[FOTO]2018 nog even meegepakt met 3 camera's @IlsevDijk foto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilsexxx

Berichten: 761
Geregistreerd: 21-02-11
Woonplaats: ‘t noorden

[FOTO]2018 nog even meegepakt met 3 camera's @IlsevDijk foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 00:30

De laatste keer dat ik een topic opende is al een hele tijd terug, haha. Nu ik dit jaar voornamelijk het einde van het jaar fotografie weer meer heb opgepakt, laat ik jullie graag een overzichtje zien!

Ik begon een instagramaccount voor onze katten te maken, dit voornamelijk zodat ik weer meer motivatie en inspiratie zou krijgen om te fotograferen. Inmiddels hebben we al 2500 volgers (wohoo!) Voor de geïnteresseerden: @guus_thepuss.

Ik had nog steeds mijn oude Nikon D7000. Echter begon het steeds meer te kriebelen om te upgraden dus zodoende kwam de D7200. Deze viel mij toch erg tegen wat betreft low light situaties helaas. Na wat onderzoek gedaan te hebben toch overgestapt naar Canon. Daarvan heb ik de 6D gekocht waar ik erg blij mee ben!

We beginnen met 2 foto's die zijn geschoten met de D7000:

1 van onze katten, Mira.
Afbeelding8905984 by Ilse van Dijk, on Flickr

Ook ging ik proefshooten voor afgelopen 22 dec, we zouden namelijk een fotoshootsessie houden bij Matsje Hannema @ Stal Kinnema
Afbeelding9912064 by Ilse van Dijk, on Flickr

En toen, kwam de D7200. Helemaal enthousiast en met de 50mm 1.8 naar het stadspark in Groningen gegaan!
Afbeelding10029824 by Ilse van Dijk, on Flickr

Afbeelding10006784 by Ilse van Dijk, on Flickr

Ook wat foto's van de katjes gemaakt
Afbeelding467692544 by Ilse van Dijk, on Flickr

Afbeelding8964096 by Ilse van Dijk, on Flickr

En ja, toch een beetje saai om alleen de katten steeds op de foto te zetten. Dus een oproepje geplaatst op facebook met de vraag of ik wat honden mocht fotograferen voor een kleine vergoeding. Een paar daarvan heb ik geselecteerd. Echter duurde het even in verband met het slechte weer, maar uiteindelijk kunnen hebben we een sessie kunnen plannen!

De hond Mila. Zij is een hulphond in de vorm van 'aaihond'. Een prachtige en mega lieve zwarte Russische terrier.
Afbeelding455177472 by Ilse van Dijk, on Flickr

Afbeelding452898560 by Ilse van Dijk, on Flickr

Beau en Jingles
Afbeelding481154560 by Ilse van Dijk, on Flickr

Afbeelding486342912 by Ilse van Dijk, on Flickr

En Gracie, de Prazsky Krysarik van mijn moeder! :)
Afbeelding28626432 by Ilse van Dijk, on Flickr

En toen kwam de Canon 6D. Ook echt net op tijd voor de fotoshoot 22 dec! 13 modellen deden mee en ik moest natuurlijk de camera ook nog leren kennen. Hier heb ik gelukkig nog genoeg tijd voor gehad. Hierbij 2 foto's van de shoot.

De Friese merrie Maaike-Antsje van Matsje
AfbeeldingIMG_7073 by Ilse van Dijk, on Flickr

En de shetlanderhengst Binky!
AfbeeldingIMG_7231x by Ilse van Dijk, on Flickr

Op naar een mooi 2019 waarin ik nog meer kan oefenen! :D Bedankt voor het kijken
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 03-01-19 04:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet