[VRAAG] Luminar en Aurora HDR

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

germie

[VRAAG] Luminar en Aurora HDR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-20 07:38

Wie gebruikt er Luminar en Aurora HDR. Ik heb dit ongeveer 6 weken geleden gekocht en al het beloofde lijkt niet waar gemaakt te worden. Mensen zijn lyrisch over deze pakketten, maar om eerlijk te zijn, zelfs stofjes wegwerken lijkt al niet echt te kunnen.

Ik kan in Lightroom bijvoorbeeld eenvoudig met radiale filters werken, met filters langs de zijkanten, enz. Dat kan Luminar zo te zien niet. Ook kun je niet bijvoorbeeld alleen geel uit een foto verwijderen.

Andere opties als lucht verbeteren vallen voor mij ook af omdat ik alleen onder water fotografeer. Daar lijken overigens al die AI onderdelen niet goed te werken. De HDR foto's die dus met virtuele HDR gemaakt worden (want ik kan immers onder water geen echte hdr maken) worden te extreem doorgevoerd, als je dit in een oude LR versie doet krijg je het wel netter.

Ik heb 1 keer een foto boven water door Luminar gehaald en daar had ik best een leuk resultaat mee. Maar ligt het er dus aan dat onder water alles zo anders is dat alle AI onderdelen gewoon niet werken? Of is Luminar echt veel beperkter in nabewerkingsopties dan een LR?
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 06-10-20 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Bagheera_206

Re: Luminar en Aurora HDR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:19

Kun jij je geld dan niet terug vragen? :=

Helaas geen ervaring met onderwater fotografie en Luminar en Aurora HDR. Ik gebruik zelf Photomatix in combi met Lr/Ps voor mijn HDR's. Laatst was Photomatix basic wel gratis door corona.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie