[VRAAG] Fotoshoot als man zijnde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BlackhorseL
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-20

[VRAAG] Fotoshoot als man zijnde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 23:35

Hooi Iedereen !

Fotoshoots, de prachtige foto's die altijd gemaakt worden van een paard met een vrouw die er misschien nog wel mooier opstaat ;-) Galajurken of diverse andere jurken die schitteren op de foto en waar het soms wel het perfecte plaatje lijkt.

Nu heb ik voor 22 mei een fotoshoot geboekt, puur omdat ik geweldig veel van mijn paard houdt en dit graag op de gevoelige plaat wil vastleggen. Alleen nu ben ik een tikkeltje onzeker, als je al die prachtige vrouwen op de foto ziet met hun jurken.....

Kan je als man zijnde de foto ook een extra dimensie geven als je niet in aanmerking komt voor de hunk kalender haha ;-p Bedoel zelf een galajurk aantrekken gaat me ook wat te ver haha maar weet niet, lijkt me als man zijnde toch iets moeilijker om de foto net zo indrukwekkend te maken als een vrouw zijnde.

Dank jullie wel in iedergeval !
Laatst bijgewerkt door Muiz op 12-02-21 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Fotoshoot als man zijnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:39

Ik als vrouw, vind maar zeer zelden de jurken foto's mooi. Het is naar mijn idee vaak te overdreven. Het word nep.
Dus ik zou zeggen. Trek leuke kleding aan die je zo ook graag aan hebt. Waar je de natuurlijke jij bent.
Naar mijn idee krijg je dan super foto's.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:39

Mannen in smalle rijbroek is stom, dus minstens jodphur of gewoon een spijkerbroek. Of western look.

Mijn vent rijdt ook paard en in z'n jodphur rij outfit is toch favoriet.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:41

Misschien een mooie blouse met een jeans of een beetje retro:
Afbeelding

Het belangrijkste wat ik mijn klanten mee geef is dat ze zichzelf moeten zijn. En vooral moeten dragen wat ze prettig vinden. Want alleen dan krijg je de mooiste foto’s. Als jij normaal niet van jurken houdt waarom zou je dat dan doen voor een shoot. Alleen voor de trend? Dan kijk je later ook niet fijn naar de herinnering van die shoot.

So be you! Kies iet wat jij mooi vind en fijn vind zitten. En ga vooral niet in 3 delig pak als je zo niet bent.

vikawiek

Berichten: 1487
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:42

Een nette blous met een leuk printje? Is natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar om nou compleet in een pak te gaan staan. Al hoewel, misschien is dat ook wel heel gaaf :D

BlackhorseL
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 23:44

Lau schreef:
Misschien een mooie blouse met een jeans of een beetje retro:
[ [url=m/argzhp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het belangrijkste wat ik mijn klanten mee geef is dat ze zichzelf moeten zijn. En vooral moeten dragen wat ze prettig vinden. Want alleen dan krijg je de mooiste foto’s. Als jij normaal niet van jurken houdt waarom zou je dat dan doen voor een shoot. Alleen voor de trend? Dan kijk je later ook niet fijn naar de herinnering van die shoot.

So be you! Kies iet wat jij mooi vind en fijn vind zitten. En ga vooral niet in 3 delig pak als je zo niet bent.


Dankjewel, ik zat inderdaad ook aan een prachtige blouse te denken (eventueel nog aan te schaffen). Vind het inderdaad lastig haha, ik zelf vind die galajurken altijd prachtig het evenaart de schoonheid van het paard en beiden hadden er niet mooier op kunnen staan ;-)

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:45

Een blouse is nooit verkeerd! Die kan je heel mooi chique maken maar ook casual. Kijk eens op Pinterest voor inspiratie. Misschien vind je dan de look die je zoekt. En misschien heeft je fotograaf ook wel ideeën en kan je samen een moodboard maken.

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:46

Ik vind een spijkerbroek met een stoere hoody of mooie trui ook leuk om te zien hoor.

En prince charming met een overhemd zag er ook best aardig uit.

Zorg dat je haar mooi verzorgd, maar een beetje verwaaid eruit ziet bijvoorbeeld.

BlackhorseL
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 23:47

Lau schreef:
Een blouse is nooit verkeerd! Die kan je heel mooi chique maken maar ook casual. Kijk eens op Pinterest voor inspiratie. Misschien vind je dan de look die je zoekt.


Klopt heb al lopen zoeken maar vind het lastig om resultaten te vinden. Fotoshoot met mannen e.t.c maar kom niet echt tot voorbeeldplaatjes :-)

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:47

Ik zou ook voor een leuke blouse gaan! Maar trek vooral iets aan wat je zelf fijn vind en wat bij je past.

Skessa_
Berichten: 10627
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:49

Anders even op de insta van Matt Harnacke voor inspiratie? Die doet onwijs veel fotoshoots.

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:49

Nette (donkere) spijkerbroek met mooie blouse (waarbij je weer kan spelen met de kleur voor sfeer die je wil creëren) en mooie riem met dezelfde kleur schoenen erbij en je hebt m.i. een mooie nette set, zonder te overdreven "gala" gekleed te zijn.
Als je nog netter wil kan je nog een casual colbert er bij doen.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:50

Vooral iets aandoen waar jij je prettig in voelt anders zie je dat weer terug op de foto. Stem de kleuren van trui of spurt af op je paard.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:51

BlackhorseL schreef:
Lau schreef:
Een blouse is nooit verkeerd! Die kan je heel mooi chique maken maar ook casual. Kijk eens op Pinterest voor inspiratie. Misschien vind je dan de look die je zoekt.


Klopt heb al lopen zoeken maar vind het lastig om resultaten te vinden. Fotoshoot met mannen e.t.c maar kom niet echt tot voorbeeldplaatjes :-)


Ik denk dat je op Pinterest ver komt met;
Men/man fashionstyle
Men/man retro style
Men/man dressy casual
Men/man casual chique

Dan vind je veel kleding inspiratie. Qua poses man/men Photoshoot with horse. Pinterest is heel breed maar met Engelse termen vind je vaak het meeste
Laatst bijgewerkt door Lau op 11-02-21 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

BlackhorseL
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 23:52

Rintah schreef:
Nette (donkere) spijkerbroek met mooie blouse (waarbij je weer kan spelen met de kleur voor sfeer die je wil creëren) en mooie riem met dezelfde kleur schoenen erbij en je hebt m.i. een mooie nette set, zonder te overdreven "gala" gekleed te zijn.
Als je nog netter wil kan je nog een casual colbert er bij doen.


Klopt zo iets had ik wel in gedachten, mijn paard is zwart en weet niet of ik het nou helemaal zwart wilt maken door zelf ook een zwarte blouse te gaan dragen :-)

Heb zelf ook nog een prachtig paarse blouse in de kast hangen....qua kleurcombinatie ben ik sowieso een rund haha :P

Maar zo'n combinatie heb ik wel een beetje in gedachten, schoenen moeten sowieso aangeschaft worden !

BlackhorseL
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 23:54

Lau schreef:
Klopt heb al lopen zoeken maar vind het lastig om resultaten te vinden. Fotoshoot met mannen e.t.c maar kom niet echt tot voorbeeldplaatjes :-)


Ik denk dat je op Pinterest ver komt met;
Men/man fashionstyle
Men/man retro style
Men/man dressy casual
Men/man casual chique

Dan vind je veel kleding inspiratie. Qua poses man/men Photoshoot with horse. Pinterest is heel breed maar met Engelse termen vind je vaak het meeste[/quote]


Dankjewel ik ga eens even kijken :-) Kijken wat er uit komt, dankjewel in iedergeval voor de tips !

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Fotoshoot als man zijnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:57

Dat je een zwart paard hebt maakt het al een stuk makkelijker. Daar past werkelijk alles bij :D

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:58

BlackhorseL schreef:
Rintah schreef:
Nette (donkere) spijkerbroek met mooie blouse (waarbij je weer kan spelen met de kleur voor sfeer die je wil creëren) en mooie riem met dezelfde kleur schoenen erbij en je hebt m.i. een mooie nette set, zonder te overdreven "gala" gekleed te zijn.
Als je nog netter wil kan je nog een casual colbert er bij doen.


Klopt zo iets had ik wel in gedachten, mijn paard is zwart en weet niet of ik het nou helemaal zwart wilt maken door zelf ook een zwarte blouse te gaan dragen :-)

Heb zelf ook nog een prachtig paarse blouse in de kast hangen....qua kleurcombinatie ben ik sowieso een rund haha :P

Maar zo'n combinatie heb ik wel een beetje in gedachten, schoenen moeten sowieso aangeschaft worden !

Dan zou ik zelf denk ik voor een donkerblauwe/zwart-zwarte jeans gaan, met de paarse blouse en daarbij passende bruine riem/schoenen.

Accessoires voor paard dan in dezelfde bruin/paarstint als van je kleding.

Enne, meerdere blouses meenemen naar de schoot kan ook hé :D :Y) kan je ter plekke nog wisselen als je dat wil.

BlackhorseL
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 00:01

Kookaburra schreef:
Dat je een zwart paard hebt maakt het al een stuk makkelijker. Daar past werkelijk alles bij :D


Kijk dat is fijn om te horen haha, ik zal er nog is over nadenken welke kleur. Zwart, paars, donkerblauw..... is waar ik nu aan denk :-)

Bij de vrouwen ziet het er allemaal zo emotiovol uit, puur gevoel wat er vanaf spat en echte liefde.
Weet niet, lijkt bij een man dan toch altijd wat harder als ik het zo mag zeggen.

Heb er enorm veel zin in dat wel, 1 van de betere fotograven van Nederland komt dus enthousiasme s er wel zeker !

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 00:03

Die jurkenfotoshoots zijn vaak ernstig overdreven. Ik vind ze meestal niet zo mooi. De foto's die mij aanspreken zijn meestal die waarop je duidelijk kunt zien dat er een band tussen het paard en de mens is waarbij de mens redelijk normale kleding aan heeft die je op het paard zou dragen als je rijdt.

Aangezien je man bent, schiet mij gelijk de fotoshoot te binnen die een mannelijke voetballer (vraag me niet wie, een of andere Rus?) ooit gedaan heeft met, ik meen Jauke, de Fries van Amable hier op Bokt. Die foto's werden hier gedeeld en die waren gaaf.

Ik weet niet of je een beetje een stoer type bent, maar dan zou je kunnen kiezen voor een westernoutfit, dus spijkerbroek, mooi overhemd, riem en laarzen.

Als je echt een shoot wilt waar jij en je paard op staan zoals jullie zijn, kom je waarschijnlijk al prima tot je recht als je een goede fotograaf treft. Die kan jullie zo vastleggen als jullie zijn, of net met iets extra's. Met een zwart paard, een paarse blouse, een zwarte broek en schoenen kom je al een heel eind. Kan je er nog een zwart giletje bij aan, zie je er volgens mij samen met je paard top uit.

BlackhorseL
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 00:04

Rintah schreef:
Rintah schreef:

Dan zou ik zelf denk ik voor een donkerblauwe/zwart-zwarte jeans gaan, met de paarse blouse en daarbij passende bruine riem/schoenen.

Accessoires voor paard dan in dezelfde bruin/paarstint als van je kleding.

Enne, meerdere blouses meenemen naar de schoot kan ook hé :D :Y) kan je ter plekke nog wisselen als je dat wil.


Absoluut dat was ik ook zeker van plan, wat ik zeg ze is 1 van de betere fotograven van Nederland dus twijfel zeker niet dat ze wat advies zal brengen qua kleding :-)

neem sowieso meerdere blouses mee maar zat inderdaad ook te denken aan paars, zwart of een donkerblauw blouse. Daarmee gecombineerd een leuke spijkerbroek..... voorkeur gaat uit naar zwart :-)

Toch wel heel erg fijn al die kledingadviezen hier van vrouwen haha !

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 00:04

Ik zie genoeg fotojurkenshoots die er heel geforceerd uit zien anders... ;)

BlackhorseL
Berichten: 43
Geregistreerd: 05-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 00:06

Maflinger_S schreef:
Aangezien je man bent, schiet mij gelijk de fotoshoot te binnen die een mannelijke voetballer (vraag me niet wie, een of andere Rus?) ooit gedaan heeft met, ik meen Jauke, de Fries van Amable hier op Bokt. Die foto's werden hier gedeeld en die waren gaaf.
Ik weet niet of je een beetje een stoer type bent, maar dan zou je kunnen kiezen voor een westernoutfit, dus spijkerbroek, mooi overhemd, riem en laarzen.

Als je echt een shoot wilt waar jij en je paard op staan zoals jullie zijn, kom je waarschijnlijk al prima tot je recht als je een goede fotograaf treft. Die kan jullie zo vastleggen als jullie zijn, of net met iets extra's. Met een zwart paard, een paarse blouse, een zwarte broek en schoenen kom je al een heel eind. Kan je er nog een zwart giletje bij aan, zie je er volgens mij samen met je paard top uit.


Dan ga ik liever voor de 2e optie, ben zeker geen stoer type maar wil vooral dat de gevoeligheid en emotie in de foto gestopt wordt :-) Ik denk dat ik dan zeker voor optie 2 ga, maar wat ik al eerder vernoemde vind de emotie en liefde bij een vrouw er altijd makkelijk vanaf spatten tussen mens en paard dan man zijnde.

Ik ga er sowieso enorm van genieten, maar zal even die comfortzone inmoeten :-)

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 00:08

Of iets als een spijkerbroek en polo (tegen die tijd zijn de temperaturen ook een stuk aangenamer om zoiets aan te doen :brr: )

Misschien heb je nog een nette, niet te chique, gilet in de kast hangen? (Of kun je daar straks, als het weer mag, naar op zoek gaan)..

Afbeelding
Afbeelding

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 00:09

Kookaburra schreef:
Dat je een zwart paard hebt maakt het al een stuk makkelijker. Daar past werkelijk alles bij :D

Behalve zwart......

Lichtbruin tuig (cognac) en een kledingstijl die daarbij aansluit, geeft een mooie combi.
Pas op met 50 tinten grijs. Dat wordt heel snel doods.