[FOTO] Horse fine art

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

[FOTO] Horse fine art

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 20:29

Hey !

Onlangs ben ik begonnen met een selectie te maken van mijn beste paardenfotografie beelden. Een paar ervan heb ik laten printen op het formaat 25x20cm op mat papier en ik ben toch wel heel blij met het resultaat :D Mijn doel is om uiteindelijk een etsy shop aan te maken en meerdere formaten te koop aan te bieden. Daarom wil ik toch wel eens de mening van bokt, of dit zou aanslaan/verkopen en of er eventueel tips zijn! Wil mijzelf hier echt niet promoten ofzo, ik sta momenteel nog nergens :')

Afbeelding


1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

De laatste zat er helaas nog niet bij, maar er komt nog een deel :D

Welke spreekt jullie het meeste aan?
Hebben jullie tips?

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: [FOTO] Horse fine art

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:36

Ik vind 2 heel gaaf! Wat ik me wel afvraag is of je toestemming hebt van de eigenaren van de paarden om deze (eventueel) te gaan verkopen?

Pharootz

Berichten: 310
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:59

Icelandshet schreef:
Ik vind 2 heel gaaf! Wat ik me wel afvraag is of je toestemming hebt van de eigenaren van de paarden om deze (eventueel) te gaan verkopen?



Paarden hebben geen portretrecht en die mag je dus fotograferen en de foto's eventueel verkopen.


Gave foto's! Ik denk dat sommige foto's wel gebaat zijn bij iets meer ruimte ten opzichte van de rand, zoals de gouden op het zwart. Een paar zijn net iets te krap gesneden en zouden met iets meer ruimte denk ik meer tot hun recht komen!

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 21:05

Foto's zijn 4:5 verhouding bijgesneden, de palomino mag inderdaad wat meer ruimte hebben daar heb je gelijk in :j

Op de fries na zijn al deze paarden op een fokkerij gefotografeerd, voor niets, de eigenaar weet ook wel dat ik als 'kunstenaar' bezig ben en ik ze ook voor tekeningen gebruik (zodus commerciële doeleinden). Win-win

Maar paarden hebben inderdaad geen portretrecht, dit zijn mijn foto's ik kan hiermee doen wat ik wil

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: [FOTO] Horse fine art

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:05

Ik koop wel eens wat op etsy. Zelf kijk ik vooral of iets massaproductie is = koop ik niet of juist gelimiteerd aan een x aantal prints getekend door de maker = koop ik wel en wil ik best voor betalen. Vind je foto's kwalitatief meer dan goed voor een etsy. Zou gewoon een shop openen.

JustMeI2

Berichten: 144
Geregistreerd: 01-05-18
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO] Horse fine art

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:35

ik zou ze zeker kopen!
Ik vind de palomino heel gaaf, maar ik ben dan ook meer fan van kleur ;) <3
Heb je ook al prijzen bedackt? :') <<)

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 22:40

Prints zouden genummerd en gesigneerd opgestuurd worden uiteraard :)
Nog niet echt prijzen bedacht, ook omdat ik nog de groottes niet heb gekozen!

En omdat ik ook prints van mijn tekeningen wil gaan verkopen gaat een shop openen toch nog even duren :))

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: [FOTO] Horse fine art

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:50

Ik vind 3 heel mooi!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:11

Ik vind ze allemaal prachtig maar zou waarschijnlijk geen foto's kopen van paarden die ik niet ken, maar daar ben ik dan misschien een tutje in :o :D

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:11

Granoek schreef:
Ik vind ze allemaal prachtig maar zou waarschijnlijk geen foto's kopen van paarden die ik niet ken, maar daar ben ik dan misschien een tutje in :o :D


Dit inderdaad! Al zou ik wel heel graag zo’n foto willen hebben van mn eigen :j

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:40

Ik vind ze geweldig!! Stuk voor stuk prachtig, maar dat is jouw stijl sowieso. Ik zou er zeker één willen aanschaffen :) Ben ook benieuwd naar reacties van anderen: zelf ervaarde ik dat veel paardeneigenaren liever betalen voor zo'n foto van hun eigen paard, dan een kunstige foto van een ander paard. Dus misschien zit je doelgroep nog wel meer buiten bokt dan erop :D


Spoiler:
Ik heb zelf ook van mijn meer 'kunstige' foto's een reeks laten afdrukken met een soortgelijk idee, maar ben niet zo daadkrachtig in de praktijk gebleken :+ Dus bij mij hangen ze nu thuis als soort inspiratie/moodboard, en mijn nieuwe doel is geworden het 'kunstbord' steeds verder uit te breiden!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [FOTO] Horse fine art

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:44

Ja als ik deze foto's vroeger als poster was tegengekomen had ik ze trouwens sowieso allemaal gekocht!

Anoniem

Re: [FOTO] Horse fine art

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:53

Ik heb niet zoveel met paardenfoto's, en nog minder met kunstfotografie omdat ik beide categorieen nogal saai/gekunsteld vind. Deze foto's vallen voor mij echter in beide categorieen tegelijk en dat vind ik zo bijzonder dat ik ze graag zou willen hebben, ik vind ze echt prachtig. De enige foto die ik minder vind is foto 5, die zou erg mooi zijn geweest als hij net zo scherp was geweest als de rest, daardoor valt hij nu voor mij meer in de categorie paardenplaatje en dat vind ik dan weer minder interessant.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 13:34

Bokt is misschien inderdaad niet het beste platform om conclusies uit te trekken :D want ik begrijp ook helemaal dat men liever zo’n plaatje wilt van eigen paard.. maaarr dat is uiteraard ook mogelijk.
En Nikki, jammer toch .. maar zou het vooral blijven doen. Nuja, ik kies er ook voor dat dit mijn stijl is wanneer iemand een fotoshoot vraagt uiteraard

@xyzutu2
Dankjewel!! Het is ook allemaal kwestie van smaak..
Foto 5 is nochtans haarscherp, de palomino is de enige waarbij de focus nét verkeerd ligt maar shhht :+

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [FOTO] Horse fine art

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:56

Ik vind ze prachtig. Vooral 5, maar ik zou niet weten wat ik ermee zou moeten :+

Mijn mini-kamer hangt al vol met foto’s van mijn fjord en mijn raamkozijntje is ook al behangen met lijstjes. Als ik dan ook nog andere paarden op zou moeten hangen :’)

Ik denk dat je doelgroep eerder ligt bij niet-paardenmensen die wel van een mooie foto houden.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 14:00

Ik vind het leuk dat je een meer artistieke manier hebt van vastleggen van paarden. Maar niet te droog en statisch. Je ziet veel paardenfotografen (ofja algemeen portretfotografen v dieren) in dezelfde stijl, genre en thema's werken. Hier zie ik dynamiek, vorm en andere beeldaspecten op een veel artistiekere manier gebruikt worden. Dus daarvoor al mijn complimenten! :) (foto 5 is bij mij ook scherp hoor... ook daarvoor complimenten, de ogen van de paarden springen er uit (waar zichtbaar) en zijn haarscherp, kom je ook niet zoveel tegen).

Ik ben ook zo iemand zoals anderen hier al zeiden... ik zou interesse hebben in zo'n beelden van mijn eigen paarden, maar niet van andere paarden.

julie0307
Berichten: 327
Geregistreerd: 09-08-15
Woonplaats: Langs mijn buren in België

Re: [FOTO] Horse fine art

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:42

Je foto’s zijn echt zo mooi! Prachtig hoe je zo een eigen kunstige stijl hebt. <3 Hoelang bewerk je eigenlijk per foto?