte handdoeken om je mee te wassen.

En eten was veel dingen zoals dumplings, rijstgerechten. Veel vlees. (maar er was ook een vegetariër mee, en zij kreeg elke dag een groentevariant van ons eten, dat was heel netjes geregeld). Ik heb wel echt goed gegeten de hele vakantie, viel me niets tegen.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [FOTO] Te paard door Mongolië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-19 09:24


Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-19 20:48

Goed idee Lisan, ik heb alleen nog nooit een filmpje op bokt gedeeld, even kijken hoe dat moet...

Edit:
Laatst bijgewerkt door aaidaa op 14-10-19 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [FOTO] Te paard door Mongolië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-19 21:02

Thnx pien_2010, ik was 'm inmiddels al aan het uploaden op YouTube, zie mijn aangepaste post :D

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [FOTO] Te paard door Mongolië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 05:35

Met dat bontje erop had ik nergens last van. Ik heb anderen wel over zere billen gehoord aan het eind vd vakantie, dus ik ben erg blij dat ik die meegenomen had O:)

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Emj_23, flowerin, friezenfan2, Hanneke137, Leukertje, loowny, ontherun, Sterrendief en 83 bezoekers