Thailand tips en ervaringen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:48

Ik kom ook even meelezen :D

Mijn vriend en ik vertrekken op 27 februari naar Bangkok en ik vlieg 11 maart alleen terug, vriend blijft daar voor werk nog een paar dagen. Helaas hebben we dus maar iets van 10 dagen, maar het was anders qua werk niet te plannen.

We zijn ons nu aan het oriënteren op wat we precies gaan doen, moeilijk om te kiezen zeg!

[o]


Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:03

enzino schreef:
Fortitude schreef:
Ik kom ook even meelezen :D

Mijn vriend en ik vertrekken op 27 februari naar Bangkok en ik vlieg 11 maart alleen terug, vriend blijft daar voor werk nog een paar dagen. Helaas hebben we dus maar iets van 10 dagen, maar het was anders qua werk niet te plannen.

We zijn ons nu aan het oriënteren op wat we precies gaan doen, moeilijk om te kiezen zeg!

Werkvergunning en visa voor vriend al geregeld neem ik aan?

Met maar 10 dagen zou ik zo weinig mogelijk tijd verspillen met reizen. De eerste dagen Bangkok om te wennen aan het klimaat en het tijdsverschil, daarna kan je naar het noorden of zuiden als je niet in en rond Bangkok wilt blijven. Naar zowel het noorden en het zuiden lijkt mij teveel reizen.

Voor het noorden is Chiang Mai goed te doen met de nachttrein waardoor je geen tijd verliest met reizen. Maar daar natuurlijk geen stranden en zee. Naar het zuiden zal vliegen worden.

Wat wil je zien/doen/meemaken lijkt me een goed startpunt.


Dankjewel voor je reactie!

Mijn vriend reist minimaal 50% van het jaar over de hele wereld, dus die kent het klappen van de zweep betreffende visa's en dergelijke :j

We overwegen een paar dagen door te vliegen naar Phuket en daar nog eens door te reizen naar Kao Sok, mijn vriend wil eigenlijk heel graag 'de jungle in'. Ik ben ook een beetje bang dat we ontzettend veel tijd gaan verliezen met rond reizen, maar we willen ook niet alle dagen in Bangkok blijven. Ik ga nog even verder kijken naar de opties dichterbij Bangkok, ik kwam nog een national park tegen geloof ik dichter bij Bangkok? Hoe verhoud zich dat tot bijvoorbeeld Kao Sok?

[o]

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:27

We hebben toch besloten om inderdaad de reistijd te gaan beperken, bedankt voor het advies. Het wordt nu Bangkok, Chiang Mai en een paar dagen Pattaya. We nemen dan waarschijnlijk een binnenlandse vlucht ipv de nachttrein. In Chiang Mai pakken we dan ook een national park mee :j

Ik heb er echt ontzettend veel zin in, maar wel spannend hoor!

[o]

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 07:57

fokfanaat schreef:
Als je kan slapen in de trein. Da's niet voor iedereen weggelegd


Dat is inderdaad de reden, dus dan is vliegen denk ik toch de beste optie.

[o]

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:21

Ik weet dat dit topic al even stil ligt, maar ik wil toch even mijn ervaring nog delen!
Ten opzichte van de laatste keer dat ik postte, hebben we ons reisplan toch nog compleet omgegooid zie ik nu :')

Ik ben gisteravond terug gekomen van onze vakantie in Thailand, wat een ervaring zeg :) helaas werd onze heenvlucht gecancelled door de oorlog in Pakistan/India waardoor we een dag later moesten vliegen en het plan een beetje in de war kwam. Mijn terugvlucht moest omvliegen wegens diezelfde dreiging tot oorlog, maar goed, alles is uiteindelijk goed gekomen :')

We begonnen in Phuket (Kata), we hadden zelf een auto gehuurd die we mee hebben genomen tot we terug naar Bangkok gingen. We hadden een prachtig hotel en wat een fijne plek is Kata! Geen overmatige hoeveelheid vervelende toeristen en heerlijk lokaal kunnen eten. We hebben hier een eiland tour gedaan inclusief snorkelen (en een groep wilde dolfijnen gezien!), was erg leuk alleen Phi Phi Island zelf was echt te druk.

Daarna door naar Khao Sok National Park, dat was echt de highlight van onze reis. We zijn onder andere door Nam Talu Cave gegaan wat zo gaaf en magisch was! Ook zelf nog erop uit getrokken in het park (ons 'hotel' lag letterlijk recht naast de ingang en ons boomhutje keek uit op het park) en dieper in de bossen een groep wilde apen gevonden. Wat een bijzonder moment was dat zeg, we stonden daar doodstil gewoon te kijken.

Vervolgens nog één dag in Phuket Patong verbleven en dat was eigenlijk best verschrikkelijk :') zoveel mensen en toeristen, zo ongelofelijk commercieel, het hele Thailand gevoel was daar wel weg. Strand was echt veel te druk ook. Wel een leuke avond gehad met live muziek en al, en het was makkelijk om via daar naar het vliegveld te komen.

Bangkok viel me tegen, zo druk en drukkend benauwd. We zijn een dag naar Ayutthaya geweest wat wel echt ook prachtig en indrukwekkend was. De ruïnes hebben echt indruk op mij gemaakt, evenals de grote Buddha die daar staat. Wat een bijzondere plek. Alleen zo jammer dat zoveel toeristen in Ayutthaya, en ook in Khao Sok trouwens, kiezen voor een rit op een olifant. Daar brak mijn hart echt van.

Al met al een hele bijzondere ervaring, ik heb genoten :j
Ondanks de vele bijna dood ervaringen in het Thaise verkeer _O-

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 bezoekers