[VRAAG] Wanneer je fotografienaam veranderen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marjo

Berichten: 37150
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

[VRAAG] Wanneer je fotografienaam veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-21 11:03

Hallo allemaal,

Ik zit met een klein dilemma. Al jaren fotografeer ik onder de naam MBShots. Ik vind dit alleen niet echt lekker klinken. Ik kan mijn vinger er niet echt op leggen, maar het klinkt gewoon niet zo lekker.

Nu ben ik bezig met een eigen webshop opzetten omdat ik zelf dromenvangers maak en ik zit daarmee ook te klooien met logo's en dergelijke. Momenteel doe ik dat onder de naam "door Marjo". Ook dat klinkt eigenlijk net niet lekker.

Het liefst zou ik dus een naam creëren die ik voor beide dingen kan gebruiken. Maar wat is mooi? Wat blijft hangen, wat onthouden mensen?

En dan ook; is het wel verstandig te switchen? Ik ben momenteel niet heel actief op social media maar wil dat wel graag meer gaan oppakken. Mijn gedachte is, een naamsverandering kan wel gelijk een mooie promotiekans zijn daarin. Of heb ik dat helemaal fout?

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit al eens hebben geprobeerd. En mochten er ideeën zijn voor een naam/logo is dat ook zeer welkom. Mijn creativiteit houdt zo'n beetje op bij mijn naam en aangezien die heel lang is zou ik die liever niet helemaal gebruiken, zeker omdat mijn voornaam 9 vd 10x verkeerd geschreven wordt (Marjolijn Barten).


Tenno7

Berichten: 2240
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VRAAG] Wanneer je fotografienaam veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 11:56

Lastig! Ik vindt MBshots niet verkeerd klinken voor je fotografie. Maar snap dat het voor je dromenvangers niet helemaal past. Denk wel dat het goed is om je fotografie en je dromenvangers aparte namen te geven/houden. Zo ontstaat er ook geen verwarring.
Ikzelf heb voor mijn fotografie gewoon mijn naam ( Renate Zuidema Fotografie) en voor mijn paardenhaar sieraden een aparte naam ( Ponytail Bracelets & More ) zo blijft het wel duidelijk wat wat is.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VRAAG] Wanneer je fotografienaam veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 12:00

Ik vind door marjo wel mooi. Wat je ook kiest:

Lang van te voren aankondigen! ‘Binnenkort word ik door marjo’ oid.
Laat beide namen een tijd naast elkaar bestaan.
Zorg dat oude links blijven doorlinken naar jouw nieuwe.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16088
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: [VRAAG] Wanneer je fotografienaam veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 15:09

Ik vind MBShots krachtig klinken en door Marjo klinkt lief. Hierdoor past MBShots juist goed bij fotografie en door Marjo bij je dromenvangers.
Zoals Renate ook al aangeeft is het misschien wel handig om voor beide aparte namen te houden.
Iemand die een fotograaf zoekt of jouw foto's graag volgt hoeft niet geïnteresseerd te zijn in dromenvanger...Je zult dan sowieso verschillende accounts aan moeten maken.

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 10:48

Ik las het eerst als MBS, hots kwam daar achteraan. De s verkleinen wat Tenno7 deed maakt het voor mij al af. MBshots. Kort en krachtig. :j

Ik vind Door Marjo wel heel leuk voor je dromenvangers.

Misschien inderdaad gescheiden houden maar wel dezelfde naam er in, (Mate) By Marjo/ByMarjo en MarjoShots.

Of geheel naar Nederlands, Marjofotografie en Door Marjo.

Of Marjo's PhotoArt.

Of toch foto's en dromenvangers in 1, By Marjo's.

Edit: Even snel gekeken en bymarjo bestaat al en is een fotograaf, Bij Marjo ook, iets met bloemen.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Marjo

Berichten: 37150
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [VRAAG] Wanneer je fotografienaam veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-21 12:04

Ja het Engelse wil ik het liefst van af en Marjofotografie klinkt dan een beetje kinderlijk ofzo.
MBshots klinkt dan gek omdat voor mijn gevoel Shots wel met een hoofdletter moet. Maar ik begrijp je punt wel :j

Lastige naam heb ik hiervoor :')

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 18:07

Ik vind Marjo heel leuk maar ja jij moet het er mee doen. :D

MB-Shots. Bekt wel heel lekker en ook makkelijk te onthouden, ook internationaal.

MB-Foto’s. MB’sFoto’s

Door-MB. Fijn Dromen door MB, beetje lang. :D

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38574
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VRAAG] Wanneer je fotografienaam veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:30

Kom ik als spuit 11 :o

Wat dacht je van FotoMarjo, doordat het iets rijmt blijft het wel hangen en, wat ik wel fijn eraan vind, het is gelijk duidelijk wat het is, Foto's! Door Marjo :D

Ben je een Bokker of een Jokker....


Marjo

Berichten: 37150
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-21 07:19

Door Marjo it is.
En nu ben ik bezig met een logo :D

Afbeelding

Ik denk dat ik MBShots toch maar gewoon zo laat. Wellicht dat ik het nog uitbreid met gewoon mijn naam zodat dit wellicht nog makkelijker te vinden is, maar voorlopig wijzig ik daar niets aan.

Kwal
Berichten: 4438
Geregistreerd: 02-08-07

Re: [VRAAG] Wanneer je fotografienaam veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 09:47

Ik vind Door Marjo ook goed passen bij je dromenvangers.

Is voor je fotografie Marjo’s Foto’s niet leuk? Het rijmt en dekt de lading :D Hoewel ik MBshots ook kort en krachtig vind!

Wil je mijn schilderijen bekijken? Kijk dan op mijn Instagram


Amado7

Berichten: 10717
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:44

Mooi gedaan zo! Ik zou ze zeker gescheiden laten.

Ik zou MBshots ook absoluut zo laten. Juist krachtig. Ik zou dan wel kiezen voor MB-Shots of MBshots.

Niet perfect is ook goed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers