[VRAAG] Leren van een andere fotograaf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

[VRAAG] Leren van een andere fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 19:30

Hoi!

Nu ik het fotograferen weer aan het oppakken ben, wil ik meer aan mijn techniek en creativiteit gaan werken. Je ziet dat de georganiseerde workshops en cursussen met bosjes uit de grond schieten bij fotografen. Erg leuk om te zien, maar soms vraag ik me echt af waar de ervaring op gebaseerd is en of ik bij de fotograaf ook echt wat kan leren. Vaak zijn het workshops waarbij er een model geregeld is, waarbij de fotograaf kort instructies en tips geeft hoe het model te fotograferen. De rest moet je dan maar zelf uitzoeken en toch betaal je tussen de € 100 en € 200 voor een workshop.

Ik ben echt opzoek naar een fotograaf waar ik wat bij leer. Dit kan voor een paar uur zijn, maar een dag vind ik ook niet erg. Ik maak zelf veel dierportretten en wil graag creatiever gaan denken. De standaard poseerfoto's heb ik nu wel gehad :D Ik vind het zelf heel moeilijk om creatief te denken en leuke plekjes en poses te creëren. Hebben bokkers meegelopen bij fotografen waarbij je echt dacht, wauw, ik heb veel geleerd?

Ik fotografeer zelf al rond de 10 jaar en wil mezelf echt naar een hoger niveau tillen. Ik wil er niet mijn baan van maken maar ik wordt gewoon erg blij als ik voor mensen mooie foto's kan maken :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101724
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VRAAG] Leren van een andere fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 19:46

Ik lees even mee, ik zit een beetje met hetzelfde. :+

D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 20:37