[VRAAG]Eerste fotoshoot voor ‘klant’

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

[VRAAG]Eerste fotoshoot voor ‘klant’

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 11:12

Hi!

Ik heb vandaag voor het eerst een fotoshoot voor een ‘klant’. En vind dit voor de eerste keer heel spannend :o :D
Ik doe het gratis om te kijken of dit wel echt iets is wat ik leuk vind en of ik er verder in wil :)

Het gaat om een hond.

Ik heb al veel opgezocht op internet over het verloop van de shoot... maar ben er nog niet uit.

hoe doen jullie dit?
Stellen jullie elkaar voor en beginnen jullie meteen?
Of niet :o
Laatst bijgewerkt door Warboel op 25-11-18 13:08, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101668
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Eerste fotoshoot voor ‘klant’

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 11:16

Ik maak altijd eerst even een praatje. Elkaar een beetje leren kennen. Vragen stellen over de hond (is hij gehoorzaam en luistert hij naar commando's) en wat voor soort foto's ze wil. Wil ze zelf ook met de hond op de foto? Vooraf al vragen of er een mooie achtergrond aanwezig is. Zo niet dan misschien naar het lokale bos of park gaan.

Het gaat bij mij eigenlijk wel vanzelf...gewoon gaan praten en dan stelt ze vanzelf de hond aan je voor en ga je over de foto's praten. Komt vast wel goed. :j

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 11:19

Waarom zou je je niet voorstellen?
Het is maar net wat je zelf uiteindelijk wil, wil je het heel zakelijk of wil je een beetje een gezellige sfeer zodat je allemaal op je gemak bent?
Zelf vind ik het laatste het meest fijn dus je stelt je inderdaad voor maakt een praatje, geef wat aanwijzingen tijdens de shoot maar probeer het niet te stijf te doen laat ook merken aan je klant dat je het leuk vind.

Maar dat is hoe ik het altijd deed en hoe ik het ook fijn vond als ik voor de camera stond.
Misschien heb je er wat aan :-)


Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16127
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: [VRAAG]Eerste fotoshoot voor ‘klant’

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 17:15

Uiteraard zorg ik dat er al contact is geweest, via mail, Whatsapp of telefonisch. Ik wil vtv al precies weten wat de wensen zijn. (Zodoende hoef ik ook niet al mijn apparatuur mee te slepen).
Bij aankomst stel ik me nog even voor, lopend naar de plek waar we gaan shooten maak ik een praatje en probeer wat over het model te weten te komen (als ik dat nog niet weet). Het model geef ik zeker ook aandacht. Bij kindjes is dit zeker belangrijk, maar bij een hond ook.
(Paarden hoeft niet perse)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 29 bezoekers