[FOTO]Borgloon Doorkijkkerkje als decor

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

[FOTO]Borgloon Doorkijkkerkje als decor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-22 19:48

Ben vandaag naar het doorkijkkerkje gereden in het Belgische Borgloon.

Dit kerkje staat al jaren op de planning, maar nog nooit eerder vond ik de tijd erheen te rijden.

Vandaag dus toch beslist om te gaan...

Mijn hond ging mee en camera uiteraard ook.
Een hele wandelroute gevolgd dus weer extra kilometers in de benen.

Foto technische tips zijn zeker welkom.
Ik fotografeer met Sony A7iii incl 70-200 F2.8 GM OSS objectief

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

En bij de wandelroute ook wat trappen moeten doen.
Afbeelding


Boktupload haalt helaas scherpte weg.

Leef en laat leven.


Laibadji

Berichten: 1685
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: [FOTO]Borgloon Doorkijkkerkje als decor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 21:23

Mooie foto's. Ik heb zelf geen verstand van het technische Luik :o ben wel benieuwd naar welk ras jouw hond is.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-22 22:08

Laibadji schreef:
Mooie foto's. Ik heb zelf geen verstand van het technische Luik :o ben wel benieuwd naar welk ras jouw hond is.
oh Racky is een poedel (middenmaat) al is er ook wel kans dat er Maltezer doorheen zit aangezien de vacht anders is dan de poedel die we gehad hebben en waarvan ik wel beide ouders gezien heb. De ouders van Racky zijn niet gekend, was al 1 jaar oud toen ik hem kreeg.

Leef en laat leven.

Tieneke

Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [FOTO]Borgloon Doorkijkkerkje als decor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 22:20

Ik denk dat je er zeker oog voor hebt, maar ik zie bijna op elke foto die ik ergens van je tegenkom dat je vignettering toepast. Het stoort een beetje als je er eenmaal op begint te letten. Dat hoeft helemaal niet. Als je dat moet doen om de focus in je foto te benadrukken, doe je ergens anders iets niet helemaal goed. Probeer dat eens op een andere creatieve manier op te lossen.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 23:37

Ik vindt het bij deze foto's juist wel passen, dat vignet. Maar ieder z'n ding, uiteraard.
Mooie serie! En een leuk hondje! Bij een volgende serie zou je misschien eens het hondje op een paar foto's niet in het midden kunnen zetten, een beetje spelen met de composities... Dat doe je al alleen is het "onderwerp" steeds gecentreerd...
De tweede zou je bijvoorbeeld wat "spannender" kunnen maken door hem zó te knippen:
Afbeelding

Het hondje zit met zijn lijf ook naar links dus dat nodigt n.m.m. al wat uit om dan links wat meer omgeving te laten zien, bijv. :)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-22 10:07

Tieneke schreef:
Ik denk dat je er zeker oog voor hebt, maar ik zie bijna op elke foto die ik ergens van je tegenkom dat je vignettering toepast. Het stoort een beetje als je er eenmaal op begint te letten. Dat hoeft helemaal niet. Als je dat moet doen om de focus in je foto te benadrukken, doe je ergens anders iets niet helemaal goed. Probeer dat eens op een andere creatieve manier op te lossen.
Ik heb ik deze reeks geen vignet toegepast. :)

Leef en laat leven.


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-22 10:15

_l_amanda_l_ schreef:
Ik vindt het bij deze foto's juist wel passen, dat vignet. Maar ieder z'n ding, uiteraard.
Mooie serie! En een leuk hondje! Bij een volgende serie zou je misschien eens het hondje op een paar foto's niet in het midden kunnen zetten, een beetje spelen met de composities... Dat doe je al alleen is het "onderwerp" steeds gecentreerd...
De tweede zou je bijvoorbeeld wat "spannender" kunnen maken door hem zó te knippen:
[ [url=m/GueURX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het hondje zit met zijn lijf ook naar links dus dat nodigt n.m.m. al wat uit om dan links wat meer omgeving te laten zien, bijv. :)

Ohja haha dat had ik idd kunnen doen.
Doe ik soms namelijk wel eens.

Dit is nu foto met gsm genomen. Haha
Afbeelding

Leef en laat leven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers