bokt verhalen/gedichten/stripbundel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

bokt verhalen/gedichten/stripbundel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 08:06

hallo

omdat hier heel veel leuke, creatieve dingen op staan, (lees verhalen, strips rn gedichten) zou het misschien best leuk zijn om een bundel te maken. Hierin zouden dan hele leuke verhalen, strips en/of gedichten in kunnen. We zouden al die dingen eens kunnen bundelen, en eventueel nog kijken of er een uitgever is te vinden die ons boek wel zou willen uitgeven. Dan kun je het boek natuurlijk via bokt.nl bestellen Haha!

Wie heeft nog iedeeën of wil meewerken? En welke verhalen/strips/gedichten komen er dan in? Zet het hier neer!

ik dacht zelf sowieso aan het bonenpaard Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:13

ik denk dat het een beetje moeilijk wordt, aangezien veel verhalen toch redelijk lang zijn/worden? Zelf heb ik jaren geleden een hele reeks paardenverhalen geschreven, maar die waren elk rond de 70 pagina's dus daar heb je al niets aan. Haha! Een uitgever zoeken zou op zich wel kunnen voor zo'n bundel, maar je loopt het risico dat hij er een paar verhalen uit pikt en de rest niet in de bundel wil opnemen. Dat is niet echt goed voor de teambuilding. Haha! En onder eigen beheer uitgeven lijkt me heeeeeeeeel gevaarlijk, omdat je nooit weet of er nu 500 of vijftig mensen het boek uiteindelijk kopen (het staat immers toch al hier op Bokt?).

Wat je wel zou kunnen doen, is het onder eigen beheer uitgeven en vervolgens een deel van de opbrengst aan een goed doel zoals bijvoorbeeld het Brooke Hospital schenken. Zet er een mooi stickertje van op de kaft en mensen zijn veel eerder geneigd zo'n boek aan te schaffen, omdat het dan een nog sterkere meerwaarde heeft boven het lezen van het internet.

Just my two cents. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:16

Trouwens, waarom zouden de tekenaars&schilderaars niet ook mee kunnen doen? Op die manier wordt het geheel wat levendiger, kun je meteen iemand ronselen voor de kaft en het ziet er wat aantrekkelijker uit. Zwart-wit tekeningen kun je gewoon op de geschreven bladzijdes doen, kleur misschien op enkele kleurenpagina's door het boekje heen.

Als je er bovendien op rekent dat iedere schrijver/tekenaar een exemplaar voor zichzelf koopt, dan ben je ook al weer wat meer boeken zeker kwijt. Lachen

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:52

Mijn verhalen zijn idd wel lang, en als ze het nog niet zijn, dan worden ze het wel Tong uitsteken

Op zich zou ik wel heel graag willen
Weet niet of mijn schrijverstalent goed genoeg wordt bevonden door de bokkers Schijnheilig

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:18

Citaat:
Weet niet of mijn schrijverstalent goed genoeg wordt bevonden door de bokkers

Hoe durf je dat te zeggen Clown je weet toch hoeveel fans je hebt Knipoog

Ik vind het echt een geweldig idee, een soort Crea-bokt boek, met daarin verhalen, en misschien dat wat mensen tekeningen bij de verhalen kunnen maken om het geheel wat op te fleuren, zodat het ook leuk wordt om naar te kijken?

Mocht dit plan echt tot uitvoering komen, ik bied bij deze mijn hulp aan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:23

Het bonenpaard wil best meedoen hoor. Knipoog

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:25

Sammm schreef:
Het bonenpaard wil best meedoen hoor. Knipoog


Ja die MOET er in Knipoog

*LOL*

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 12:44

inderdaad, tekeningen kunnen er ook in, why not? Inderdaad zijn veel verhalen erg kort. Om de opbrengst aan een goed doel te schenken is ook een heel goed iedee. nog iemand die mee wil doen?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:46

Gunufje schreef:
inderdaad, tekeningen kunnen er ook in, why not? Inderdaad zijn veel verhalen erg kort. Om de opbrengst aan een goed doel te schenken is ook een heel goed iedee. nog iemand die mee wil doen?


Inderdaad, opbrengst naar een goed doel vind ik ook een geweldig plan. Zelf zat ik te denken aan Brooke, vooral omdat dit toch wel bekend is en bokt tenslotte een paardenforum is..

Wat zijn de andere meningen?
Welk goede doel ? Lachen

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 13:00

kunnen we misschien een lijstje maken met iemand die iets van hem/haar in de bundel wil? We kunnen dan met z'n alle beslissen of datgene er in zou kunnen komen. We zouden ook eventueel stukjes over ervaringen met je paard kunnen schrijven. En natuurlijk het boktwoordenboek! (oliebol, banketstaaflen, enz.) og iemand iedeeën?

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:07

Ja het lijkt me wel een hele vette idee..en mijn idee is de goede doel toch Brooke, want het is idd een paardenforum dit..

en gunufje jou verhaal met Ik persoon en Rudy en de hondjes wil ik dan wel in de bundel hebben.

zelf ga ik niks in de bundel toevoegen omadt ik niet vind dat ik talent heb voor schrijven etc.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:13

Zelf ga ik ook niets aan de bundel toevoegen, ik wil juist helpen met de opzet van de bundel Lachen

Het verhaal van Gunufje moet er zeker in, net als het bonenpaard van Sammm en een/de verha(a)l(en) van Shanna16
Er zijn zoveel goede tekenaars op bokt dat moet geen probleem zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:42

xyzutu2 schreef:
Wat je wel zou kunnen doen, is het onder eigen beheer uitgeven en vervolgens een deel van de opbrengst aan een goed doel zoals bijvoorbeeld het Brooke Hospital schenken. Zet er een mooi stickertje van op de kaft en mensen zijn veel eerder geneigd zo'n boek aan te schaffen, omdat het dan een nog sterkere meerwaarde heeft boven het lezen van het internet.

Just my two cents. Haha!


Ook ik ben dus voor Brooke, niet alleen omdat ze paardenlevens redden en aangenamer maken, maar ook omdat ze daarin ook hun eigenaren betrekken zodat ook de volgende generatie paarden en eigenaren iets aan die kennis heeft. Als we in een later stadium zijn kunnen we eens bij Brooke vragen of die niet een soort logo of stempel hebben wat erbij op de kaft gedrukt mag worden, zodat het echt officieel voor Brooke is.

En de verhalen: zijn die rond het thema paard, of gewoon over alles dat van Bokt komt?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:50

xyzutu2 : De verhalen, het thema hoeft imo niet perse "paard" te zijn, maar het is wel leuk als er wel iets in voorkomt wat met paarden te maken heeft, kijk dat andere verhaal van shanna16, daar komen paarden in voor en het is toch ook wel romantisch Cool
Lachen

Maar goed, daar beslis ik niet over Tong uitsteken

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:48

Het lijkt me een leuk idee
Mijn verhaal mag er niet in Tong uitsteken Maar gedichten zou ik er best voor willen schrijven Korte verhalen heb ik ook nog wel Lachen

En tekenen wil ik natuurlijk ook wel

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:10

Yellowfish schreef:
xyzutu2 : De verhalen, het thema hoeft imo niet perse "paard" te zijn, maar het is wel leuk als er wel iets in voorkomt wat met paarden te maken heeft, kijk dat andere verhaal van shanna16, daar komen paarden in voor en het is toch ook wel romantisch Cool :)

Maar goed, daar beslis ik niet over Tong uitsteken


das heel aardig van je dat je dat zegt Schijnheilig

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:15

Shanna16"]
[quote="Yellowfish schreef:
xyzutu2 : De verhalen, het thema hoeft imo niet perse "paard" te zijn, maar het is wel leuk als er wel iets in voorkomt wat met paarden te maken heeft, kijk dat andere verhaal van shanna16, daar komen paarden in voor en het is toch ook wel romantisch Cool :)

Maar goed, daar beslis ik niet over Tong uitsteken


das heel aardig van je dat je dat zegt Schijnheilig
[/quote]

Tong uitsteken hahahah

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 20:33

mij lijkt het leuk als we een speciaal 'team' oprichten dat overal op zoek gaat naar leuke dingen. Het lijkt me leuk als we ook een onderwerp hebben over 'mening van de bokkers' dan kan dat eventuele team topics oprichten met vragen en leuke meningen kunnen we dan quoten. Wie zou in zo'n team willen zitten?

1. Gunufje Haha!
2.
3.
4.

mensen die iets van hun eigen in de bundel zouden willen hebben:

1. Gunufje met (boek dat nog geen titel heeft. Ik zeg wel even: ruby, de hondjes en het huis Knipoog )
2. (hopelijk) Sammm met het bonenpaard
3. ....?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:38

Jaaa ikke ikke ikke Haha!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:43

Ikke wil wel in "meningen-team" zitten

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:44

Ik ook Knipoog

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 20:49

oké, is er misschien iemand die intresse heeft in een boktwoordenboek maken? Ik zit nog niet zo ongelofelijklang op bokt dus jullie weten daar meer van Haha! en wat voor vragen zouden we kunnen stellen?

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:53

Gunufje schreef:
Wie zou in zo'n team willen zitten?

1. Gunufje Haha!
2. Shanna
3.
4.

mensen die iets van hun eigen in de bundel zouden willen hebben:

1. Gunufje met (boek dat nog geen titel heeft. Ik zeg wel even: ruby, de hondjes en het huis Knipoog )
2. (hopelijk) Sammm met het bonenpaard
3. ....?


Wil ook wel een verhaal schrijven Knipoog

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:56

1. Gunufje Haha!
2. Shanna
3. Moonchloe Haha!
4.

een deel van de boktwoordenboek Tong uitsteken
poedersuiker
oliebol
banketstaaf
fiets
ga zo maar door Tong uitsteken

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 20:56

JIJ MOET SOWIESO EEN VERHAAL SCHRIJVEN Haha! ik heb de lijst nog ff gekwoot:

Citaat:
Gunufje schreef:
Wie zou in zo'n team willen zitten?

1. Gunufje
2. Shanna
3. Yellowfish
4. MonChloe

mensen die iets van hun eigen in de bundel zouden willen hebben:

1. Gunufje met (boek dat nog geen titel heeft. Ik zeg wel even: ruby, de hondjes en het huis )
2. (hopelijk) Sammm met het bonenpaard
3. ....?


komop bokkers Haha!