[FOTO] Zwart wit fotografie paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

[FOTO] Zwart wit fotografie paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-18 20:45

Afgelopen tijd ben ik wat meer bezig geweest met fotografie.
Ik ben een erge fan van zwart wit foto;s.
Wat is jullie mening erover

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Supervixen

Berichten: 12815
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:00

Het mag wel wat gewaagder, ik zou iets meer spelen met lichte/donkere vlakken. Het zijn nu nog kleurenfoto's die gewoon zwartwit zijn gemaakt. Juist bij zwartwit kun je meer spelen met contrast en licht/schaduw. Ook compositie vind ik nog belangrijker bij zwart/wit.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:22

Helemaal eens met Supervixen hierboven :)

De foto's zoals ze in de OP staan doen me een beetje 'verlangen' naar de kleurversies, ik vind ze maw vat 'vlak' ogen. Ik hou absoluut van zwart-wit fotografie, maar dan moeten de foto's wel sterker zijn dan de kleurversies. Bepaalde composities vind ik erg geslaagd en ook geschikt voor de sfeer die je wil neerzetten, anderen trekken me niet zo. Maar dat kan persoonlijke smaak zijn. :)

Met nabewerking kan je érg veel doen, naast het standaard omzetten in zwart-wit. Ik weet niet met welk programma je bewerkt, maar probeer eens te spelen met contrast, belichting, curven, effecten... Een goede zwart-wit foto staat of valt vaak met een sterke omzetting bij het bewerken.
Om even een voorbeeld te geven, ik heb één van de foto's snel omgezet en bewerkt hoe ik het zou aanpakken. Puur ter illustratie en vergelijking, mocht je er wat mee zijn. Als je liever hebt dat ik hem weghaal (niet iedereen vind het fijn als iemand anders zijn/haar foto's bewerkt), is dat geen probleem hoor!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door billionache op 04-06-18 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Supervixen

Berichten: 12815
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:41

Hier zie je wat ik bedoel met compositie en licht/donker. Heb even snel twee foto's gezocht die ik heb gemaakt.
Ik hou van rust in mijn foto's.
De onderste heb ik al een aantal jaar geleden gemaakt, daar zou ik nu zelf het contrast nog wat sterker in maken. De bovenste is van dit jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-18 08:13

Bedankt voor de reactie ik snap wat jullie bedoelen. Welk programma werken jullie

vancky2005

Berichten: 717
Geregistreerd: 26-03-09
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Zwart wit fotografie paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:40

Je hebt wel hard licht gekozen om te fotograferen, zwart/wit camoufleert of verdraagt dat iets beter maar toch neemt het nog heel wat sfeer weg. Probeer eens op een later uur te fotograferen met wat minder harde schaduwen.
Ik gebruik Lightroom en Photoshop net zoals de meeste fotografen.

Paarden zijn mijn kracht om het leven vol te houden, mijn bron van liefde.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DJZ en 61 bezoekers